Skip to main content

Heb de verbinding 2.4 nodig voor wifi betaal voor 100 up en down de wifi haalt rond de 30 up en down

dus als ik het goed begrijp om deze snelheid te halen op het 2.4 ghz frequentie moet kpn op 300 up en down zetten zodat ik op het 2.4ghz frequentie 1 een goed bereik heb en 2 dat ik de betaalde snelheid zal halen van rond de 100 up en down. Hoe wordt het opgelost denk dat vele dit probleem ondervinden dat ze op 2.4ghz moeten draaien via de wifi en niet het betaalde snelheid behalen.

 

Met de 2.4ghz ga je nooit hoge snelheden halen want dat kan die band helemaal niet aan. De 5ghz band kan hoge snelheden aan. Overigens betaal je niet voor wifi maar voor een bekabelde verbinding tot aan het modem.  Welk type modem heb je?


Hallo @Martin Van Doorn wat je nog kan doen binnen het modem voor een hogere snelheid, kanaal vastzetten op 13, kanaalbreedte vastzetten op 40 en het 802.11-protocol vastzetten op N en niet op B/G/N.

De abo-snelheid haal je in de regel alléén bekabeld met 1 pc rechtstreeks bekabeld op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Bij wifi kun je qua instellingen kiezen voor hoge snelheid of ver bereik of een middenweg. Met bovenstaande instellingen ga je voor de hoogste snelheid mogelijk.

 

 


Hoi @Martin Van Doorn en welkom hier :)

Zoals @JanD al aangeeft, haal je de snelheid van je abonnement alleen met een bekabelde verbinding. De snelheid waarvoor je een contract hebt afgesloten, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op het modem (Experia Box). Zodra je via de wifi gaat werken, lever je snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Een snelheid van 30 Mbit/s via 2.4 GHz is vandaag de dag prima als je het mij vraagt! Ik hoop oprecht dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld en mocht je nog verder of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag!