Skip to main content

Ik heb laatst een monteur langs gehad want we hebben last van zowel internet als tv. nieuwe modem erin, maar hetzelfde type waar je hier meer over leest, de V10A. Op tv kunnen we veel afleveringen niet afkijken ivm een error (AVS-4.3-10146_2) waarbij klantenservice niet wist wat het inhoudt. daarnaast is de tv erg langzaam. Ons grootste probleem is echter internet. We hebben met alleen wifi (alle kabels uit de modem gehaald) een 24.04 download en upload 24.84, terwijl ik een abo heb van tot 100mb/s. 

Stel ik zou mijn abo verhogen naar 200… gaat het dan iets sneller of mag ik dan een nieuwe box modem ontvangen die iemand die niet al jaren klant is wel krijgt?

tevens, kunnen jullie kijken of de tv kasten vervangen kunnen worden?

 

Helaas is de chat functie weer niet beschikbaar / te vinden… 

Goedemiddag @inge_75 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Wat jammer dat je zoveel problemen ervaart maar goed dat je dit kenbaar maakt. Wat betreft de snelheid; de snelheden waarvoor je een contract hebt afgesloten, ga je via de Wi-Fi in principe nooit halen. Het signaal moet zich door de lucht verplaatsen en daardoor ga je altijd snelheid inleveren. Wanneer je een pc of laptop direct met kabel aansluit op de Experia Box, zou je deze snelheden wel moeten halen (tenzij je geen glasvezel hebt en dusdanig ver van de wijkcentrale afwoont dat er minder snelheid haalbaar is dan die 100 Mbit/s). Je abonnement verhogen naar 200 Mbit/s zal er in principe niet voor zorgen dat de Wi-Fi 2 x zo snel wordt. Wi-Fi is ontzettend gevoelig voor allerlei omgevingsfactoren zoals de bouw van een woning, isolatie, muren, deuren, plafonds, magnetrons, spiegels etc etc. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Je kunt via de KPN Wi-Fi Manager in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld dient aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de nodige verbetering. Wat betreft je tv ontvangers; via deze link kun je kijken of je ontvangers verouderd zijn en deze eventueel om laten ruilen.


Goedenavond @inge_75 , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn bericht! Mocht ik je nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag :)


Hoi @inge_75 , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik dit topic sluiten. Hopelijk heb je iets gehad aan mijn informatie en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer