Skip to main content
Beantwoord

slechte wifi op de laptop en vaste pc na aansluiten super wifi punten

• September 29, 2020
  • 6 reacties
  • 527 keer bekeken

2 super wifi punten aangeschaft, 1 aangesloten in de meterkast met een vaste kabel op de router en 1 draadloos boven neergezet. sinds het aansluiten nog nooit zo'n slechte wifi gehad op de vaste pc en laptop. iedere keer de verbinding weg en daarna kan hij niet eens verbinden met de wifi. dit kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n dure aankoop!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hmm, heb je de router sindsdien ook al een reset gegeven? Geef daarna voor de zekerheid ook de SuperWifi punten een reset:Druk het (factory) reset knopje 10 seconden in. De leds op de SuperWifi gaan ter bevestiging meermaals knipperen. Hiermee begin je wel opnieuw met het koppelen / installeren van het SuperWifi punt, maar hopelijk werkt het daarna naar behoren. Mocht dit niet helpen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Ook hoor ik graag welke router je precies hebt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @elke69 en welkom op het forum! Dat lijkt me inderdaad precies niet de bedoeling van de SuperWifi punten. 😬 Gek dat de wifi juist slechter is gaan werken. Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen sinds je ze aangesloten hebt? Die past de wifi instellingen aan en neemt de SuperWifi punten daarin mee. Ik ben benieuwd of er daarna wat verbetering is!

• Auteur
  • Topper
  • October 4, 2020

Beste Sanne, alles al geprobeerd, na moeizaam contact met KPN kwamen we erachter dat eigenlijk bij aansluiting van de super wifi punten de wifi op de router automatisch uitgezet moet worden. Dit was dus niet gebeurt bij ons. Handmatig uitgezet en even leek het te werken maar helaas valt hij weer weg.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 4, 2020

Hmm, heb je de router sindsdien ook al een reset gegeven? Geef daarna voor de zekerheid ook de SuperWifi punten een reset:Druk het (factory) reset knopje 10 seconden in. De leds op de SuperWifi gaan ter bevestiging meermaals knipperen. Hiermee begin je wel opnieuw met het koppelen / installeren van het SuperWifi punt, maar hopelijk werkt het daarna naar behoren. Mocht dit niet helpen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Ook hoor ik graag welke router je precies hebt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het inmiddels opgelost is. Zo niet, laat het gerust weten! 

• Auteur
  • Topper
  • October 18, 2020

Hoi Sanne, met name bij de interactieve tv kijken op de ipad is de verbinding slecht, gewone wifi (spelletjes enz) werkt wel, itv loopt vast (wel geluid, geen beeld), of stilstaand beeld.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • October 19, 2020

@elke69 . Staan het dichtbijzijnde SuperWiFi verder vandaan opgesteld dan je Experiabox? 

Wat merk je als je met de iPad dichter naar het SuperWiFi punt gaat als je ermee TV kijkt?