Skip to main content

Ik heb een slechte verbinding in huis bij de bovenste verdieping, na enkele keren telefonisch een medewerker te hebben gesproken, werd mij geadviseerd om een super wifi aan te schaffen, wat ik heel vreemd vind, ik betaal toch genoeg voor een goede verbinding maar nog vreemder is dat ik deze moet kopen, kosten € 109,-! terwijl ik al jaren een goede klant ben bij de KPN en nieuwe klanten er nu 2 gratis krijgen, waarschijnlijk omdat hen diensten waar ik voor betaal toch niet zo goed zijn! waarom moet ik dan nu zoveel betalen en krijg ik er ook niet eentje! ik betaal voor een goede wifi verbinden. Dit roept heel veel frustraties bij mij  op! Het blijkt nu dat wij al jaren geen goede wifi verbinding boven hebben en door loge hier nu achter kwamen.

Hoe kan dit worden opgelost???

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Beste @kittysoos, waar je voor betaalt is een goed werkende bekabelde verbinding. Dat betekent dat de beste optie is om een kabel naar boven te trekken. Maar als je aangeeft dat je dit eerder niet is opgevallen, bijvoorbeeld omdat je nooit gebruikt maakt van wifi boven, dan is het wellicht helemaal niet nodig om iets te doen. Mocht je uiteindelijk toch willen dat er ook boven een goede internetverbinding is en hier geen kabels voor willen gebruiken, dan zijn SuperWifi punten inderdaad een goede keuze. Je kunt deze als bestaande klant aanschaffen via de Wifi Manager.


Beste marcia, 

is het de bedoeling dan dat ik een kabel naar boven moet aanleggen? het verbaast mij alleen dat ik een superwifi kan bij kopen van € 100,- en dat een nieuwe klant er nu een gewoon gratis ontvangt? ik zou zeggen geef een goede klant die al jaren bij jullie is er ook 1 gratis? Of moet ik eerst opzeggen en dan opnieuw weer aanmelden?

 

Mvg Kitty


Bijna alles werkt via wifi tegenwoordig maar jullie zeggen doodleuk je betaald voor een bekabelde verbinding?

Met mijn oude modem had ik boven ook altijd een prima wifi bereik, heb nu een Box12 en de wifi boven is ook dramatisch. Ook mij wordt verteld dat ik maar SuperWifi moet aanschaffen. Dus zo gaan jullie om met de trouwe klanten? 


We vinden het heel normaal dat de verantwoordelijkheid van het electriciteitsbedrijf voor de levering van electriciteit tot en met de meter is. Alles wat daarna komt is voor jezelf. Je gaat toch niet het electriciteitsbedrijf bellen voor een gratis stopcontact.  Met water idem. Bel het waterbedrijf maar met de vraag of ze gratis een buitenkraan komen plaatsen.  Ze lachen zich kapot. Waarom moet een internetprovider dat dan wel doen?


We vinden het heel normaal dat de verantwoordelijkheid van het electriciteitsbedrijf voor de levering van electriciteit tot en met de meter is. Alles wat daarna komt is voor jezelf. Je gaat toch niet het electriciteitsbedrijf bellen voor een gratis stopcontact.  Met water idem. Bel het waterbedrijf maar met de vraag of ze gratis een buitenkraan komen plaatsen.  Ze lachen zich kapot. Waarom moet een internetprovider dat dan wel doen?

Ik denk dan , als ik betaal voor goede wifi/internetverbinding dan wil ik dit graag ontvangen , dat geldt ook voor water als ik betaal voor water dan wil ik ook water uit de kraan toch!


Die goede verbinding heb je ook maar wel tot en met het modem.  Alles na het modem is voor jou. Dus ook wifi.


Nee dat is onzin want ik heb geen WiFi dus! En daar betaal ik voor, het gebruik daarvan😁

 


We vinden het heel normaal dat de verantwoordelijkheid van het electriciteitsbedrijf voor de levering van electriciteit tot en met de meter is. Alles wat daarna komt is voor jezelf. Je gaat toch niet het electriciteitsbedrijf bellen voor een gratis stopcontact.  Met water idem. Bel het waterbedrijf maar met de vraag of ze gratis een buitenkraan komen plaatsen.  Ze lachen zich kapot. Waarom moet een internetprovider dat dan wel doen?

Ik denk dan , als ik betaal voor goede wifi/internetverbinding dan wil ik dit graag ontvangen , dat geldt ook voor water als ik betaal voor water dan wil ik ook water uit de kraan toch!

Ik bedoel het echt niet vervelend maar het waterbedrijf zal jou toch echt niet (kosteloos) helpen als er geen water uit jouw kraan komt, hij zorgt er alleen voor dat het t/m aan de watermeter werkt. Daarachter is toch echt voor de gebruiker. Werkt jouw kraan niet goed zal jij deze zelf moeten (laten) vervangen.

Zo werkt het ook bij KPN. Al ben ik het volkomen met je eens dat je als jaren trouwe klant wel eens wat coulance mag. Maar dat is juridisch gezien niet af te dwingen.

Zo vond ik het heel erg oneerlijk dat sommige klanten gratis snelheidsverhogingen krijgen (en ik niet) en 2 jaar achter elkaar als trouwe klant korting krijgen (35 euro per maand, 2 jaar lang). Ik heb daar toen ook over geklaagd maar daar is ook niets uitgekomen. Dat vind ik dan wel met 2 maten meten, want ik ben al veel langer klant dan die klant die net een jaar lid is en weer dezelfde aanbieding mag omdat hij een trouwe klant is.

Juridisch heb ik alleen geen poot om op te staan, het is alleen wel een vervelend gevoel.
Lang verhaal kort, ik begrijp je volkomen maar juridisch heb je geen poot om op te staan!


Overstappen naar Solcon, dan krijg je nu 2 WiFi versterkers van €179


Samengevat:

 - De waterleverancier is verantwoordelijk t/m de watermeter, alles daar voorbij is voor de gebruiker.

 - De stroomleverancier/netbeheerder is verantwoordelijk t/m de stroommeter, alles daar voorbij is voor de gebruiker.

 - De gasleverancier/gas-netbeheerder is verantwoordelijk t/m de gasmeter, alles daar voorbij is voor de gebruiker

 - De internetprovider/netwerkbeheerder is verantwoordelijk t/m het modem *, alles daar voorbij is voor de gebruiker

Alle vier kunnen op hun gebied adviezen geven en voorstellen doen tot het beter benutten en functioneren van deze Nutsvoorzieningen. Uitvoering daarvan is echter altijd voor de gebruiker, lees de klant.   

 * niet als een klant voor een eigen modem kiest (is ook eigen verantwoordelijkheid). Dit is het enige verschil, een stroom-, gas- of watermeter kan men nl. niet zelf kiezen. 


KPN is verantwoordelijk voor het leveren van internet volgens een afgesproken snelheid op 1 PC, bekabeld gemeten.

Alles daarna is je eigen verantwoordelijkheid.

Wifi is niet de verantwoordelijkheid van KPN, maar KPN doet er wel alles aan om klanten zo goed mogelijk bij te staan voor een optimale wifi d.m.v. de wifi-manager.

Als je de wifi-manager draait kan 1 van de adviezen zijn dat je 1 of meer versterkers tegen een zeer speciale prijs kan kopen.

Dat nieuwe klanten 2 wifiversterkers ‘gratis’ krijgen is maar ten dele waar. Nieuwe klanten kunnen ook kiezen voor een behoorlijke korting, maar die leveren ze dus in om de ‘gratis’ versterkers te krijgen @kittysoos 


Nee dat is onzin want ik heb geen WiFi dus! En daar betaal ik voor, het gebruik daarvan😁

 

@kittysoos je hebt vast wel mogelijkheden voor wifi, alleen je gebruikt het misschien niet of hebt het ‘uit’ staan. Het al of niet gebruik van wifi maakt overigens geen deel uit van je abonnement, dus kost het niets meer of minder.


Waarom hadden de oudere modems prima wifi bereik en de huidige modems niet meer? Is het een verdienmodelgeworden? Wifibereik op de nieuwe modems minder maken om zoveel mogelijk SuperWifi te kunnen verkopen. 


Waarom hadden de oudere modems prima wifi bereik en de huidige modems niet meer? Is het een verdienmodelgeworden? Wifibereik op de nieuwe modems minder maken om zoveel mogelijk SuperWifi te kunnen verkopen. 

Nee dat zeker niet. Zelf vind ik het prima dat het bereik niet zo groot is. Dat ik het wifisignaal van m'n buren in huis heb is prima maar van drie huizen verder hoef ik niet. Op iedere verdieping een wifipunt plaatsen is gewoon zoals het hoort.


Waarom hadden de oudere modems prima wifi bereik en de huidige modems niet meer? Is het een verdienmodelgeworden? Wifibereik op de nieuwe modems minder maken om zoveel mogelijk SuperWifi te kunnen verkopen. 

Hallo @j3roentje ‘vroeger’ kreeg je letterlijk alleen een modem van je provider om 1 pc bekabeld aan te sluiten.

Wilde je meer PC's aansluiten kon je een aanvullende router kopen met of zonder wifi.

Ik weet nog in mijn UPC, nu Ziggo,  had ik een modem, een los apparaat daar gekoppeld voor de vaste telefoon en een router met wifi en vier lan-poorten voor draadloos internet en meer bekabelde pc's.

Nog verder terug in de tijd bij Zonnet, kreeg je een zogenaamd USB-modem en een splitter met een uitgang voor vaste telefoon en uitgaand voor USB-modem. Draadloos stond nog in de kinderschoenen.

Nog weer meer verder terug had je bij HetNet een inbelmodem met een snelheid van 54K en met moeders overleggen wanneer je kon internetten, want als je aan het internetten was, kon je niet bellen.

 

 

 

 


Ik lees hier verschillende verhalen ook over oude wifi modems ed. Men moet zich realiseren dat wifi 2.4 een grotere afstand kan overbruggen dan wifi 5, wifi 6 (wifi 6e of wifi 7) en ook gevoeliger zijn voor storing maar wel sneller zijn. Dus het is logisch dat vroeger de wifi tot de zolder reikte a 5 of 10mb of wat dan ook. Nu willen we overal 200mb of veel meer overal in huis hebben of zelfs 1gig. Maar vooral dat laatste is over superwifi 1 of 2 niet echt haalbaar (in de meeste huishoudens) dan moet je een veel veel duurder systeem aanschaffen en zonder ondersteuning van KPN en geheel zelf onderhouden. Maar ook hier geldt bekabeld (zonder kabel kan maar werkt veel slechter) de wifi punten aansluiten en voldoende punten afhankelijk van storende factoren, in de buurt, radar, veel buren dichtbij (appartement bv) (ivm hun wifi), muren, type ramen (ivm tuin), Dect telefoon dicht bij je wifi punt (niet doen dus) , Wifi punt te laag gehangen, in een kast gehangen, naast de magnetron stereo of tv gezet etc etc.  Ook de allerduurste wifi systeem werken niet feilloos maar wel (veel) beter. Alleen goed afgeschermde koperen core kabels cat6 en hoger (Cat5 is nu echt te oud maar werkt nog ok tot...) werkt goed met hoge snelheden (tot er kabel breuk optreed ed.). Superwifi 1 en 2 maken het makkelijker voor je, maar niet altijd de juiste keuze. Maar tja als je 109 eur veel vind dan zul je bv geen set van 3 kopen van 1900 euro, maar rond de 600 euro zijn er ook goede keuzes voor een set van 3. Wil je een Volkswagen, BWM of Ferrari bij wijze van Zelfde soort verschillen met de wifi. En de Kpn levert internet in je huis = modem die nl wel moet werken (even afgezien van tv om het simpel te houden). Dus de kpn helpt je door de mogelijkheid van superwifi punten aan te bieden met extra ondersteuning, maar dat hoeven ze niet te doen. En de huidige wifi punten van de Ziggo zijn van ongeveer dezelfde klasse als sw2. Goede instapmodellen dus. Al mijn ziggo buren hadden bij mij beter bereik als ik met mn SW1 punten, maar nu is het anders om, ik gebruik nu een bmw klasse zeg maar, en dat is ook een punt als je buren upgraden moet jij dat ook want dan word jouw wifi slechter en dat zal zo maar door blijven gaan.


Ik lees hier verschillende verhalen ook over oude wifi modems ed. Men moet zich realiseren dat wifi 2.4 een grotere afstand kan overbruggen dan wifi 5, wifi 6 (wifi 6e of wifi 7) en ook gevoeliger zijn voor storing maar wel sneller zijn. Dus het is logisch dat vroeger de wifi tot de zolder reikte a 5 of 10mb of wat dan ook. Nu willen we overal 200mb of veel meer overal in huis hebben of zelfs 1gig. Maar vooral dat laatste is over superwifi 1 of 2 niet echt haalbaar (in de meeste huishoudens) dan moet je een veel veel duurder systeem aanschaffen en zonder ondersteuning van KPN en geheel zelf onderhouden. Maar ook hier geldt bekabeld (zonder kabel kan maar werkt veel slechter) de wifi punten aansluiten en voldoende punten afhankelijk van storende factoren, in de buurt, radar, veel buren dichtbij (appartement bv) (ivm hun wifi), muren, type ramen (ivm tuin), Dect telefoon dicht bij je wifi punt (niet doen dus) , Wifi punt te laag gehangen, in een kast gehangen, naast de magnetron stereo of tv gezet etc etc.  Ook de allerduurste wifi systeem werken niet feilloos maar wel (veel) beter. Alleen goed afgeschermde koperen core kabels cat6 en hoger (Cat5 is nu echt te oud maar werkt nog ok tot...) werkt goed met hoge snelheden (tot er kabel breuk optreed ed.). Superwifi 1 en 2 maken het makkelijker voor je, maar niet altijd de juiste keuze. Maar tja als je 109 eur veel vind dan zul je bv geen set van 3 kopen van 1900 euro, maar rond de 600 euro zijn er ook goede keuzes voor een set van 3. Wil je een Volkswagen, BWM of Ferrari bij wijze van Zelfde soort verschillen met de wifi. En de Kpn levert internet in je huis = modem die nl wel moet werken (even afgezien van tv om het simpel te houden). Dus de kpn helpt je door de mogelijkheid van superwifi punten aan te bieden met extra ondersteuning, maar dat hoeven ze niet te doen. En de huidige wifi punten van de Ziggo zijn van ongeveer dezelfde klasse als sw2. Goede instapmodellen dus. Al mijn ziggo buren hadden bij mij beter bereik als ik met mn SW1 punten, maar nu is het anders om, ik gebruik nu een bmw klasse zeg maar, en dat is ook een punt als je buren upgraden moet jij dat ook want dan word jouw wifi slechter en dat zal zo maar door blijven gaan.

Dan moet KPN dat ook eens duidelijk en eerlijk communiceren naar de klant toe. Nu zeggen ze "Je krijgt een Box12, super snel wifi, beter dan uw oude". De nadelen worden dan niet benoemd. Bij de autofabrikanten net zo tegenwoordig, een elektrische auto beloven met wel 400km actieradius, wat uiteindelijk maar 200km blijkt te zijn. Ja meneer dat zijn WLTP waarden, de praktijk is anders. Tja adverteer er dan ook niet mee, wees eerlijk over je producten.

Vroeger was het internet idd anders, inbellen, maar toeen betaalde ik ook maar 10 gulden. Nu betaal ik 100 euro en dan verwacht ik ook wat van het product en de geleverde diensten. 


Hallo @j3roentje , als je toen niet oplette had je ook al gauw 100 gulden telefoonkosten per maand, voor toen superveel geld.