Skip to main content

Sinds er op 02-11 onderhoud is geweest aan het KPN netwerk in de buurt, valt constant de WiFi weg op mijn telefoon. Het gekke is dat dit alleen op 1 telefoon gebeurd, mijn laptop en werktelefoon hebben hier geen last van. Op andere netwerken heeft mijn eigen telefoon hier ook geen last van. Op het forum zag ik dat veel anderen hier last van hadden, maar geen enkele oplossing lijkt te werken. Diverse keren de Wifi manager gedraaid, alles meerdere keren gereset, en alles vaak opnieuw opgestart. Switchen tussen statische IP en DHCP maakt ook geen verschil.

Zodra de WiFi verbinding wegvalt op de telefoon kan ik niet opnieuw verbinden, er blijft ofwel staan ‘Bezig met verbinden’ of de telefoon verbind 1 seconde met het netwerk en verliest weer de verbinding. Alleen als de telefoon opnieuw opgestart wordt, is de verbinding meteen weer terug. Tot die na een kwartier uitvalt.

Apparatuur:

KPN Box 12

2 Super WiFi punten

Bekabeld internet

Kopernetwerk, uiteraard nog geen glasvezel beschikbaar hier

Welkom bij ons op het forum @Johan_117. Als dit alleen bij een specifieke telefoon speelt ben ik meer geneigd om naar dat toestel te kijken en de instellingen daarvan. De Wifi Manager en het resetten van het modem heeft allemaal effect op de gehele Wifi verbinding, maar aangezien de andere apparaten het wel blijven doen is dat niet het probleem.

Heb je het Wifi netwerk op jouw toestel ook al eens helemaal verwijderd en vergeten, om de verbinding daarna volledig opnieuw in te stellen?


Hoi Jasper,

Ik heb inderdaad al eens het volledige netwerk helemaal verwijderd en vergeten, maar zonder resultaat. Als ik het netwerk verwijder en het wachtwoord opnieuw invoer krijg ik hetzelfde probleem, het toestel maakt dan weer geen verbinding. Pas na opnieuw opstarten is de verbinding meteen weer tot stand. 

 

Heb dit ook geprobeerd met andere WiFi netwerken, daar is dit geen probleem en maakt de telefoon meteen verbinding en blijft deze gewoon verbonden. Vandaar mijn idee dat het toch aan deze verbinding/router ligt ipv de telefoon. 


Als het aan de verbinding/router ligt zouden de andere apparaten het ook moeten hebben en die doen het wel goed zei je. Het is niet specifiek het Wifi netwerk en niet specifiek het toestel, aangezien die wel op andere netwerken werkt. Het is iets met de combinatie van beiden lijkt het.

Heb je de volledige netwerkinstellingen van het toestel ook al eens gereset? Daarmee worden alle opgeslagen instellingen van de netwerken verwijder en begint het toestel weer als nieuw met Wifi netwerken. Let wel op dat je alleen de netwerkinstellingen reset, en niet het volledige toestel.


Hoi Johan,

 

Welke telefoon gebruik je? Ik ervaar dezelfde soort problemen en mogelijk is er een oplossing voor.


Ik heb een OPPO Find X5, na een tijdje het probleem ‘slechts’ 1 keer per dag te hebben, is het nu weer meerdere keren per dag.

Een collega van me heeft nu precies hetzelfde probleem, met ook de Box 12. Hij heeft hetzelfde probleem dat het probleem zich voordoet bij 1 telefoon, en kreeg ook de reactie dat het aan de telefoon moest liggen en niet aan de router of het netwerk...


Overigens heb ik al meerdere keren de netwerkinstellingen gereset, dus ook dat heeft helaas niet geholpen. 


Het blijft instabiel dus! Heeft die collega hetzelfde merk en model telefoon @Johan_117? Als dat het geval is kan het ook zijn dat er softwarematig op dat toestel iets niet helemaal lekker loopt.


Nee dat niet, hij gebruikt een iPhone 12, waar ik een OPPO Find X5 heb. Zelfs Apple is dus niet veilig hiervoor 😛 Vandaag is de Wifi overigens weer 3 keer uitgevallen. Ik zal toch eens de KPN helpdesk proberen te bellen en kijken of deze mij verder kunnen helpen. 


Dat zijn andere toestellen ja, met een ander besturingssysteem ook. Daar zit geen overeenkomst in dus. Ik ben benieuwd wat de helpdesk voorstelt als je hun gesproken hebt.