Skip to main content

Al enige weken is ons wifi netwerk wederom zeer instabiel. (Vorig jaar hetzelfde gehad er is toen meedere keren een monteur langs geweest om te checken, ook zijn ons toen de superwifi punten van KPN geadviseerd, waarvan wij er inmiddels 2 hebben). 

Desondanks blijft onze internet verbinding zeer instabiel. Al lijkt het soms enkele weken achter elkaar beter te gaan (afgelopen zomer), om vervolgens meerdere keren per dag storingen te geven (nu weer sinds enkele weken), het lijkt nu met de dag vaker voor te komen.  We hebben een glasvezel netwerk. We hebben zowel draadloze wifi als bekabelde internetverbinding. 

Maar ondanks dat de apparaten zeggen verbinding te hebben, kunnen we geen gebruik maken internet. We krijgen dan de melding; "verbonden zonder internet" , wat dit precies inhoud is ons niet helemaal duidelijk. 

We hebben al meedere keren gebeld met de klantenservice....op sommige momenten zien zij ook de storingen in ons netwerk, op andere momenten ziet het er stabieler uit. 

Het resetten van de router en/of het kastje in de meterkast, haalt maar voor even iets uit....de ene keer hebben we na de reset weer netwerk, maar de andere keer valt dit weer na 5 minuten weg. We hebben een  Experia V10 als router. (Deze is ook door de klantenservice al meerdere keren vervangen, maar dat lijkt het euvel niet te verhelpen).

Wij hebben geen idee wat onze internet problemen thuis kan veroorzaken. Maar het is uiteraard heel vervelend, zeker nu we weer meer moeten thuiswerken. Dit is op deze manier niet te doen!

 

Wie kan ons verder helpen?

Welkom op het forum @IngBB! Dat klinkt inderdaad niet als een verbinding waarop je kan vertrouwen. Begrijp ik uit je bericht goed dat ook de bekabelde verbinding regelmatig wegvalt? Zo ja zou ik je willen vragen om je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Gezien de geschiedenis lijkt het me in dit geval verstandig om gelijk even de systemen in te duiken om te zien of daarin deze meldingen terug te vinden zijn. 


@Bram_ 

Ik zou graag even meekijken en indien nodig kijken of er bijzondere sessie onderbrekingen zijn.

Mocht je straks gegevens hebben kan ik wellicht nog even wat voor je nameten, laat maar weten of het nodig is.

De eerste vraag is even wat er in het verleden gedaan is is de zin van poortwissels/uitwisselen NT en of SFP, wellicht kan jij daar wat in zien en nogmaals indien nodig mij hiervan op de hoogte brengen.

 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Welkom op het forum @IngBB! Dat klinkt inderdaad niet als een verbinding waarop je kan vertrouwen. Begrijp ik uit je bericht goed dat ook de bekabelde verbinding regelmatig wegvalt? Zo ja zou ik je willen vragen om je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Gezien de geschiedenis lijkt het me in dit geval verstandig om gelijk even de systemen in te duiken om te zien of daarin deze meldingen terug te vinden zijn. 

Ik heb mijn profiel ingevuld, voor zover ik dat kan. 


@LaurensZalm heel erg bedankt voor het aanbod. Alleen na meting zag daarbij direct voldoende reden om een monteur aan te sturen. Dit in verband met meerdere keren wegvallende verbinding vanuit onze kant. @IngBB ik heb een monteur voor je ingepland. Nu kon dit al morgen. Ik heb deze dan ook ingepland, zodat je niet tot na de feestdagen hoeft te wachten. Mocht het gekozen tijdstip toch niet goed uitkomen zou je dit dan hier kunnen laten weten of contact op kunnen nemen via de instructies die je per SMS van ons hebt gekregen? 


@IngBB hoe is het na het monteursbezoek?


Het probleem is nog niet opgelost. Volgens de monteur ligt het probleem extern in "onze" poort in het centrale buitenkastje (geen idee waar zich dat dan bevind, ik heb de technische uitleg van deze meneer niet helemaal begrepen...). Morgen zou er weer een andere monteur langs komen die dit volgens hem beter zou kunnen oplossen of resetten ofzo. We wachten dus morgen maar even af... 


@IngBB ik zie in onze systemen dat de monteur vandaag is langs geweest. Heeft de monteur alles naar wens kunnen achterlaten?