Skip to main content

Goedendag,

Sinds een aantal weken moet ik de Samsung smart tv's (woonkamer, slaapkamer zoon 1, slaapkamer zoon 2,) bij het aanzetten weer opnieuw verbinden met internet (draadloos). Dit moet dus elke keer bij aan/uit zettenvan tv. Geeft aan geen toegang tot internet (meer) te hebben. Was eerst nooit het geval. Is niets veranderd in huis of met het netwerk. Heb al diversen resets gedaan, maar niets helpt.

Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?

KPN Box 12

3x Superwifi punt

 

Mark

Hoi @MarkDex en bedankt voor jouw berichtje :)

 

Dat is een hele bijzondere en goed dat je dit probleem hier kenbaar maakt want we denken graag met je mee. Is de televisie ook helemaal up to date qua software en dergelijke? Verder kwam ik op de website van Samsung deze work around tegen, het kan geen kwaad om die stappen te doorlopen (mocht je dit nog niet hebben gedaan). Andere apparaten in huis die verbonden zijn met de wifi hebben dit probleem niet, begrijp ik dat goed? 

 

 

 


Beste Jan,

 

Bedankt voor je reactie. 

Alle tv's zijn up to date en een diagnosetest heb ik ook al eerder uitgevoerd. Moet nu elke keer bij het aanzetten van één van de tv's eerst het netwerk, bij netwerkinstellingen op tv, resetten en daarna opnieuw verbinding maken. Andere apparaten hebben dit probleem niet. Heb ook al de Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld zonder resultaat.

 

Mark


Alvast graag gedaan :)

 

Dan kunnen we in ieder geval wat zaken uitsluiten! Omdat andere apparaten geen probleem ervaren zoek ik het in eerste instantie echt in de hoek van je televisie. Niet om het af te schuiven (begrijp met vooral niet verkeerd) maar heb je deze vraag ook al eens bij Samsung neergelegd?


Nee nog niet. Ik zal dit probleem ook bij Samsung neerleggen.

 

Mark


Top, ik ben heel erg benieuwd of zij dit probleem herkennen en hier een oplossing voor hebben! Ondertussen gooi ik het ook hier in de groep en mocht daar iets uitkomen dan laat ik  je dit z.s.m. weten! Laat jij mij even weten wat Samsung hierover zegt en of zij dus wel een oplossing hebben?


Beste Jan,

Heb via Samsung members hetzelfde probleem omschreven. Hierop hebben 2 medewerkers van Samsung gereageerd.

De volgende wifi punten heb ik in huis. 

Experiabox 12 in meterkast bg. 

1e Superwifi punt nabij tv bg. 

2e Superwifi punt overloop 1e verdieping. 

3e Superwifi punt zolder. 

Heb van alle tv's de mac adressen genoteerd, zodat ik weet met welk wifi punt ze zijn verbonden. 

TV in de woonkamer en TV in één van de slaapkamers op de 1e zijn verbonden met de modem in de meterkast. Bij het aan en uitzetten van deze TV's blijft de wifi verbinding nu wel in stand. 

TV in de andere slaapkamer op de 1e en de TV op zolder zijn verbonden met een Superwifi punt van de overloop op de 1e. Raar maar waar... deze TV's behouden nu ook (ineens) de wifi verbinding. 

Het lijkt voor nu opgelost, maar in dit probleem zal wel een keer terugkomen, dus ben benieuwd waar dit ineens vandaan komt. Heb hier nooit last van gehad en er is niets aan mijn zijde veranderd. Kan het een update van jullie zijde zijn geweest, want heb nu een heel ander menu/scherm als ik bij de Experiabox 12 inlog? Heb op verzoek van Samsung IPv6 uitgeschakeld, wellicht dat dit helpt.

Mark


Goedemiddag @MarkDex en bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling!

 

Goed om lezen dat alles inmiddels weer werkt zoals je dat mag verwachten. Begin februari zijn we begonnen met het uitrollen van een software update voor de box 12, het is heel goed mogelijk dat het hiermee te maken heeft gehad. Om heel eerlijk te zijn was ik dit nog niet eerder tegengekomen dus in dat kader is dit voor ons zeker nuttige informatie. Houd het uiteraard wel goed in de gaten want mocht dit probleem onverhoopt terugkeren dan gaan we verder kijken!


Ik heb dat nu ook al een half jaar dat ik iedere ochtend alle tv's handmatig moet verbinden met internet.  Voorheen niet nodig. Ik hou deze site in de gaten😉


Ik heb dat nu ook al een half jaar dat ik iedere ochtend alle tv's handmatig moet verbinden met internet.  Voorheen niet nodig. Ik hou deze site in de gaten😉

Hoi @tett75 en welkom ook hier op ons forum :)

Heb je de wifi verbinding al eens opnieuw tot stand proberen te brengen? Dus het wifi netwerk waar de tv gebruik van maakt even helemaal verwijderen (of 'vergeten') en dan opnieuw verbinding maken (ook het wachtwoord dien je dan opnieuw in te voeren).  Laat je weten of dat heeft geholpen?