Skip to main content

Hallo allen,

 

ik heb al een tijdje een internetverbinding van kpn.

nu hebben ze mij belooft volgens de site dat ik 40mb/s down en 8 mb/s up moet hebben.

ik haal bedraad getest 20 mb/s en 3-4mb/s  up.

als ik bel naar de klantenservice zeggen ze dat ze geen andere oplossing hebben.

ik zou als oplossing zeggen een 4g dongel of iets?

Hallo @Pliegertje , je hebt een abo via een koperlijn van TOT 50/5Mbit/s. Hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer je snelheid wordt.

Alléén als je in een buitengebied woont kom je in aanmerking voor aanvullende 4G-ondersteuning. Dat zou je nog even na kunnen gaan bij KPN.

 


Je abonnementsvorm is neem ik aan 50/5 toch?

Is 40/8 wat je zou moeten kunnen halen volgens de site?

 

Heb je toevallig een v10 modem met een ykabel in de dsl?


@DennisA78 

ik heb kwa abonnement inderdaad 50/5.

40/8 is wat ik kan halen volgens kpn.

inwerkelijkheid is het praktisch de helft.

een y-kabel is volgens kpn niet mogelijk op mijn adres.

volgens hun is er maar 1 aderpaar beschikbaar.

als ik kijk bij de inkomende verbinding zie ik 6 aders, goed voor 3 aderparen?

dan is bonded internet in mijn ogen wel mogelijk?

hoor het graag😁


@JanD ik begrijp het verhaal van de afstanden, maar ik woon op een hoofdweg die vol staat met kpn kasten ( zie regelmatig een bus erbij staan) dan lijkt me het toch dat de afstand geen probleem is?

hoor het graag😁


@JanD ik begrijp het verhaal van de afstanden, maar ik woon op een hoofdweg die vol staat met kpn kasten ( zie regelmatig een bus erbij staan) dan lijkt me het toch dat de afstand geen probleem is?

hoor het graag😁

Hallo @Pliegertje , dat wil helaas niet zeggen dat je ook op die kasten aangesloten bent.

 


@DennisA78

als ik kijk bij de inkomende verbinding zie ik 6 aders, goed voor 3 aderparen?

dan is bonded internet in mijn ogen wel mogelijk?

hoor het graag😁

 

6? Eerder 8 dan zeker? Maar dan nog, die komen niet allemaal aan aan de andere kant. Dus als KPN zegt 1 ader ingelast, dan zal dat zo zijn.

 

Dan kom je op het afstand verhaal. De verbinding kan in 1 van die wijkkast weggestuurd worden, en via een 2 kast bij je woning terecht komen. Of vanuit een centrale, rechtstreeks naar je woning, of via 1 of 2 wijkkasten. Beginpunt en de totale afstand bepaald hoeveel snelheid je overhoud.

 

Maar ik ben toch wel benieuwd, als je 40 zou moeten kunnen halen en maar 20 krijgt, of er dan niet iets mis is in de kabel kwaliteit buiten. Of binnengeleiding, isra, aansluitdoosje die geoxideerd is, enz


Topic kan gesloten worden. We zijn overgestapt naar onze coax provider.

kpn  diverse malen aan de lijn gehad maar kwamen geen steek verder.

bedankt voor het meedenken allen!