Skip to main content

3 engels sprekende Slovenen belden bij mij thuis aan en vroegen of ze mijn netwerk mochten doormeten ?

Ze reden in een knalgeel busje met een soort "bekabelings-logo" en Sloveens kenteken. Rara...is dit echt in opdracht van KPN ?....veiligheidshalve maar de toegang geweigerd !

Ik vertrouw er weinig van. 


Het zou zomaar kunnen dat ze toch echt in opdracht van KPN werken. Niet rechtstreeks, maar via een onderaannemer. Kabels aanleggen gebeurt heel veel door personeel van buitenlandse afkomst. 


Maar zomaar en onaangekondigd aan de deur? 


Maar zomaar en onaangekondigd aan de deur? 

Helaas wel, maar dit gebeurt niet helemaal zomaar. Meneer/Mevrouw moet wonen in een glasvezel aanleg gebied en er zal onlangs een FTU geplaatst zijn die ze willen meten. Verder moeten ze zich kunnen legitimeren als medewerker van KPNNetwerk. 


Ja Arien...ik blijf het toch vreemd vinden. Er is hier helemaal geen storing. Je hoeft maar 1x gekeken te hebben naar "opsporing verzocht" en je weet waarom ik ze de toegang heb geweigerd. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met 3 man zo'n meting moet doen.

Misschien hebben ze meer succes als hun bezoek van te voren wordt aangekondigd door b.v. een brief in de brievenbus of een email.


Ik heb al zeker 1 jaar glasvezel die werkt prima.

Ik weet niet wat een FTU is...


Ik zou het ook niet zomaar vertrouwen. Bij mij thuis kreeg ik ruim van te voren een brief thuis van een onbekend bedrijf. Ik heb toen via dit forum gecheckt of dat bedrijf bekend was bij KPN en dat was zo. 
 

Uiteindelijk kwamen een half jaar later een groepje Poolse arbeiders in de straat waarvan er eentje een beetje Duits sprak. Maar uiteindelijk heeft één van die mensen bij mij in de meterkast gekeken en niet drie man. 
 

Weer maanden later hebben diezelfde mannen uiteindelijk de kabels aangelegd. 


Tja... ze kwamen hier zonnepanelen leggen. Dat waren ook geen Nederlanders. De ene sprak geen woord Nederlands. De andere maar gebrekkig.

Later kwam er een monteur kijken, met nog later z'n broer erbij om het aan te sluiten in de meterkast. Die spraken wel goed Nederlands. Misschien waren ze ook wel hier geboren, maar het was duidelijk Marokkaanse afkomst. 


Buitenlanders zijn natuurlijk goedkoper.

Ik spreek nu niet over KPN, heb daar geen ervaring mee, maar ik naar mijn mening worden deze mensen vaak niet voldoende behandeld.Hier zonnepanelen mensen gezien en ook Delta glasvezel, en beide hadden hun medewerkers echt wel beter kunnen behandelen.

Ongelijkheid blijft nog steeds wat mij betreft...


Ja natuurlijk ik heb ook geen hekel aan Slovenen maatr het is een taak van KPN om hun komst vooraf aan te kondigen en ze te voorzien van een bewijs dat ze in hun opdracht werken. Zo werk je de criminaliteit ook nog eens in de hand want je brengt echte criminelen wel op het idee om deze methode ook eens uit te proberen om binnen te komen. 


3 engels sprekende Slovenen belden bij mij thuis aan en vroegen of ze mijn netwerk mochten doormeten ?

Ze reden in een knalgeel busje met een soort "bekabelings-logo" en Sloveens kenteken. Rara...is dit echt in opdracht van KPN ?....veiligheidshalve maar de toegang geweigerd !

Ik heb van @Ward_  wel eens begrepen dat er ad hoc na-metingen worden gedaan.  Zonder aankondiging.  Je kunt ze uiteraard altijd om legitimatie vragen of bellen met het moederbedrijf: KPNNetwerk.nl

 

En inderdaad los van of het nou Slovenen, Friezen of Limburgers zijn. Als je het niet vertrouwt, niet binnenlaten. 


@Erwin_ Dat gaat over controles en steekproeven in opdracht van KPN om de kwaliteit van de aannemer te checken. Dat gaat altijd op afspraak en nooit door niet-nederlands sprekende personen.

 

@GerardM55 KPN heeft hier niet zoveel mee van doen. De aannemer legt bij jou een aansluiting aan (het witte kastje waar KN Netwerk op staat, oftewel de FTU) en deze behoort direct doorgemeten te worden zodat duidelijk is dat alles goed is. Soms lukt dit niet door omstandigheden en dan moet een monteur later terug om alsnog te meten. Dat zou dit kunnen zijn geweest maar inderdaad, dan zou dat vooraf beter duidelijk gemaakt kunnen worden.

En met drie mensen? Klinkt ook vreemd en niet erg efficiënt. Daarvoor is 1 persoon voldoende namelijk (en 1 persoon die bij de centrale of de straatkast staat)

 


Vandaag weer een zgn. Kpn medewerker ((Sloveen if Pool ?) aan de deur. Gekleed met groen jasje met een "namaak" Kpn logo. Spreekt nauwelijjks engels maar wil wel naar binnen voor een meting. Ik vraag met handen en voeten of hij een Kpn Id kan laten zien. Dat kon hij niet, zei hij. Toegang dus geweigerd. Hij mompelde iets dat hij een aantekening zou maken . .

 


Misschien hebben ze meer succes als hun bezoek van te voren wordt aangekondigd door b.v. een brief in de brievenbus of een email.

Als voorbeeld hoe een woningbouw coöperatie hier te werk gaat in de wijk.
Onderhoud of werkzaamheden van welke aard dan ook, worden altijd van tevoren met een brief aangekondigd, wie de aannemer is, erna nog eens door de aannemer zelf.

In de brief staat dat de persoon zich moet identificeren, een telefoonnummer waar je naartoe kunt bellen als je het niet vertrouwt, en men niet verplicht is iemand ook toegang te verschaffen.

Komt er alsnog iemand extra bij van de woningbouw coöperatie zelf die bekend staat als contactpersoon als het echt nodig is, om onduidelijkheden te bespreken.


Vandaag weer een zgn. Kpn medewerker ((Sloveen if Pool ?) aan de deur. Gekleed met groen jasje met een "namaak" Kpn logo. Spreekt nauwelijjks engels maar wil wel naar binnen voor een meting. Ik vraag met handen en voeten of hij een Kpn Id kan laten zien. Dat kon hij niet, zei hij. Toegang dus geweigerd. Hij mompelde iets dat hij een aantekening zou maken . .

 

Tja, ik geef je gelijk. Zoals je kunt lezen horen ze zich te kunnen legitimeren.  Zo niet, dan mooi de deur gesloten houden, lijkt me. 


Vandaag weer een zgn. Kpn medewerker ((Sloveen if Pool ?) aan de deur. Gekleed met groen jasje met een "namaak" Kpn logo. Spreekt nauwelijjks engels maar wil wel naar binnen voor een meting. Ik vraag met handen en voeten of hij een Kpn Id kan laten zien. Dat kon hij niet, zei hij. Toegang dus geweigerd. Hij mompelde iets dat hij een aantekening zou maken . .

 

Als je het niet vertrouwt politie bellen en het kenteken doorgeven


Als je het niet vertrouwt politie bellen en het kenteken doorgeven

Het kan natuurlijk zo zijn dat je ze niet in huis hebben, zomaar onaangekondigd. Maar om nu gelijk de politie te bellen, gaat dat niet wat ver?

Ik bedoel... euhm... hoe zal ik het zeggen... het moet natuurlijk zo zijn dat je de politie belt puur omdat het "buitenlanders" zijn. Als het gewoon een Nederlander had geweest, zou je dan ook de politie bellen? Die vraag moet je jezelf stellen.


Gerardm55 gaf aan dat  het een namaak logo was van KPN 


En de man had geen id van KPN bij hem en ik had ook de politie gebeld  als het een Nederlanders was geweest