Skip to main content

Ik heb sinds anderhalve week de nieuwe experiabox in gebruik wat als tip werd gegeven in mijn kpn (kom van de experiabox v8).

echter is nu met de nieuwe router mijn WiFi bereik een stuk verslechterd.

wat zou ik hier aan kunnen doen om het weer beter te krijgen? 
want ik vind het raar dat met nieuwere techniek de wifi slechter wordt?

 

mvg Rick

Hallo @R.Jansen89 ,

Ik herken het probleem. Dat kreeg ik ook toen ik overging van mijn oude modem naar de V12. 

Bij mij was de oplossing twee SuperWiFi-punten. 

Dat bleek uit de Wifi Manager. 

Doe dus ook eens de WiFi Manager en vraag (als dat het advies is) de SuperWiFi aan. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

 


@Noordzee bedankt voor je reactie, die stappen heb ik al uitgevoerd en dan komt er inderdaad te staan dat ik wifipunten moet aanschaffen.

echter is het toch raar dat ik met mijn V8 normaal bereik had en nu met een nieuwer model minder bereik heb? 
 

dus dan zou betekenen dat ik nu dus geld uit moet geven aan wifipunten om weer op het oude bereik te komen…

Lijkt mij dat met nieuwere technieken ook betere resultaten behaald moeten worden toch? 

Mvg Rick 


Ja @R.Jansen89 ,

Ik snap wat je zegt. De V12 is op andere fronten moderner en is nodig voor de toekomst. Maar qua WiFi-bereik is het bij veel klanten inderdaad minder. Het is niet anders, ik kan er ook geen ander verhaal van maken. 
 

Ik moet wel zeggen dat we met die SuperWifi nu in het hele huis een perfecte WiFi hebben. En dat is ook wel wat waard. 


@Noordzee bedankt voor je reactie, die stappen heb ik al uitgevoerd en dan komt er inderdaad te staan dat ik wifipunten moet aanschaffen.

echter is het toch raar dat ik met mijn V8 normaal bereik had en nu met een nieuwer model minder bereik heb? 
 

dus dan zou betekenen dat ik nu dus geld uit moet geven aan wifipunten om weer op het oude bereik te komen…

Lijkt mij dat met nieuwere technieken ook betere resultaten behaald moeten worden toch? 

Mvg Rick 

En @R.Jansen89 .

Heb je al SuperWiFi aangeschaft? 


Hallo @R.Jansen89 zelf heb ik van de week bij de Action voor €34,95 een Mesh-set gekocht van D-Link, deze bekabeld aangesloten, 1 satelliet op de begane grond en 1 satelliet op de 1e etage, de wifi van de modem uitgeschakeld en heb nu betere wifi dan voorheen met alleen de modem, zelfs rondom het huis in de voor- en achtertuin, de garage en de zijkant van het huis redelijk tot goed wifi-bereik.

Is als router of als (bekabeld) AP in te stellen.

https://www.action.com/nl-nl/p/d-link-wifi-versterkers-ac1200-dual-band/

CC: @Noordzee 


@Noordzee bedankt voor je reactie, die stappen heb ik al uitgevoerd en dan komt er inderdaad te staan dat ik wifipunten moet aanschaffen.

echter is het toch raar dat ik met mijn V8 normaal bereik had en nu met een nieuwer model minder bereik heb? 
 

dus dan zou betekenen dat ik nu dus geld uit moet geven aan wifipunten om weer op het oude bereik te komen…

Lijkt mij dat met nieuwere technieken ook betere resultaten behaald moeten worden toch? 

Mvg Rick 

En @R.Jansen89 .

Heb je al SuperWiFi aangeschaft? 

Ik heb nu idd superwifi en de WiFi in huis is nu top! 


Fijn @R.Jansen89 👍 En graag geholpen natuurlijk….


En fijn ook @JanD dat het bij jou ook prima werkt met jouw aangeschafte apparatuur.