Skip to main content

hi,  Ik ben verhuisd van een nieuwbouwwoning zonder problemen met WiFi naar een nieuwbouwwoning met helaas veel WiFi problemen. Ik werk thuis ivm COVID-19 en heb ontzettend veel meetings via Teams. Helaas ben ik genoodzaakt om in een ( drukke) woonkamer te werken, omdat de WiFi op de ( net ingerichte) studeerkamer niet werkt… ik heb de WiFi manager meerdere keren doorlopen en krijg continue te horen, helaas er is iets misgegaan neem contact op met onze klantenservice. Schijnbaar is de WiFi daar zo slecht dat ik geen juiste meting kan doen. Ik heb voor de aanleg van alles expres een monteur ( tegen betaling) laten komen. Helaas zit hier, omdat het installatie werkzaamheden betrof geen 14 daagse garantie op, zoals de dame van de klantenservice in eerste instantie wel dacht. Tevens vertelde ze me dat ze me helaas ook geen versterker kon aanbieden, omdat ze die autorisatie niet meer had. Ik weet van gekheid niet meer waar ik nu met mijn probleem heen moet. Ik zou gewoon graag rustig en goed willen werken en het levert nu ontzettend veel stress op. Iemand een tip? Liefst een waar ik niet nog meer geld aan kwijt ben? 
 

Groetjes Evelien 

@Eveliena 

Hmmm dat klinkt ontzettend vervelend !!!

Wat heb je voor modem (type)?

Waar is deze geplaatst ?

Heb je glasvezel ?

Je hebt alleen een modem ?


Op WiFi krijg je geen enkele garantie. Nooit.

Wat u moet doen: een kabel naar boven leggen als die er nog niet legt en uw laptop of pc daarop aansluiten.


Op die u krijg je geen enkele garantie. Nooit.

Wat u moet doen: een kabel naar boven leggen als die er nog niet legt en uw laptop of pc daarop aansluiten.

Iemand een tip? Liefst een waar ik niet nog meer geld aan kwijt ben? 
 

Tsja de beste oplossing is niet altijd de goedkoopste en het makkelijkst te realiseren :thinking:

 


Hi, ik heb glasvezel. Alleen een modem, geen versterker ofzo. Ik heb een v10A?

 

ik heb wel kabels door de loze leidingen voor de tv, maar verder geen bekabelde WiFi. Ik vind dat ook niet heel prettig. Ik denk dat ik genoeg betaal voor draadloos internet… toch? 


@Eveliena

Ja ben ik met je eens !!

Echter KPN geeft je het modem in bruikleen, alles wat daar achter zit is voor de bewoner.

Alleen wifi vanuit je modem is niet altijd optimaal, en al helemaal niet als hij in de meterkast zou hangen.

Optie 1 is wat @Nick83 zegt tenzij je op je slaapkamer ook een bekabelde tv heb staan dan is het heel makkelijk om daar bijvoorbeeld via een switch ook je laptop op aan te sluiten.

Optie 2 is toch gaan voor 2 Superwifi punten waarvan er 1 bekabeld zit op je Experiabox en de ander draadloos wordt neergezet op je slaapkamer.

Het is niet anders !! Ik heb hier een gloednieuwe Experiabox maar uit noodzaak 4 Super wifi's moeten plaatsen voor optimale dekking.

Vind het wel heel triest dat de monteur je zo hebt achter gelaten 😢


Hi, ik heb op de studeerkamer geen bekabelde tv staan helaas.  Ik denk na over de aanschaf van de super WiFi’s. Het is noodzaak, helaas... Daar moet er dus een van bekabeld? Die kan dan bij de experiabox in de meterkast blijven en de andere kan dan draadloos op de studeerkamer? @tonymelony 

 

 


@Eveliena 

Yes !! 1 Superwifi moet bekabeld zijn op je experiabox.

Je mag de bekabelde Superwifi ook aan sluiten op de kabel die op je tv zit aangesloten dmv deze switch 

https://www.kpnwebshop.com/netgear-5-port-switch/2?origin=4729 als het voor jou beter zou zijn om deze Superwifi in de kamer te hebben (hoeft dus niet persé).

De ander komt dus op je studeerkamer op zo'n afstand dat hij de Superwifi in de woonkamer nog kan zien.

Als je nog vragen hebt dan laat maar weten okay ?

Prettige avond nog !!


Hi, ik heb glasvezel. Alleen een modem, geen versterker ofzo. Ik heb een v10A?

 

ik heb wel kabels door de loze leidingen voor de tv, maar verder geen bekabelde WiFi.

WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.

Ik vind dat ook niet heel prettig. Ik denk dat ik genoeg betaal voor draadloos internet… toch? 

Voor WiFi betaal je helemaal niets. U betaald voor internet tot op de Experiabox. Verder niet.


Als u de 2de SuperWiFi draadloos plaatst, dan gaat de verbinding tussen 2 SuperWiFi's ook gewoon via WiFi. Als u nu bijna geen WiFi vanuit de meterkast naar boven krijgt, dan zal de draadloos geplaatste SuperWiFi boven ook net zo goed een slechte verbinding hebben. Dus verwacht er niet te veel van.


Ik doe de internet kabel van de tv op de slaapkamer naar de studeerkamer. En haal deze in de avond weer uit t zicht. Het moet maar. Bedankt voor de reacties @Nick83  @tonymelony 


@Nick83 

Daarom stelde ik ook voor om het 1e Superwifi punt in de kamer te zetten bij de TV.

Je bent dan in ieder geval uit die meterkast weg.

Echter een kabel naar boven blijft natuurlijk de beste oplossing.


Ik doe de internet kabel van de tv op de slaapkamer naar de studeerkamer. En haal deze in de avond weer uit t zicht. Het moet maar. Bedankt voor de reacties @Nick83  @tonymelony 

Je kunt ook een Experia WiFi op die kabel aansluiten. Een Experia WiFi heeft 2 poorten.

Je kunt hem er dus zo tussen zetten. Stekker in de ene poort en kort kabeltje (meegeleverd) van 2de poort naar tv ontvanger. Als u een v10a heeft...

... dan heeft u er maar 1 nodig.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=450


Die zou KPN mij gratis verstreken, wanneer de WiFi niet toereikend is. Helaas blijkt het erg lastig om dit voor elkaar te krijgen… ik zou het graag proberen. Dus mocht er iemand van @Kpn  meelezen graag! 

 


Die zou KPN mij gratis verstreken, wanneer de WiFi niet toereikend is. Helaas blijkt het erg lastig om dit voor elkaar te krijgen… ik zou het graag proberen. Dus mocht er iemand van @Kpn  meelezen graag! 

U kunt de WiFi manager proberen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Die kunt u het best dan op de eerste verdieping doorlopen, op de plek waar u die speedtest deed met 7.2 mbit als uitkomst. En laat hem de snelheid die u heeft op de begane grond maar niet zien. Ik lees in andere topics dat het soms nodig is om de WiFi manager 2 of 3 keer te doorlopen voor dat je een gratis versterker krijgt.


@Nick83  ik hen deze al zeker 25 x doorlopen. Ik heb er klaar mee. Ik kijk hoe het bedraad is en anders stap ik over! Bedankt voor jereactie. 


@Eveliena 

Jammer !!! Een gemiste kans om het op een prima manier op te lossen met de hulp van @Nick83 .

1 Experiawifi  versterker nodig voor 49 Euro of misschien zelfs gratis.

Zeer goed alternatief ipv 2 Superwifi's voor 150 Euro.


hi,  Ik ben verhuisd van een nieuwbouwwoning zonder problemen met WiFi naar een nieuwbouwwoning met helaas veel WiFi problemen. Ik werk thuis ivm COVID-19 en heb ontzettend veel meetings via Teams. Helaas ben ik genoodzaakt om in een ( drukke) woonkamer te werken, omdat de WiFi op de ( net ingerichte) studeerkamer niet werkt… 

(net ingerichte) studeerkamer …

.. een studeerkamer die dus geen fatsoenlijke netwerk verbinding heeft. Dan ben je nog niet klaar met de inrichting in mijn ogen. Maar valt binnen een dag wel een mouw aan te passen. Even surfen naar: https://www.allekabels.nl/netwerk/utp_kabel/platte-netwerkkabel.html

Een ronde is beter, maar deze past wellicht onder de dichte deur door.


Hi @Eveliena, wat jammer dat het niet helemaal naar wens gaat met het internet in de nieuwe studeerkamer :slight_frown:

Op basis van de behaalde snelheid in je screenshot, zou je zeker wel een gratis Experia Wifi van ons moeten ontvangen, die je aan kunt sluiten bij de tv op de slaapkamer zodat je geen extra kabel hoeft te trekken en wél een extra wifi punt hebt op de bovenverdieping. Is het je inmiddels wellicht toch gelukt om er 1 te bestellen via de Wifimanager? Of gaat dat nog steeds niet goed?


Ik zit met precies hetzelfde probleem: waar de experiabox hangt een prima signaal maar op de eerste en tweede etage (bijna) niets. Kabels trekken is geen optie.

Nu vraag ik mij af of het technisch mogelijk is, om het internet signaal door middel van bijvoorbeeld een powerline adapter of via een coax-kabel te verplaatsen naar een andere etage om vervolgens de ethernetpoort van die adapter te gebruiken om vanaf dit punt een wifi netwerkje op te zetten met voldoende capaciteit.  Ik veronderstelde dat het KPN multiroom systeem ook wel op zo’n adapter kon worden aangesloten in plaats van rechtstreeks op de experiabox. Maar dat is misschien iets te naief gedacht.

(Er zijn powerline-adaptersets waarin de wifi is geïntegreerd maar die zijn afschuwelijk duur en hebben een slecht bereik. Dus dat bedoel ik niet.) Ik hoop dat iemand met enige kennis van zaken hier een antwoord op heeft. Daarvoor dank.


Als je nou iets niet moet doen dan is wifi laten lopen over powerline adapters. Wil je het echt goed hebben dan trek je een kabel naar iedere verdieping en zet je daar een wifi versterker neer. Wil je geen kabels trekken ga dan voor een goed draadloos systeem zoals de super wifi's. Al het overige wordt een teleurstelling.


Bedankt Joep voor je snelle reactie. Ik heb wat geprobeerd met zo’n adapterset met wifi die ik over heb en daarmee haal ik op de etage draadloos zo’n 40/50 Mb (van de 120 maximaal) als ik er vlak voor ga zitten. Dat is voor mij genoeg.  Maar dat ding is niet uitbreidbaar dus daar heb ik verder ook niet zo veel aan. Dus mijn vraag blijft staan of het technisch mogelijk is om met een LAN kabel dat signaal over te brengen naar een (soort van) wifi versterker met wat meer vermogen. Kabels zijn echt geen optie. En eigenlijk het systeem van superwifi’s vanaf het punt waar het signaal de woning binnenkomt ook niet of nauwelijks.


Een Wi-Fi versterker is eigenlijk de verkeerde benaming. Die versterkt namelijk niets. Die geeft alleen maar door. De juiste benaming is eigenlijk Wi-Fi punt.  Als bij jou de volgende opstelling van super Wi-Fi,s kan heb je echt over al goed Wi-Fi. Het eerste Wi-Fi punt in de gang, het tweede op de 1ste overloop en de derde op de 2de overloop. Indien die er is natuurlijk.  Ik zou echt geen andere oplossing weten.