Skip to main content

Sinds wij hier wonen ervaren wij enorm slechte wifi. Wij hebben glasvezel 100 mbit met modem 10v en 2 experia wifi versterkers.

Muziek afspelen via de sonos boxen valt continu weg (zelfs met hun eigen wifi netwerk)

Lessen volgen via de laptop, continu bufferen.

Spel downloaden of een update op playstation duurt gemiddeld 90 minuten

TV niet te volgen want hapert de hele tijd.

Wij hebben zoveel mogelijk bedraad aangesloten maar zelfs dan is het niet stabiel.

 

Vandaag hebben wij een nieuwe modem (de 12) gekregen na gebeld te hebben hierover maar het wifi blijft een drama!

Wat kunnen we nou nog meer doen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

 


Zie je in je telefoon bij de netwerken die naam niet  staan die je  net hebt gemaakt?

Jawel maar gaf steeds aan geen internetverbinding.Nu lijkt ie weer wat te doen


Als jouw binnenkomende snelheid goed is heb je straks ook perfect Wi-Fi in het hele huis. Maar komt et bij jou maar weinig binnen dan wordt het nooit wat. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm

 


Start je telefoon eens opnieuw op. Heeft he laptop nu goed Wi-Fi?


Start je telefoon eens opnieuw op. Heeft he laptop nu goed Wi-Fi?

Telefoon heeft weer verbinding

 maar helaas is het WiFi alweer twee x compleet weg geweest in de tussentijd.


Wat heb je nog meer aangesloten op de experiabox??


Ik zie ineens dat je een switch gebruikt waar de tv op aangesloten is. Ondersteunt die switch igmp snooping?


Ik zie ineens dat je een switch gebruikt waar de tv op aangesloten is. Ondersteunt die switch igmp snooping?

Laat ik het zo zeggen. In de netwerkkaart hangt een switch omdat ik niet alle internetkabels in de v12 krijg.   En dan op de plekken waar de experias staan die bekabeld aangesloten zijn gaat er een kabel vanuit de WiFi experia weer richting een switch die bij de experias hangen omdat ik zoveel mogelijk bekabeld wilde aansluiten ivm het verschrikkelijk slechte wifi.
 

Internet via kabel geen problemen. internet via WiFi is ruk.

alhoewel mijn man van de week zijn geliefde voetbal wedstrijd aan het kijken was. via de gewone KPN tv en de wedstrijd continu bleef hangen. doelpunt gemist. Nou er ging bijna een afstandsbediening de lucht in.

ik za even moeten nakijken of  ze igmp snooping ondersteunen.

 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm

 

U weet zeker dat u via glasvezel verbonden bent? De linkse DSL poort op de KPN Box is dus leeg?

 


Je zegt dat het bekabeld allemaal prima is dus zit het probleem echt in je eigen netwerk. Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Een kapotte ader in een kabel en je hebt al problemen. 


Je zegt dat het bekabeld allemaal prima is dus zit het probleem echt in je eigen netwerk. Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Een kapotte ader in een kabel en je hebt al problemen. 

Een bekabeld aangesloten tv ontvanger die haperd is niet echt "prima". Ik zou wel eens een speedtest willen zien op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Want dat is hier nog niet voorbij gekomen volgens mij...


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm

 

U weet zeker dat u via glasvezel verbonden bent? De linkse DSL poort op de KPN Box is dus leeg?

 

Mijn glasvezelkabel gaat in de rode en verder zitten er alleen kabels in de gele die via een switch (te weinig poorten) richting de experia WiFi’s gaan.

ben niet thuis nu maar weet voor 88% zeker dat het zo zit. Zal vanavond checken


TIP: Je kunt die derde Experia wifi dan ook in die switch steken waar van er een kabel naar je TV gaat.

 Je hebt dan ook goede wifi in de kamer.

Als die switch dan maar wel IGMP Snooping ondersteunt. 

Verder kun je ExperiaWiFi's ook instellen via de kpn Thuis app op je slimfoon. 


TIP: Je kunt die derde Experia wifi dan ook in die switch steken waar van er een kabel naar je TV gaat.

 Je hebt dan ook goede wifi in de kamer.

Als die switch dan maar wel IGMP Snooping ondersteunt. 

Verder kun je ExperiaWiFi's ook instellen via de kpn Thuis app op je slimfoon. 

Reeds eerder gemeld in dit topic !!!

Wat wel belangrijk is is dat je even controleert wat voor switch je gebruikt. Dat moet namelijk een switch zijn met IGMP snooping die er voor zorgt dat je TV ontvanger het goede signaal krijgt aangeboden en niet hapert https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/


TIP: Je kunt die derde Experia wifi dan ook in die switch steken waar van er een kabel naar je TV gaat.

 Je hebt dan ook goede wifi in de kamer.

Als die switch dan maar wel IGMP Snooping ondersteunt. 

Verder kun je ExperiaWiFi's ook instellen via de kpn Thuis app op je slimfoon. 

Reeds eerder gemeld in dit topic !!!

Wat wel belangrijk is is dat je even controleert wat voor switch je gebruikt. Dat moet namelijk een switch zijn met IGMP snooping die er voor zorgt dat je TV ontvanger het goede signaal krijgt aangeboden en niet hapert https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Ik ga deze switch bestellen want bij mijne zie ik niet staan dat die IGMP snooping ondersteund.

 


Nieuwe switch gisteren geïnstalleerd. Tv lijkt oké.

Helaas kan ik nog niet 1 nummer via mijn sonos boxen luisteren zonder dat het stoort of de wifi wegvalt.

Ik heb een sonos boost gekocht in de hoop dat het beter zou zijn. Deze sonos boost zit rechtstreeks in de v12 modem.

 

Ik heb nu al zoveel dingen gekocht in de hoop op betere Wi-Fi maar het blijft ellende. Wat kan ik nu nog doen?


Goedemorgen @LindsayK, niet fijn dat de WiFi verbinding nog niet werkt zoals we hadden gehoopt. Het lastige is dat de WiFi verbinding, de netwerken en storingsbronnen in de omgeving overal weer anders zijn. Hierdoor is het vaak een kwestie van zoeken naar de voor jou beste oplossing. Heb je ook de KPN Thuis app al gebruikt voor de SuperWiFi's? Deze kan je helpen instellen en beheren van jouw apparatuur.


Goedemorgen @LindsayK, niet fijn dat de WiFi verbinding nog niet werkt zoals we hadden gehoopt. Het lastige is dat de WiFi verbinding, de netwerken en storingsbronnen in de omgeving overal weer anders zijn. Hierdoor is het vaak een kwestie van zoeken naar de voor jou beste oplossing. Heb je ook de KPN Thuis app al gebruikt voor de SuperWiFi's? Deze kan je helpen instellen en beheren van jouw apparatuur.

 

Ja dat heb ik al meerdere keren geprobeerd zonder resultaat. kan nog steeds geen Disney+ streamen zonder om de minuut gebuffer of normaal 1 liedje via de Sonos boxen luisteren zonder dat hij 3x wegvalt.


maar het is niet alleen de WiFi hoe kan een update van een spel die 2/3 GB is en bedraad aangesloten alsnog 96 minuten er over moeten doen om het te downloaden.
 


@LindsayK 

We hebben al van alles aangedragen.

U kunt het beste een monteursafspraak maken denk ik.

Bel 0800-0402


@LindsayK

We hebben al van alles aangedragen.

U kunt het beste een monteursafspraak maken denk ik.

Bel 0800-0402

Ja dan moet ik betalen helaas.

Daar ben ik het niet echt mee eens.


@LindsayK Ik snap wel dat je geen extra kosten wilt maken voor een monteur. Echter als de monteur alleen voor de WiFi verbinding komt, dan zijn er kosten aan verbonden. Dat heeft alles te maken met de uitleg in mijn vorige reactie.

Om de verbinding te verbeteren is het goed om kritisch te kijken naar hoe alles aangesloten is. Hoe is je thuisnetwerk ingedeeld? Waar zijn de Experia WiFi's aangesloten en hoe precies? Als 't allemaal niet lukt is het verstandig om ze allemaal te resetten en één voor een opnieuw aan te sluiten, met behulp van de KPN Thuis app.