Skip to main content

Ik heb al geruime tijd slechte wifi in huis. Als nieuwe klant krijg je van alles  maar als bestaande klant word je niet gehoord of geholpen!!

Ik heb 3 super wifi punten gekocht de eerste 2 voor 199euro en de laatste voor 29euro was toen een aanbieding.

wat heb ik gedaan eerst alle online hulp via app,kpn.com doorlopen vervolgens een UTP kabel vanuit de Experia box V10 naar het eerst super wifi punt in de Woonkamer getrokken. dit bedrade super wifi punt zou volgens de specificaties 2533Mbit/s aan kunnen. Alle wifi apparaten uit gezet op 1 na. Als ik naast dit bedrade super wifi punt ga zitten en een speedtest doe dan kom ik op 80Mbit/s uit Ik betaal voor 1G/s. telefoon en laptop hebben wifi6 ondersteuning. ik kan nog begrijpen dat 1G/s via wifi niet haalbaar is maar 300/400 Mbit/s moet wel haalbaar zijn. Vandaag bij mijn vader met een 500Mbit/s aansluiting van Ziggo met alleen de Ziggo modem in huis een speedtest gedaan en kom al op 300Mbit/s uit.

Verder heb ik meerdere malen contact gehad met KPN waar zelfs 20Mbit/s als goed word bevonden. en er word nog net niet gezegd zeur niet zo. KPN heeft de box V12 en nieuw wifi punten die wifi6 ondersteunen maar de box V12 kan ik niet aan komen en die nieuwe wifi punten kan ik weer kopen krijgen doe je niks.

op dit moment op mijn laptop een speedtest gedaan die komt uit op 40Mbit/s. ook hebben we via KPN de Xbox game pas hier staan games op waar je 140G voor moet downloaden dit doe ik op het moment met 7Mbit/s. Wat zegt KPN dan moet je maar bedraad aangesloten zijn..  (dit is dus niet overal in huis mogelijk). en met 400Mbit/s zou ik ook niet klagen.

 

Inmiddels overstap geregeld naar Ziggo. Reactie KPN jammer dat u vertrekt maar we kunnen niks voor u doen Doei!!

 

Wat heb ik:

Internet 1G netwerk KPN

Experia box V10

3 witte superwifi punten (2 bedraad aangesloten)

 

Groet een zwaar teleurgestelde en ontevreden klant.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)

 

wat heb ik gedaan eerst alle online hulp via app,kpn.com doorlopen vervolgens een UTP kabel vanuit de Experia box V10 naar het eerst super wifi punt in de Woonkamer getrokken.

….

Als ik naast dit bedrade super wifi punt ga zitten en een speedtest doe dan kom ik op 80Mbit/s uit Ik betaal voor 1G/s.

Heb je wel eens een andere kabel gebruikt naar het eerste WiFi-punt?
Het zou best kunnen dat je een slechte kabel gebruikt. Dan zakt de “bedrade" snelheid tussen Experia Box en WiFi-punt terug naar maximaal 100 Mbps + alles wat er aan andere WiFi punten achter hangt. Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Ik heb slechts een 100/100 Mbps glasvezel connectie. Op het eerste WiFi-punt, pakweg 6 meter hier vandaan haal ik met mijn laptop 122 Mbps download en ca 160 Mbps upload. Het maximum.
Bekabelde verbinding met een dekstop PC haal ik geen betere snelheden.


Idd ook een andere kabel geplaatst. bekabeld aan deze kabel die in het eerste WiFi punt zit haal ik 989mbps om 970mbps dus daar ligt het niet aan. In een jaar tijd heb ik heel veel gedaan en gelezen om te verbeteren zonder resultaat. Mijn idee is dus dat het aan de experia box ligt die gewoon geen beter WiFi door stuurt wat weer raar is omdat het super wifi punt bekabeld is aangesloten en hele hoge WiFi aan moet kunnen. 


Waar staat die SuperWiFi? Wat voor apparatuur staat er om heen? Heeft u al eens geprobeerd om hem op een andere plek in de woonkamer te zetten?

Het WiFi lampje op de Experiabox staat uit?

 


Mijn idee is dus dat het aan de experia box ligt die gewoon geen beter WiFi door stuurt wat weer raar is omdat het super wifi punt bekabeld is aangesloten en hele hoge WiFi aan moet kunnen. 

Interessant gegeven, in de combinatie met een Experia Box.
Het is bekend dat KPN een "alles omvattend" beheersysteem aanstuurt vanuit KPN m.b.t. hun uitgeleverde routers en WiFi-punten. Waarbij het de vraag is of dat ook werkelijk efficiënt gebeurt?

De SuperWiFi punten die ik gebruik zitten achter eigen apparatuur. Ik gebruik geen KPN routers.
De SuperWiFi zit zelfs achter een 2e Cisco router van minimaal 12 jaar oud (NAT achter NAT).
(Laatste firmware update van die Cisco router dateert van 2009).

Het 2e SuperWiFi punt zit aan de overkant van de straat pakweg 18 meter bij de overbuurvrouw.
Op dat 2e WiFi-punt haal ik nog steeds snelheden die prima voldoen aan een 100/100 Mbps verbinding.


Ja lampje is uit. En ja op meerdere plaatsen geprobeerd. Boven is dit punt ook bekabeld aangesloten. Het maakt niet uit waar ik ben soms piekt de snelheid naar 270mbps maar meestal is hij ongeveer 80mbps. Er staat niet veel apparatuur om de WiFi punten. 


Wat voor snelheden haal je als je een laptop aansluit op de kabel die naar de superwifi gaat?

 

Zo sluit je vanalles uit. Als snelheid dan wel goed is, dan is superwifi het probleem. Als snelheid dan nog niet goed is, dan is waarschijnlijk de kabel het probleem, of de box12 zelf. Dat is dan weer uit te sluiten met het testen met een andere kabel.


@RDV77 Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je snelheid na het aansluiten van de Superwifi punten lager is dan verwacht. Erg vervelend natuurlijk. 

Is het met de tips van @DrWaltman gelukt om verder te komen? 


Als je terug had gelezen heb in dit al lang geprobeerd en ja ben een stuk verder gekomen. Probleem opgelost namelijk kpn vaarwel gezegd wist niet dat het zo makkelijk was. Wat een arrogant bedrijf is kpn geworden waarbij de klant zeker geen koning meer is dus dat 👋👋