Skip to main content

Sinds ik een glasvezelaansluiting heb is mijn Wifi ontvangst bar slecht geworden. Voorheen stond mijn modem in de huiskamer omdat daar de aansluiting van KPN het huis binnenkwam, De glasvezelaansluiting zit in de meterkast vandaar dat het modem nu ook naar de meterkast is verplaatst. In de woonkamer werkt de Wifi momenteel meestal wel redelijk maar met de oude aansluiting werkte alles altijd uitstekend. Voorheen kon ik altijd zonder problemen draadloos streamen op mijn TV maar nu is dat niet meer altijd het geval, soms werkt het de gehele avond niet. Wij hebben ook problemen met onze mobiele telefoons, vooral op de bovenste verdiepingen: die werken daar ontzettend traag en ook in de woonkamer gaat het niet altijd zo goed meer als voorheen. Nu heb ik KPN daar al voor gebeld maar die zeggen dat ik Wifi versterkers moet aanschaffen, ik vind dat een beetje vreemd: je zou toch verwachten dat met glasvezel alles beter werkt maar dat schijnt dus niet voor de Wifi te gelden. Nog een oplossing zou zijn om via de kruipruimte vanuit het glasvezelkastje een kabel naar de woonkamer te leggen zodat er de modem daar weer kan staan. Maar ik wil juist alles draadloos hebben, dat zou toch moeten kunnen in deze moderne tijd. Ik was van plan om na de glasvezelaansluiting over te gaan naar Alles in één van KPN als alles goed werkte (ik heb nu nog TV van Ziggo) maar zoals het nu gaat ben ik dat niet meer van plan. Wie heeft ook dezelfde problemen als ik, of wie heeft een oplossing. Ik zit er ook aan te denken om de modem van het glasvezel af te halen en weer op de “ouderwetse” manier aan de sluiten in de woonkamer, daar had ik nooit problemen, is dat mogelijk? of kan dat niet meer als je eenmaal op glasvezel bent overgegaan. Ik weet dat de oude aansluitingen binnen een paar jaar gaan verdwijnen maar dan kan ik in ieder geval tot die tijd nog op een normale manier van de Wifi genieten.

 

 

Koper signaal is er niet meer. In deze tijd ontkom je niet meer aan wifiversterkers,  dat is zo bij kpn , ziggo, t mobile,  het maakt niet uit. Doe jezelf een plezier en minder frustratie en koop een setje wifiversterkers.   


@InekeA Heb je de wifimanager al geprobeerd ( Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN), met een slechte ontvangst, krijg je de wifi-versterkers gratis ! 😉

Loopt er vanuit de meterkast misschien nog een (lege) leiding naar je woonkamer, dan zou je daar een utp kabel ( Cat.5e of cat.6) doorheen kunnen trekken, zodat je het modem (Box 12?) daar kunt plaatsen. Van daaraf kun je de wifi uiteraard ook toepassen.


Glasvezel is enkele het binnenkomende signaal. Wifi komt uit je modem. Dat zijn 2 verschillende dingen.

 

De oplossing is simpel. Of inderdaad een kabel tussen meterkast en woonkamer. Of draadloos. Maar voor draadloos dien je een Superwifi aan te schaffen. (Of 2. Ligt aan het type modem).

Als je van plan was tv van KPN te nemen zou je bovenstaande sowieso moeten doen. En tv ontvanger werkt of op kabel, of op een Superwifi. 

 


@InekeA Heb je de wifimanager al geprobeerd ( Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN), met een slechte ontvangst, krijg je de wifi-versterkers gratis ! 😉

 

Gratis?! 🤔


Gratis?


"Doe de wifimanager en bij echt slecht Wi-Fi krijg je soms zomaar 2 gratis Experia wifi's. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox.

Als je de WiFi manager doet en die komt uit op gratis Experia WiFi's zul je deze krijgen" 

Niet meer van toepassing ?

 


"Doe de wifimanager en bij echt slecht Wi-Fi krijg je soms zomaar 2 gratis Experia wifi's. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox.

Als je de WiFi manager doet en die komt uit op gratis Experia WiFi's zul je deze krijgen" 

Niet meer van toepassing ?

 

 

Al lang niet meer. Dat was de tijd van de Experiawifi’s 


Ik snap dat gezeur niet, altijd hetzelfde,  kpn, glas , box 12 , het is allemaal slecht! Dat is niet zo, waarom zou dat zo zijn? In deze tijd is het gewoon standaard om wifi versterkers te hebben, en waarom zou kpn deze gratis moeten geven? Een klant zou maar 4 verdiepingen hebben! Doe 1 keer een kleine investering van 80 euro en je hebt jarenlang wifi plezier.