Skip to main content

Sinds en tijdje slechte wifi in de tuin.

Betaal een abbonement van 93 euro.

Hebben veel apparaten die op wifi draaien en worden afgescheept met een experiabox v10a. Met maar 3 aansluitingen.

Nieuwe abonnees krijgen nu al experiabox 12 met 2 wifipunten erbij.

Waarom wordt hier zoveel verschil tussen gemaakt, bestaande abbonnees worden niks tegemoet gekomen.

Meerdere keren al wifimanager laten draaien voor betere internet, bij kpn al aangegeven nieuwe modem te willen en wifi punten maar ze komen je nergens in tegmoet alleen maar dik betalen.

Als dit zo blijft gaan wij wel verder kijken nar een andere internetaanbieder.

 

Wat moet je met een extra poort als bijna alles op wifi draait?? Overigens kunnen vaste klanten de super wifi's tegen een zeer scherpe prijs kopen via de wifimanager. 


Bij een andere provider krijg je ook 1 keer een welkomskado, daarna niet nog eens.

Wifibereik word door geen enkele provider gegarandeerd. Al helemaal niet tot in de tuin.

Je modem geeft wifi. Dat moet goed wezen. Maar die dekt in veel gevallen niet het hele huis of tuin.

Om je wifibereik uit te breiden dien je extra apparatuur toe te voegen. Daar kun je zelf naar shoppen, maar KPN heeft ook. Uiteraard niet voor niets.

 

Als je meer ethernet poortjes nodig hebt, kun je uitbreiden middels een switch. 5 poorts  of 8 poorts

Als je meer dat 2 itv ontvangers van KPN gebruikt, zou je zo'n switch gratis kunnen krijgen. Omdat je verder dan niks meer aan xou kunnen sluiten. En anders koop je ze.


Nieuwe klanten krijgen helemaal niet zomaar allemaal gratis SuperWiFi's. Nieuwe klanten die kiezen voor korting of een ander welkomstgeschenk krijgen geen SuperWiFi's. 

Nieuwe klanten krijgen allemaal 1malig een welkomskorting of geschenk. Dat is al vele jaren zo. Dat heeft u waarschijnlijk ook gehad. Anders heeft u vast in het verleden wel eens het abonnement verlengt met korting.


Sinds en tijdje slechte wifi in de tuin.

Betaal een abbonement van 93 euro.

Hebben veel apparaten die op wifi draaien en worden afgescheept met een experiabox v10a. Met maar 3 aansluitingen.

Nieuwe abonnees krijgen nu al experiabox 12 met 2 wifipunten erbij.

Waarom wordt hier zoveel verschil tussen gemaakt, bestaande abbonnees worden niks tegemoet gekomen.

Meerdere keren al wifimanager laten draaien voor betere internet, bij kpn al aangegeven nieuwe modem te willen en wifi punten maar ze komen je nergens in tegmoet alleen maar dik betalen.

Als dit zo blijft gaan wij wel verder kijken nar een andere internetaanbieder.

 

Waarschijnlijk toen u nieuw klant werd bij KPN kreeg u ook een korting / extra cadeau (kan van alles zijn smarttv / microsoft surface/
Kan nou niet zeggen dat ik de V12 een goed modem vind. De v10 (zonder a) is een stuk beter.
Maar mijn eigen voorkeur gaat uit voor een fritzbox 7590

WiFi signaal is afhankelijk van afstand tussen het apparaat en het modem/wifipunt.
(Verouderde apparatuur kan ook minder bereik hebben)
Het signaal kan verstoord worden door te veel wifi netwerken in uw omgeving

Advies:
Schaf eigen wifi punten aan (met behulp van iemand die er verstand van heeft)

Leg / laat een kabel leggen naar waar een WiFi punt geplaatst gaat worden

Komt u ethernet poorten te kort ? schaf een switch aan met IGMP (mocht er gebruik gemaakt worden van de tv kastjes van KPN


Goedemorgen @Joyce1978 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord en ik kan hier verder niet zoveel meer aan toevoegen ben ik bang! Wat betreft het aantal poorten; zoals @DennisA78 al aangeeft, kun je een gratis switch krijgen wanneer je meer dan 2 tv ontvangers in gebruik hebt.

Â