Skip to main content

Ik heb bijna of geen WiFi op de 2de en 3de verdieping. Ik heb al een aantal keer de WiFi manager zijn werk laten doen. En zijn de instellingen van de modem al een aantal aangepast en er zou verbetering moeten zijn . Dus niet! Iemand een idee wat ik verder nog kan doen??

Welkom op ons forum @MdeR en goed dat je even aan de bel trekt. Ik wil graag eens met je meekijken naar de uitslagen van de wifi manager. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb om je verder te helpen? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek kan gaan voor jou? :mag:


Hallo,

mijn profiel is aangevuld. 


Welkom op ons forum @MdeR en goed dat je even aan de bel trekt. Ik wil graag eens met je meekijken naar de uitslagen van de wifi manager. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb om je verder te helpen? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek kan gaan voor jou? :mag:

Done!


U heeft alleen een Experiabox op de begane grond staan? Geen versterkers? 


U heeft alleen een Experiabox op de begane grond staan? Geen versterkers? 

Klopt. Ook nooit nodig gehad. Modem heeft altijd in de gang (meterkast) gestaan. Sinds kort van slaapkamer gewisseld. Nu hebben we de meeste tijd geen WiFi. Zijn dus afhankelijk zijn van onze 4G abonnement. Lijkt mij niet de bedoeling. Ivm thuis werk werk ik met regelmaat op mijn zolder, waar ik bijna nooit WiFi heb. 


Met alleen een modem in de meterkast ga je het niet meer redden anno 2021. Er is teveel Wi-Fi in de lucht.  Je zal dus met Wi-Fi versterkers aan de slag moeten.  Die krijg je vaak gratis via de Wifimanager Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op het modem. 


WiFi manager al 8x gedaan. Daarna is de enige optie om de instellingen op de experia box te verbeteren. Geen optie voor WiFi versterkers. 


Er is vast een plek in huis waar de wifi snelheid onder de 20 is. Vul in dat je alleen begane grond hebt maat je gaat meteen naar die plek. En daar wacht je een paar minuten op de uitkomst.  Dit doe je 2x. Dan moet het lukken.


Hoi @MdeR, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de wifimanager voor het laatst op 18 mei hebt opgestart (direct na de 1e meting is de wifimanager uitgezet en heeft dus niet zijn volledige procedure doorlopen) Mijn advies zal toch zijn om de wifimanager opnieuw op te starten en dan helemaal te doorlopen. De manager zal een 1e meting uitvoeren en pas daarna gaat de manager zijn werk doen (het wifi signaal optimaliseren)

Geef je nog een gil zodra je daarmee klaar bent dan kan ik weer meekijken met je naar eventuele vervolgstappen.


Hoi @MdeR, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de wifimanager voor het laatst op 18 mei hebt opgestart (direct na de 1e meting is de wifimanager uitgezet en heeft dus niet zijn volledige procedure doorlopen) Mijn advies zal toch zijn om de wifimanager opnieuw op te starten en dan helemaal te doorlopen. De manager zal een 1e meting uitvoeren en pas daarna gaat de manager zijn werk doen (het wifi signaal optimaliseren)

Geef je nog een gil zodra je daarmee klaar bent dan kan ik weer meekijken met je naar eventuele vervolgstappen.

De manager geeft aan om te gaan staan waar de WiFi het slechtst is. Maar ja,,, dan werkt de WiFi manager dus niet. Maar goed, ik probeer het nog wel een keer
 


Hoi @MdeR, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de wifimanager voor het laatst op 18 mei hebt opgestart (direct na de 1e meting is de wifimanager uitgezet en heeft dus niet zijn volledige procedure doorlopen) Mijn advies zal toch zijn om de wifimanager opnieuw op te starten en dan helemaal te doorlopen. De manager zal een 1e meting uitvoeren en pas daarna gaat de manager zijn werk doen (het wifi signaal optimaliseren)

Geef je nog een gil zodra je daarmee klaar bent dan kan ik weer meekijken met je naar eventuele vervolgstappen.

De manager geeft aan om te gaan staan waar de WiFi het slechtst is. Maar ja,,, dan werkt de WiFi manager dus niet. Maar goed, ik probeer het nog wel een keer
 

Meting uitgevoerd en verrassend genoeg worden de WiFi instellingen van de box verbeterd. Zoals bij de vorige metingen ook al is gedaan. 


Hoi @MdeR, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de wifimanager voor het laatst op 18 mei hebt opgestart (direct na de 1e meting is de wifimanager uitgezet en heeft dus niet zijn volledige procedure doorlopen) Mijn advies zal toch zijn om de wifimanager opnieuw op te starten en dan helemaal te doorlopen. De manager zal een 1e meting uitvoeren en pas daarna gaat de manager zijn werk doen (het wifi signaal optimaliseren)

Geef je nog een gil zodra je daarmee klaar bent dan kan ik weer meekijken met je naar eventuele vervolgstappen.

Gil!! 😉 check nogmaals uitgevoerd. 


Hoi @MdeR, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je de wifimanager voor het laatst op 18 mei hebt opgestart (direct na de 1e meting is de wifimanager uitgezet en heeft dus niet zijn volledige procedure doorlopen) Mijn advies zal toch zijn om de wifimanager opnieuw op te starten en dan helemaal te doorlopen. De manager zal een 1e meting uitvoeren en pas daarna gaat de manager zijn werk doen (het wifi signaal optimaliseren)

Geef je nog een gil zodra je daarmee klaar bent dan kan ik weer meekijken met je naar eventuele vervolgstappen.

Gil!! 😉 check nogmaals uitgevoerd. 

Heb je al een terugkoppeling voor me


                                 

Na je laatste berichtje heb je contact met onze helpdesk opgenomen over superwifi onder andere. Deze heb je nu een poosje in gebruik. Ik ga er vanuit dat je wifi nu weer is zoals je het graag zou willen zien?                                                                                                                                          


                                 

Na je laatste berichtje heb je contact met onze helpdesk opgenomen over superwifi onder andere. Deze heb je nu een poosje in gebruik. Ik ga er vanuit dat je wifi nu weer is zoals je het graag zou willen zien?                                                                                                                                        
 

nu is mijn WiFi idd zoals het zou moeten zijn. Wel erg frustrerend geweest. Ik heb bijna mijn abonnement opgezegd. Had gebeld over mijn WiFi. Eerst werd de verbinding verbroken, heb ik terug gebeld, werd in de wacht gezegd omdat mijn gegevens moesten worden opgezocht. Na 50 minuten was mijn geduld op. En heb ik via de kpn site aangegeven dat ik mijn abonnement op wilde zeggen en teruggebeld wilde worden. Na 1 minuut teruggebeld, erg vriendelijk meid gesproken. Einde van het verhaal: gratis superwifi, 12 maanden korting op tv pakket, 6 maanden korting op totaal abonnement. Dus ja,,, al met al tot een goed einde gekomen.