Skip to main content

Goede avond, 

Wij zijn al een tijdje klant bij KPN internet plus tv. 

Internet snelheid over de kabel gaat altijd goed.

Maar wifi is daar in tegen slecht.

Want onze modem is in de schuur in de stoppen kast aangesloten.

In de woning heb ik vrijwel geen wifi.

Of heel slecht. Zie afbeelding.

Als ik via kpn de wifi test doet geeft de tool aan dat ik twee wifi booster moet aanschaffen.

Dat is leuk maar dan moet er weer extra uitgegeven worden.

Hoe kunnen we dit het beste aan pakken?

Kan er wat aangedaan worden?

Modem verplaatsen of extra wifi booster.

Groetjes Johnny

 

Als je het modem kan verplaatsen is dat natuurlijk al een groot deel van het probleem oplossen. 


Als je het modem kan verplaatsen is dat natuurlijk al een groot deel van het probleem oplossen. 

Ik kan de modem niet zomaar verplaatsen. 

Dan zal ik de dsl kabel moeten verlengen. 

Deze zal dan door de grond moeten en dan weer naar boven me woning in. 


Dat antwoordde ik om 2 redenen. 

1. Omdat je het zelf aangaf, door te vragen modem verplaatsen?

2. Omdat dat hoogstwaarschijnlijk wel je probleem verhelpt. 

Maar als dat niet kan zal je inderdaad iets met Super Wifi's of iets dergelijks moeten gaan doen. Maar die doen het ook op zijn best als ze bedraad zijn aangesloten, zeker de eerste. 

Welk modem heb je by the way?? 

Geloof dat er met een box 12 tegenwoordig iets meer kan wat jou kan helpen, maar daar gaan andere forum leden wel op reageren die daar meer verstand van hebben. 


Dat antwoordde ik om 2 redenen. 

1. Omdat je het zelf aangaf, door te vragen modem verplaatsen?

2. Omdat dat hoogstwaarschijnlijk wel je probleem verhelpt. 

Maar als dat niet kan zal je inderdaad iets met Super Wifi's of iets dergelijks moeten gaan doen. Maar die doen het ook op zijn best als ze bedraad zijn aangesloten, zeker de eerste. 

Welk modem heb je by the way?? 

Geloof dat er met een box 12 tegenwoordig iets meer kan wat jou kan helpen, maar daar gaan andere forum leden wel op reageren die daar meer verstand van hebben. 

 Ik bedenkt me net ook ineens dan dat niet zomaar een optie is, omdat het natuurlijk gevoelig is om rj11 kabel zomaar te verlengen. 

Ik heb de experiabox V10. En er liggen wel internet kabel van de schuur naar de woning. En binnen zit het weer aan een switch. 


Als er binnen al een switch staat dan zou je er voor kunnen kiezen om hier wifi-apparatuur zoals Superwifi op aan te sluiten om hiermee een wifi-netwerk in huis te creëren. De wifi op de V10 gaat dan automatisch uit omdat deze niet meewerkt in het roaming-netwerk wat Superwifi bouwt. Meestal zijn er twee nodig voor een reguliere rijtjeswoning. Deze kan je via de Wifimanager voor een aantrekkelijke prijs aanschaffen en binnen de prijsklasse ga je niet snel iets beters krijgen. Op dit moment kosten de Superwifipunten €29.50 per stuk. Dit zijn witte schotels die je bekabeld op die switch zou kunnen aansluiten. Eventuele extra punten kan je draadloos ergens in huis wegzetten waar nog wel goede wifi is zodat deze het signaal draadloos op kunnen pakken en weer uit kunnen zenden.


Nou, @NHendriks was me voor. 

Maar als er inderdaad de situatie is zoals je hem in je laatste bericht beschrijft is de oplossing zoals NHendriks hem omschrijft prima. 


Hoi @hvtjohnny en welkom hier op het forum :)

 

Ik zie dat de community je al van de nodige nuttige informatie heeft voorzien en hopelijk heb je hier iets aan gehad! Mocht je hier nog hulp bij nodig hebben of ergens tegenaan lopen laat het dan vooral weten zodat we met je mee kunnen denken.