Skip to main content

Ik heb sinds ik een nieuwe modem heb ontvangen , de experiabox 12, een hele slechte wifi ontvangst in mijn slaapkamer.

Al contact gehad en er werd geadviseerd om weer een nieuwe experiabox te bestellen.

Wederom hetzelfde probleem.

Wifi manager geeft weer aan bestel een experiabox 12.

Heb echt spijt van mijn beslissing voor een nieuwe modem…..

 

Iemand nog suggesties of oplossing?

Ik woon in een klein  appartement van 56m2  en heb maar 1 verdieping…..

gr.Mirjam

Hoever staat het modem van de slaapkamer en zit er nog iets tussen bv devolos of iets anders


Hallo @MirjamdeGoede ,

Ik had ook last van slechte WiFi vanaf het moment dat ik de V9 had vervangen door de Box12. Ik heb dat opgelost door SuperWifi aan te schaffen. Dat werkt prima! 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/?soPos=111


Hoi  De slaapkamer is ongeveer 6 meter van mijn modem af.jimny

Hoever staat het modem van de slaapkamer en zit er nog iets tussen bv devolos of iets anders

 


Hallo @MirjamdeGoede ,

Ik had ook last van slechte WiFi vanaf het moment dat ik de V9 had vervangen door de Box12. Ik heb dat opgelost door SuperWifi aan te schaffen. Dat werkt prima! 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/?soPos=111

Vind het raar dat ik nu ineeens een wifi versterker nodig zou hebben terwijl het voorheen goed was.

Ik heb de vervanging van de modem eigenlijk als test gedaan omdat ik dat op mijn zakelijke adres ook zou moeten vanwege oude modem. Maar gezien deze ervaring ga ik dit dus niet doen.🤔


Ik heb al hier op het forum al heel wat berichten gelezen van klanten met slechte WiFi sinds ze Box 12 gebruiken. De WiFi vanuit mijn oude modem deed het gewoon beter. 

Ik heb de SuperWifi op ongeveer vier meter van het modem gezet en daarmee is er nu overal in huis goede WiFi. 

Aan jou wat jij gaat doen. Het is maar een suggestie.  


Hoi @MirjamdeGoede .  Het blijft altijd lastig om hier vanuit mijn positie iets over te zeggen.  Ik ken jouw woning niet.

Zitten er dikke muren tussen?  Wat voor materiaal?  Staat er ergens een elektrisch apparaat in de weg die voor storing zorgt.  

Wifi gaat letterlijk door de lucht.  En kan daar allerlei stoorzenders tegenkomen. Inclusief wifi signalen van je eventuele buren.  

Soms is de plek van de box12 aanpassen of zelfs in een andere hoek draaien al voldoende.  Maar garanties kan ik niet geven. je kunt ook proberen te achterhalen welke frequentie er nu gebruikt wordt om het signaal over te verzenden. Soms is het kanaal aanpassen ook heel nuttig.Â