Skip to main content

Goedemorgen

Wij hebben al twee maal telefonisch contact gehad in verband met een slechte wifi verbinding op de eerste en tweede verdieping in ons huis. Tijdens aansluiting heeft monteur alles getest en gaf hij aan dat het goed moest zijn, helaas valt hij steeds weg. De monteur heeft op de eerste verdieping een wifiversterker (bedraad) geplaatst, deze hebben wij toen extra aangeschaft. Maar dan ook alleen op de kamer waar deze staat is goede wifi. Wat kunnen we nu verder nog proberen? Bij telefonisch contact worden we "afgescheept" met de testen die op internet ook te volgen zijn, dit werkt niet. Kunnen jullie iets aanbieden waardoor het probleem wel wordt opgelost? Op de 2e verdieping hebben we helaas geen bedrading voor internet, en de overige kamers (behalve waar de versterker staat) ook niet. 

Met vriendelijke groet,

Esther Hissink 

Hoi @Essie139 . Welkom op het forum.

Vervelend dat de wifi niet goed werkt. Heb jij ons algemene topic over wifi al doorgelezen? Hierin staan wellicht bruikbare tips:

 


We hebben alles al geprobeerd inderdaad, ook telefonisch onder begeleiding van jullie  de stappen doorlopen.


Kan je iets meer vertellen? Welk modem heb je en welke Wi-Fi versterker? Van KPN? Wit vierkant of zwart of wit rond? En niet onbelangrijk wat voor snelheid verwacht je?


Modum = Experia Box v10A.

Wifi versterker van KPN = Experia Wifi, zwart vierkant. 

Snelheid geen idee. Moeten ieder geval online lessen kunnem volgen op de pc. Nu valt het signaal steeds weg. 


Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

Verder ben ik benieuwd naar het type woning waar je woont. Is het een ‘nieuwe’ woning? Daarmee bedoel ik: veel beton, ook tussen de verdiepingen. Of is het een wat ouder huis? Is het ook ‘druk’ in de omgeving qua wifi signalen? Hoeveel andere draadloze netwerken zie je, als je een scan doet met een van je apparaten? 


Profiel is aangemaakt.

Wij wonen in een vrijstaand "oud" huis met wel redelijk wat beton tussen de verdieping. Tijdens aansluiting gaf monteur aan dat het signaal sterk genoeg was voor alle kamers met 1 versterker op de eerste verdieping.  

Ik zie 5 draadloze netwerken als ik een wifi-scan doe, deze hebben allemaal 1 streepje bereik. 


Kan ik jou morgenmiddag even bellen? rond 13:00?


Dat kan 👍


Leuk je even gesproken te hebben. Het lijkt echt op een bereik issue. De verbinding is op de eerste en tweede verbinding niet stabiel en dat zal wellicht met isolatie of interferentie te maken hebben. Ik ga je twee Experia wifi's toesturen en een zogenaamde switch. De switch kun je op de bestaande experia wifi aansluiten en daarmee creëer je de mogelijkheid om verschillende apparaten vanaf die plek bekabeld aan te sluiten. Dit raad ik ten strengste aan voor de Playstation want dat is een verhaal apart. Spelcomputers waarbij je online gaat hebben veel beter rendement met een bekabelde verbinding. 

Ik lees graag hoe het afloopt.


Goedemorgen

Zojuist de producten ontvangen, bedankt voor de snelle service. We moeten dan een ethernet kabel naar boven gaan leggen maar dat gaat nooit lukken met kabeltje die erbij zit.  


Ik kan je wel wat kabels toesturen. Maximale lengte die ik voor je heb ik 10meter. Is dat genoeg?


Dat zou wel heel fijn zijn. 10 meter moet wel lukken van eerste naar 2e verdieping. Zitten er dan ook van die stukjes aan het uiteinde die je in de kastjes doet (je weet vast wat ik bedoel 😅). En mogelijk dan nog 1 ook voor slaapkamer naar slaapkamer op de 1ste verdieping? 


@Essie139 Komt jouw kant op.


De wifi versterkers zijn aangesloten, het lijkt nu allemaal goed te werken. Bedankt :smiley: