Skip to main content
Ik heb een Planar diesel kachel in mijn boot. Die kan ik via een SIMCOM modem bedienen. Het aanzetten, uitzetten en temperatuur instellingen wijzigen via sms werkt prima. Ik heb een prepaid kaartje in het modem. Om de status van de kachel op te vragen verstuur ik code *4# naar het modem. Als ik die code verstuur met mijn mobiele telefoon dan krijg ik de melding dat het versturen van de sms is mislukt. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Is hier een oplossing voor?
Beste @klkramer, welkom! Hele goede vraag. Als het sturen en ontvangen van sms werkt, dan werkt eigenlijk de functie die wij leveren. Weet je zeker dat de code die je gebruikt voor het opvragen van de status, correct is? Ik kan op internet heel weinig vinden, dus ik kan het niet controleren 😞. Ik begrijp goed dat de andere codes wel werken toch? Heb je al contact gehad met de leverancier van de kachel en/of modem? Wellicht kunnen zij je hierin verder helpen!
Dank voor uw antwoord. Het sturen en ontvangen van sms berichten werkt. Ik kan de kachel aanzetten, temperatuur verhogen en uitzetten met verschillende codes. Die codes werken allemaal en ik krijg ook respons terug van de kachel dat hij in bedrijf is of uitgeschakeld is. Kortom SMS versturen en ontvangen werkt. Om de status van de kachel op te vragen moet de code *4# verstuurt worden. Met een KPN toestel lukt dat niet. Ik heb drie abonnementen en 1 pre-pay van KPN. De pre-pay kaart zit in het modem van de kachel en met de drie abonnementen heb ik de code verzonden middels SMS. Ik krijg bij alle drie abonnementen het bericht dat het verzenden van de SMS is mislukt. Vandaag heb ik het op de zaak geprobeerd met een T-Mobile abonnement en daarmee kon ik de code wel verzenden en kreeg een keurige respons van de status van de kachel retour. Het probleem zit dus bij KPN aangezien het bij een andere provider wel lukt en er ook een respons retour komt. Ik denk dat het een technische instelling is in het systeem van KPN. Ik had de vraag ook gesteld in een forum en in een facebook groep. Daar kreeg ik veel respons van mensen met hetzelfde probleem. Velen zijn overgestapt naar een andere provider om het probleem op te lossen. Bij Vodafone is het ook geen probleem om de SMS code *4# te gebruiken. Graag ontvang een mogelijke oplossing. ik ben in afwachting van uw reactie.
Dank voor je toelichting! Wil je in dat geval reageren op het privébericht wat je van me krijgt? Dan bel ik morgen met onze technische dienst en laat je hun bevindingen weten.
Bedankt voor je privébericht! Ik heb net even gebeld en wij blokkeren niets op het netwerk. Dat betekent dat het volgens ons gewoon zou moeten lukken. Ik zou je dus toch willen verwijzen naar de leverancier van de kachel/het modem om te checken of zij een idee hebben. Sorry!
Hallo, Ik heb het geprobeerd met T-Mobile en Vodafone. Daar lukt het wel mee. Als je op facebook kijkt dan zie je dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik heb het nu nog even geprobeerd op mijn dual sim telefoon met daarin een sim prive van KPN en zakelijk van T-Mobbile. Het werkt niet met KPN en wel met T-Mobile. Dat wordt dan prive overgaan naar T-Mobile. Helaas maar er zit niet anders op.
Wat heeft de leverancier van het modem gezegd op je vraag? Zoals ik aangaf, blokkeren wij niets. Wij kunnen namelijk geen inhoud van sms'jes blokkeren en de rest komt wel aan. Ik kan dus helaas op dit moment niets voor je betekenen, ben ik bang 😞.
Goedenavond, opnieuw dank voor je bericht en moeite tot nu toe. De leverancier heeft aangegeven dat het probleem al langer bekent is bij KPN en dat er niets aan gedaan wordt. De fabrikant van het modem heeft ook zeer veel interesse om het probleem op te lossen. Ik verbaas mij dat het wel werkt bij T-Mobile en Vodafone en niet bij KPN. Ik heb hier nu twee telefoons naast mij liggen en ik heb het net nog geprobeerd. T-Mobile werkt zoals het moet, KPN werkt niet. Vanaf de telefoon krijg ik de boodschap mislukt. Ik heb drie abonnementen van KPN en een pre-pay. Rest mij een overgang waar ik niet blij mee ben aangezien KPN mij bevalt en ik niet op de rompslomp zit te wachten. Helaas het is niet anders.



Admin: telefoonnummers verwijderd i.v.m privacy


Zou je eens een afleverrapport op willen vragen? Dat doe je door de sms die je wilt sturen, te beginnen met *0# en vervolgens de code in te toetsen die niet werkt.
Hallo Marcia, Ik ben een gelukkig mens. Nu werkt de code wel. Ik verstuur *0#*4#. Ik krijg bericht terug dat de code is verzonden en de kachel geeft een respons terug. Het werkt op deze manier wel. Hartelijk dank.
Dat is bijzonder! Ik ben wel heel benieuwd of dit blijvend is en of het nu zonder *0# ook werkt. Fijn dat 'ie het nu in ieder geval lijkt te doen 🙂
Ik heb het ook geprobeerd zonder *0# en dan krijg ik weer het bericht dat het mislukt is. Ik gebruik nu de code *0#*4# en die werjt gelukkig. In ieder geval bedankt tot zover van een tevreden KPN klant.
Helemaal top. Fijne avond!

Ik heb hetzelfde probleem en al zoekend vond ik ook de oplossing van het toevoegen van een afleververzoek middels *0#. Eigenlijk wel vreemd dat *4# niet verstuurd wordt door KPN maar de rest wel. Enfin, het probleem is opgelost. 


Bijna anno 2022.

Vooraleer ik dit forum bezocht ben ik zelf weer op dit probleem gestuit. Ik kwam erachter dat je zelfs een gewone sms die je met *3   begint  (dus er moet zelfs nog geen # achterstaan) geen sms met KPN kan versturen! Je bent dan verplicht om het vooraf te laten gaan door de *0# combinatie. Met T-Mobile geen probleem. Ook merkte ik dat het met een simkaart van een buitenlandse provider die dan in Nederland het KPN netwerk gebruikt geen probleem was. Dat is helemaal vreemd.

Verder testend merkte ik dat je bijvoorbeeld wel een sms verzenden die met *7 of *9 begint, maar de *4 is totaal onmogelijk.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn voor KPN om dit zelf eens te testen. Ik vermoed dat die code toch wel eens voor speciale doeleinden bij KPN is gebruikt en dat dat erhet  om een of andere reden nog inzit. Een beetje transparantie van de zijde van KPN zou welkom zijn. Mogelijk bereikt deze informatie de juiste persoon