Skip to main content

Zou heel graag mijn frustratie ergens kwijt willen, zeker nu thuiswerken voorlopig nog van kracht blijft. Woon op slechts 73 vierkante meter en heb al een aantal keren met de laptop door de kamers gezeuld om de Wifi te meten. Er is ook al meermaals een verbeteringsronde uitgevoerd, maar in de woonkamer blijft bereik op 12 punten hangen. In het vinden van een oplossing moesten we eerst maar kijken of de Experiabox uit de meterkast zou gaan, ergens in de woonkamer, maar het snoer mag dan ook weer niet te lang zijn. Anders mag je 200 euro neertellen voor een wifi-versterker of nee ….nu 149 euro, want er ligt een mooi aanbod! 

Zelf kunnen ze niets voor ons betekenen, terwijl we wel elke maand zo’n kleine 75 euro aftikken en dat al heel veel jaren! 

Ben al aan het rondkijken naar andere provider, want al is daar de verbinding misschien ook net zo slecht; als nieuwe klant heb je schijnbaar veel meer rechten dan iemand die al “binnen” is.

Merkte ik overigens ook bij het bellen met de klantenservice; spreek maar eens in dat je graag een nieuw abonnement wilt afsluiten. Wedden dat je niet lang hoeft te wachten op een medewerker? 

 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Natuurlijk kan ook jij prima Wi-Fi hebben mits de binnenkomende snelheid voldoende is. Dus vertel:wink: wat is de snelheid die je  met een bekabelde pc of laptop haal. Dat is namelijk het uitgangspunt. Welke experiabox heb je? Waar staat de experiabox? Heb je de wifi manager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login bij slecht Wi-Fi krijg je 2 Wi-Fi versterkers gratis die bekabeld aangesloten op de experiabox of een monteur gratis.  Dus brandt maar  los.


Heb de Experiabox V10. Snelheid ligt tussen de 60 vlak naast de box, (in de slaapkamer) die in de meterkast staat, maar  loopt terug naar 22 aan de ene kant van de woonkamer en 12 aan de andere kant, waar ik het meeste zit. Dat vind ik nogal een verschil, maar volgens 1 van de vele medewerkers valt dit nogal mee. Daar kun je het dan mee doen.  

Andere optie die was voorgelegd was dus de experiabox uit de meterkast, maar dat redt het snoer niet! Hij heeft wel een tijdje in de gang gelegen, waarmee hij zo’n 6 stappen verder dan beter bereik zou moeten hebben. Meting hierna liet opnieuw onder de 20 zien, dus dat was niet echt beter. En het zag er niet uit, zo’n kastje met snoeren midden in de gang. 

Heb het een tijdje zo gelaten, maar dan ga je je toch weer ergeren als je pagina’s niet lekker doorlopen. Zeker met werken thuis is dat niet te doen! 

Vandaag opnieuw 2 x rondgelopen en de manager laten verbeteren en dan kom je dus telkens opnieuw uit op DE oplossing; koop maar een versterker. Bij eerdere meting waren de draadloze 199 euro, maar nu in de aanbieding; boffen!

Bekabelde versterkers gratis? Voor 73 m2 woonoppervlakte gelijkvloers? 

Nog niet misschien. Dan maar naar een andere provider. 

 


Zou heel graag mijn frustratie ergens kwijt willen, zeker nu thuiswerken voorlopig nog van kracht blijft. Woon op slechts 73 vierkante meter en heb al een aantal keren met de laptop door de kamers gezeuld om de Wifi te meten. Er is ook al meermaals een verbeteringsronde uitgevoerd, maar in de woonkamer blijft bereik op 12 punten hangen. In het vinden van een oplossing moesten we eerst maar kijken of de Experiabox uit de meterkast zou gaan, ergens in de woonkamer, maar het snoer mag dan ook weer niet te lang zijn. Anders mag je 200 euro neertellen voor een wifi-versterker of nee ….nu 149 euro, want er ligt een mooi aanbod! 

Zelf kunnen ze niets voor ons betekenen, terwijl we wel elke maand zo’n kleine 75 euro aftikken en dat al heel veel jaren! 

Ben al aan het rondkijken naar andere provider, want al is daar de verbinding misschien ook net zo slecht; als nieuwe klant heb je schijnbaar veel meer rechten dan iemand die al “binnen” is.

Merkte ik overigens ook bij het bellen met de klantenservice; spreek maar eens in dat je graag een nieuw abonnement wilt afsluiten. Wedden dat je niet lang hoeft te wachten op een medewerker? 

 

 

 

Mielwen, 

Volgens mij ben je niet goed voorgelicht. Een Cat 5 kabel haalt 100 meter, dat moet ruim genoem zijn in een woning van 73 vierkante meter. 

Wifi is een vorm van een zender en ontvanger. Iedereen begint direct de zender de schuld te geven. Maar weet je zeker dat de ontvanger wel op het juiste zenderadres staat. Misschien heb het wel gezet op de zender van de buurman (slechts als voorbeeld bedoeld). 

Tevens zijn er meerdere vormen van Wifi, het IEEE 802-11 prococol. Lees dit even door. Niet alle experiaboxen ondersteunen beide protocolen. (Dat begint met de V10). Neem even de moeite dit door te lezen. Het is maar 1 pagina en niet door commercieelen opgesteld. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi 

Overigens misschien wel een slim idee om inplaats van dat: “Ik wil een medewerker spreken”, in te spreken “Ik wil een medewerker over een nieuw abonnement spreken” :joy::rofl::joy:


Heb gewoon de instructies opgevolgd die zijn meegekomen, log overal in met code en wachtwoord van de experiabox zelf en als ik tussen zender en ontvanger ergens fout had gezeten, dan was dit vast wel ergens eerder gesignaleerd?

Het idee van verplaatsen naar de woonkamer kwam van KPN zelf en het idee dat hij te ver zou komen te staan van de ingang binnen de meterkast, ook. Dus ons idee om een compromis te zoeken ergens in het midden was zo gek nog niet vond ik. 

 

 


Heb gewoon de instructies opgevolgd die zijn meegekomen, log overal in met code en wachtwoord van de experiabox zelf en als ik tussen zender en ontvanger ergens fout had gezeten, dan was dit vast wel ergens eerder gesignaleerd?

Het idee van verplaatsen naar de woonkamer kwam van KPN zelf en het idee dat hij te ver zou komen te staan van de ingang binnen de meterkast, ook. Dus ons idee om een compromis te zoeken ergens in het midden was zo gek nog niet vond ik. 

 

 

Maar als je de experiabox gaat verplaatsen heb je toch een kabel nodig. Dan kan je net zo goed een UTP kabel trekken en daar een switch opzetten. Weet je ook zeker dat je de best mogelijke verbinding hebt. (Ik neem aan dat jouw laptop gewoon een vaste utp aansluiting heeft zoals gebruikelijk bij echte laptops. )

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/


Ik merk dat de frustratie meer bij KPN zelf is gaan liggen. Ik denk dat het beter is om gewoon maar eens over te stappen en elders eens wat ervaring op te doen. 

Dank voor jullie meedenken en heldere tips.

Goed weekend!


Ik merk dat de frustratie meer bij KPN zelf is gaan liggen. Ik denk dat het beter is om gewoon maar eens over te stappen en elders eens wat ervaring op te doen. 

Dank voor jullie meedenken en heldere tips.

Goed weekend!

Die conclusie zou ik nog niet trekken want op je topic geeft nog geen kpn medewerker gereageerd. Wij zijn maar helpende klanten. Een medewer reageert binnenkort.


Hoi @Mielwen, slechte WiFi dus.  Dat is niet fijn. Ik wil graag nog eens meekijken naar de metingen. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. Want ik begrijp dat je verder alle tips voor trage WiFi al hebt doorlopen. 


Gedaan..…

 


Ik heb even meegekeken. Ik zie inderdaad dat de uitkomst onder de 20 Mbit/s zit. Hiervoor hebben we 2 gratis Experia WiFi's aangeboden. Deze wilde je niet? Want deze kun je bekabeld aansluiten. Ik verwacht wel dat dit voor verbetering gaat zorgen.  WiFi blijft gewoon gevoelig voor vele factoren. En dat hoeft niet eens bij jou in huis te zijn. Als er bijvoorbeeld iets bij de buren veranderd kan dat effect hebben op jouw WiFi signaal. 


Heb inmiddels gebeld naar de klantenservice om te kijken of dit dan -in vredesnaam- toch nog kan helpen. Let wel; ALLES wat er al aan oplossingen is aangegeven zou voor verbetering zorgen! Ook het heen en weer slepen van apparaten met eerst langere en dan weer kortere kabels zou werken.… natuurlijk is er begrip voor weleens een tragere verbinding, maar als we al zo lang alleen maar geduld moeten opbrengen,  dan is het een keer klaar.

De emmer liep helemaal over na het horen van de actie voor alleen nieuwe klanten! 

Ik durf nog niet te erg te hopen nog, maar we gaan het zien. 

Dank zo ver. 

 

 


Zoals je met mijn collega hebt besproken zouden we de Experia WiFi's sturen. Ik ben benieuwd. Ik heb je een privébericht gestuurd met informatie over hoe je het pakket kan afhalen. 


Yeah! Van net geen 20 naar 27 met 2 versterkers. 

Krijg het volgende advies:

We zien aan de meting dat je wifi goed werkt. Toch is er ruimte voor verbetering. We kunnen hier wat aan doen door een monteur te sturen. De kosten hiervoor zijn €50.

Ik zeg laat maar !


Dat is niet helemaal wat je gehoopt had. Dat kan ik mij voorstellen. Je hebt de WiFi manager daar doorgelopen waar de WiFi het slechtste is? Het lijkt er op dat je in een drukke omgeving zit. WiFi is een signaal dat door de lucht gaat en dat verstoord kan raken door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben helaas. Voor normaal gebruik moet de 27 Mbit/s overigens wel gewoon voldoende zijn. 


Per 21 november naar Ziggo.  Klaar met KPN. 


Jammer om te lezen. WiFi is namelijk niet provider afhankelijk, maar meer omgevingsafhankelijk. Mocht ik nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.


Jammer om te lezen. WiFi is namelijk niet provider afhankelijk, maar meer omgevingsafhankelijk. Mocht ik nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Sorry Bart, 

Dit was voor mij een een Rofl moment. Ik had heel veel de laatste tijd deze pagina gezien. 

https://www.kpn.com/internet/wifi.htm?&campaignid=ps:s=go:t=ResidentialAdwords:c=1.+kpn+%7C+sbrd+%7C+0.+Internet+(1P)+-+Nieuwe+klant:d=Wifi+(exact):co=kpn%20wifi:f1=kpn+wifi:f2=e&gclid=EAIaIQobChMI0Ii58JfV7AIVQofVCh0CLwKsEAAYASAAEgKGCfD_BwE&gclsrc=aw.ds