Skip to main content

Sinds enkele weken opeens slechte WiFi. Beneden doet ie het maar als ik de trap al oploop valt het weg. In de slaapkamer geen WiFi ondanks 3 streepjes bereik. Wel de (open) WiFi van de buren. Ook KPN.  Vorige week al gebeld met KPN,  na vier keer van de lijn gegooid te zijn (maar wel alle stappen steeds doorlopen) en twee uur verder beloofde de vijfde twee superwifi op te sturen. Kost me wel geld dus terwijl eerder alles het deed!?  Ik kreeg niets dus vandaag weer gebeld: deze meneer vertelde me dat superwifi waarschijnlijk niets zou uithalen maar stuurt ze nu wel op.. ik moest er maar mee leren leven (met die slechte WiFi) vertelde hij.??????? Komt door andere apparaten in de buurt?? Of de WiFi van de buren drukt de mijne weg. (Ook KPN). Dusss?? Mijn probleem blijkbaar. Monteur kost ook weer geld (maar als je het zou oplosssen…). Wat nu?

KPN heeft dit forum gecreeerd omdat ze blijkbaar weten dat hun servicedesk soms tekort schiet. :wink:

Andere gebruikers van KPN helpen elkaar dan maar. Maar om dat te doen, moeten die wel informatie hebben. Dus waar spreken we over. Wat voor Router/Modem, wat voor soort Wifi (802.11XX).

KPN doet namelijk weleens ongemeld zogenaamde upgrades van de router/modems. Dit behoeft niet altijd goed te gaan, er zijn hier veel gebruikers die daar inzicht in hebben. 

Dus geef dus even deze informatie. 

 

 

 

 


Het modem is experia box V10. Deze heeft een aantal jaren geleden de oude vervangen omdat er toen dezelfde problemen als nu speelden. Toen heb jk ook heel lang gedonder gehad met de WiFi, uiteindelijk kwam er iets uit wat elders aangepast moest worden. Maar was dus niet gebruikelijk of standaard. Toen heeft het een hele tijd goed gefunctioneerd. Tot nu dus.  


En hoe weet ik wat voor soort WiFi ik heb?


Heb je de herstelknop al eens gebruikt?


Goedemorgen @Saartje59! Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat: heb jij de SuperWifi punten inmiddels ontvangen en aangesloten? Hoe is het nu met de wifi verbinding?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!