Heb al iemand van kpn een uur aan de lijn gehad, allerlei stappen doornemen en uiteindelijk softwarematig in de modeminstellingen WiFi 5 profiel toegepast ipv WiFi 6 omdat ik zelf had aangegeven dat de sw-1 punten (naar mijn weten) geen wifi 6 ondersteunen. Daarna heb ik alle 4 de superwifi 1 punten naar fabrieksinstellingen teruggezet (harde reset en weer opnieuw opstarten zonder kabel zodat indicatielampje paars bleef branden) en opnieuw aan het modem aangesloten totdat ze groen branden.
Alle superwifi punten zijn nu groen, en internet lijkt weer terug maar helaas nog steeds het probleem dat internet op verschillende smartphones na verbinding te hebben gemaakt na enige tijd met 5g verbinding maken terwijl de smartphones bij WiFi aangeeft dat hij verbinding heeft zonder internet. Internet uit en aanzetten op de smartphone zorgt er daarna weer voor dat deze weer verbinding hebt!
Heb zelf het idee dat het komt dat voor de update van eind februari mijn eerste sw-1 punt die met een vaste ethernetkabel vast zit aan de v12, de functie van de v12 overnam en dat nu mijn smartphone ook verbinding maakt met de v12.
Verder schakelt mijn telefoon ook slecht tussen de verschillende sw-1 punten. Als ik op de begane grond ben maakt deze nog steeds verbinding met een sw-1 punt op zolder, terwijl ik op de begane grond en eerste verdieping ook sw-1 punten heb.
Aan de v12 heb ik via een tplink switch ook nog een oude kpn-wifiversterker aangesloten.
Heeft iemand een oplossing? Voor de update werkte alles nog goed!