Skip to main content

Hallo allemaal 

Ik heb sinds kort internet en tv via glasvezel van KPN. mijn modem is de V12. Waar ik gelijk vanaf installatie las van heb is dat het wifi signaal heel snel afzwakt. Doe ik een test naast de modem heb ik keurig tussen de 800 en 900 MB p/s maar als ik een paar meter verder sta zonder een muur of deur ertussen heb ik geluk als ik boven de 40 MB p/s uit kom. Komt dit bekend voor of zit er iets fout bij mij?

Met vriendelijke groet 

Stephan Willemse 

Wat noem jij een paar meter @Stephan willemse? 


Rond de 7 meter verder


Daar was ik al bang voor. Wifi gaat over 2 banden  de 2.4ghz band en de 5ghz band.  De 2.4ghz band heeft een bereik van een meter of 10 maar kan geen hoge snelheden aan. Bij 70 houdt het wel op. De 5ghz band kan hoge snelheden aan maar heeft een kort bereik. 8 meter is echt wel het maximale.  Dat heeft niets met het modem maar zijn de eigenschappen van de banden.  Wat dat betreft klopt de snelheid die jij opgeeft wel. 


Hallo joep 

Hartelijk dank voor uw bericht.

Laat ik het zo zeggen. Ik kom vanuit een eengezinswoning. We hadden daar een modem in de meterkast staan van een ander merk. Ik sliep op zolder en in vergelijking met de beganegrond nauwelijks snelheidsverlies. Uiteraard ZONDER versterkers. Ook in de tuin kon je prima internetten. Nu zit ik in een 3 kamer appartement dus alles gelijkvloers en ik heb nu gewoon +600MB p/s verlies als ik een kamer verder gaat staan. 

 


Hoi @Stephan willemse, welkom hier. 

Joep1965 heeft al het een en ander uitgelegd over het bereik en de snelheden. Wellicht kan je deze nog iets verbeteren door de wifi tips voor trage wifi te doorlopen. 
Wordt het daardoor iets sneller?

Je geeft aan van een woning naar een appartement te zijn gegaan. Daar zijn ook meer wifi netwerken. Die willen elkaar allemaal aan de kant duwen. Er is meer concurrentie zeg maar. Daardoor kan het netwerk het wat moelijker hebben.Â