Skip to main content

Goedemorgen,

Heb ook een experia V8 box en door het veel thuiswerken merk ik dat de wifi verbinding heel instabiel en zwak is en soms uitvalt. Met behulp van de wifi manager instellingen gewijzigd maar dit zorgt alleen voor een verbetering van korte duur, daarna is het weer hetzelfde. 

 

Ik zou ook graag op korte termijn hier een oplossing voor willen hebben.

Alvast bedankt!

 

Ha @FaatZ, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zou je toch adviseren om de Wifi Manager nog eens door te lopen. Als de verbinding zo slecht blijft, dan sturen we naar aanleiding daarvan vaak Experia Wifi's toe. Merk jij ook dat het internet bekabeld slecht(er) is? Of gaat het puur en alleen om de wifi?


Hallo @Marcia_ , dit heb ik inderdaad al vaker gedaan en dan wordt het soms heel even beter, maar dit is dan van zeer korte duur. 

Ik maak geen gebruik van bekabeld internet dus dat zou ik helaas niet weten. Maar Wifi is heel instabiel. Dit betreft zowel de snelheid, als dat hij soms helemaal wegvalt. Dit betreft ook dichtbij de modem.


Goedemiddag @FaatZ, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

Hopelijk komt het met de tip van @Marcia_  of die van mij goed!


Goedemorgen @fame29 , Dank voor je reactie!

Ik heb dat inderdaad ook al vaker gedaan, maar ook daar hetzelfde resultaat. Het kan dan soms heel tijdelijk goed zijn maar daarna vervalt het weer in hetzelfde patroon. Het is zo wisselvallig en met het thuiswerken en meetings via teams valt dat nu enorm op.

 


Goedemorgen en graag gedaan, jammer om te lezen dat mijn tip niks uithaalt! Misschien is het met de WIFIpunten opgelost of met een nieuw modem.


@FaatZ ik heb je gegevens er even bijgehaald en zie dat de Wifi Manager 26 Mbit/s laat zien. Dat is voor alleen een Experia Box een prima snelheid voor wat je met wifi kunt behalen met jouw aansluiting. Als de Wifi Manager onder de 20 Mbit/s registreert, sturen we in de regel gratis Experia Wifi toe om je signaal te versterken. Je zou ook dit topic voor het verbeteren van de wifi eens door kunnen nemen. Als je problemen blijft ondervinden met thuiswerken, dan adviseer ik te allen tijde om toch je pc/laptop bekabeld aan te sluiten.