Skip to main content

Prima internet in hele huis echter modum stuk. Experia v10 geplaatst en vervolgens 2e en 3e verdieping geen of slecht Wifi. Wifi manager meerder keren doorlopen maar geen resultaat , andere frequentie gekozen en er staat al een versterker van de KPN op de 2e etage maar meting geeft 35 Mbps. Onder de maat want glasvezel. Valt me tegen en heb een andere verwachting van KPN.

Natuurlijk is ook voor u goed Wi-Fi mogelijk in het hele huis. Met alleen een modem gaat het niet meer lukken anno 2021. U zal aan de slag moeten met goede Wi-Fi versterkers.  Welk type versterker heeft u nu?


Dag Joep, We hebben een KPN versterker


Vierkant wit, vierkant zwart of rond wit?


Vierkant wit

 


En hoe snel is je glasverbinding dan?

 

Het is niet alleen maar naar KPN wijzen als je wifi niet goed genoeg is hè. Daar ben je ook zelf verantwoordelijk voor. We installeren wifi versterkers als dat nodig is, maar daarna zijn ze voor jou. (Met enige garantie) Jij hebt al een oude versterker die we al lang niet meer leveren.

 

Heb je die versterker ook aan de nieuwe v10 gekoppeld? Of hou je ze gescheiden kwa ssid en schakel je zelf over? Of sta je boven nog verbonden te wezen met je v10. Gecontroleerd?

En staat die versterker bekabeld boven of draadloos?


De KPN monteur heeft na het plaatsen van het modem de versterker boven gecontroleerd en geconstateerd dat deze goed aangesloten was en het deed. Versterker is bekabeld. Glasverbinding via Wifi is 898 Mbps beneden. Bekabeld is het 1000/1000 Mbps. Vreemde is dat we voor we het nieuwe modem kregen geen problemen met Wifi boven hadden. Het modem zit  in de hal en niet in een kast.


De versterker kan nog prima werken maar is wel ingehaald door modernere technologie. Met deze versterker moet je eigenlijk bijna altijd zelf verbinding maken. Met de nieuwe versterker ga je naadloos over van de één naar de andere. Ontkoppel de versterker en doe dan zorgvuldig de wifi manager. De uitkomst is meestal dat je voor een zeer aantrekkelijk tarief de nieuwste wifi versterkers krijgt.


De KPN monteur heeft na het plaatsen van het modem de versterker boven gecontroleerd en geconstateerd dat deze goed aangesloten was en het deed.

 

Maar ben je boven ook echt met die versterker verbonden?  Weet je dat zeker?

 

 

Glasverbinding via Wifi is 898 Mbps beneden. Bekabeld is het 1000/1000 Mbps. Vreemde is dat we voor we het nieuwe modem kregen geen problemen met Wifi boven hadden. Het modem zit  in de hal en niet in een kast.

Dus je modem doet wat hij moet doen.


Beste Joep, Over verantwoordelijkheid gesproken; Ik heb de versterker al een keer los gekoppeld, van de stroom en daarna weer ertussen en aan. Ook heb ik de wifi manager meerdere keren doorlopen en uitgezocht hoe in te loggen op het modem om een andere frequentie te kiezen en ook gewoon de stekker uit het modem om te herstarten en gebeld met de klantenservice. Bovendien heb ik voor mijn laptop een hub gekocht zodat ik op de vaste lijn kan boven echter dat is niet de bedoeling.  Ik zal morgen de versterker er nog een keer tussenuit halen en de wifi manager doorlopen. Zie alleen de logica er niet van in.

Beste DennisA78, Ja, het modem doet het inderdaad en de vaste lijn ook. Hoe kan ik checken of ik boven met de versterker verbonden ben?


Het is wel handig dat je weet welk ssid je versterker en v10 uitstralen.

 

Die versterker log je volgens mij in via 192.168.2.149

Dan kun je je ssid en wachtwoord checken.

Als die nou anders is dan je v10, moet je dus overschakelen met de mobiel/tablet.

 

Met een wifianalyzer zie je bijv welk ssid het sterkst is, en waar je dus naast staat. 

Zelf gebruik ik wifiman, een alles in 1 app. Die geeft zelfs een melding als je schakelt tussen 2,4 en 5ghz.

Aan de hand van de phy rate en/of mac adres zie ik waarmee ik verbonden ben.

 

Nog makkelijker,  zet de wifi van je v10 uit, en je kan alleen maar met je versterker verbinden :smile:

 


KPN Wifi versterker er tussen uitgehaald, wifi manager doorlopen en advies Wifi punten te kopen voor €59,- 

Handleiding van de versterker DualBand 845926 opgezocht, maar kom niet verder. Inloggen op https://192.168.2.254 lukt niet ‘pagina kan niet weergegeven worden’.

Inmiddels meerdere uren besteed om het probleem op te lossen. Zou in het kader van duurzaamheid toch mooi zijn als het wel lukt.

 


 

192.168.2.254 is je modem

192.168.2.149 is je versterker 

 

Uiteraard wel verbonden zijn met.., anders kom je er niet in.


 


Even voor de duidelijkheid... u heeft een Experiabox v10:

En een vierkante witte versterker:

En er loopt een utp kabel vanaf een gele LAN poort van de Experiabox naar de gele poort van de versterker? 

Als u op 1 van de grijze poorten een pc of laptop bekabeld aansluit, heeft u dan internet? 


:thinking:

Is je versterker wel aangesloten?

Of heeft hij een andere ip adres gekregen?

Kun je opzoeken in je modem. Connected devices


Op al je vragen ja, Dit is wat ik zie als ik inlog op het modem. Durf het niet zo maar aan te passen maar denk dat dit de versterker is en die staat op uit.


Op al je vragen ja, Dit is wat ik zie als ik inlog op het modem. Durf het niet zo maar aan te passen maar denk dat dit de versterker is en die staat op uit.

 

Dit is geen inloggen toch? Gewoon via je webbrowser.  Naar 192.168.2.2 dus blijkbaar.


Gelukt maar hoe nu verder?


In elk geval staat er nog de  SSID van het vorige modem in en dat moet aangepast maar kan nog niet vinden hoe 


Wizard doorlopen, SSID en WW aangepast en herstart gedaan. Nu kijken of het werkt.


Beste Dennis, Het is nu 51 Mbit/s volgens de Wifi manager maar volgens de instellingen van de laptop 433/433 en in elk geval is het meer stabiel. Ik laat het voor nu hierbij. Dank voor het meekijken. 


Ik zie dat je al op weg geholpen bent door monteur Dennis, @Klachtx. Mocht je in de toekomst toch weer tegen problemen aanlopen, doorloop dan gerust opnieuw de Wifi Manager. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.


De hulp van Dennis heeft geholpen en dit zie ik als het beste antwoord.Â