Skip to main content

Hoi,wij zijn sinds een paar maandjes in het bezit van glasvezel via het KPN netwerk,maar vind dat de snelheid en betrouwbaarheid er niet op vooruit gegaan is. Regelmatig krijgen wij geen verbinding met wifi en de snelheid is ook niet echt super.Het modem is al wel een aantal jaren oud en is nog een Xperia box v9...zou het daar aan kunnen liggen ,graag jullie mening. Mvg van Hulten

Het kan aan de v9 liggen maar ik verwacht van niet. Laten eerst even kijken naar je netwerk.  Wat is er zoal op aangesloten? Heb je wifi versterkers? Heb je draadloze verbindingsets? Graag zoveel mogelijk info.


Heb geen wifi wifi versterkers,en geen draadloze verbindings set volgens mij,weet niet precies waar je daar mee op doelt. Betalen zelfs ook nog extra met sneller internet,500mb/500mb


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald? Dit zijn draadloze verbindingsets. 

 


Ok,nee dan heb ik geen draadloze verbindings sets...glasvezel kastje van de stroom halen...zou dat iets kunnen betekenen denk je? 


Vaak wel maar 100% zekerheid kan ik je niet geven. Probeer het maar. Kwaad kan het niet.


Ja ga ik eerst doen dan...stekker min 2min eruit en weer terug erin,voor de rest niets?


Nee voorals nog verder niks doen.


Gedaan,lijkt al wel een stuk beter nu als ik het nu even kan zeggen


Welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aan het modem?


Die heb ik hier niet in huis,alles wat ik gebruik gaat via wifi


Ok. De v9 heeft alleen de 2.4ghz band. Die kan geen snelheid aan boven de 70. Doe de Wifimanager wellicht krijg je een ander modem die de 2.4ghz band en 5ghz band heeft. Laat even weten hoe het afloopt. 


Ja dit modem is al tig jaar oud,vind ook dat kpn zijn vaste klanten wel mag upgraden als dat nodig is toch


Nou dan doen ze ook. Klik op de groene tekst in m'n vorige bericht. 


Ja modem is verouderd,krijg een 12 gratis...oude moet dan omgeruild worden bij afhaal punt klopt dat?


Ja dat moet inderdaad.  Volg goed de instructies op wat dat betreft. 


Ja alles geregeld,kan hem morgen omruilen ,gratis,voor een V12


Mooi dan! Als er dan nog wat is roep je maar.


Ja doe ik,super bedankt voor je snelle hulp kerel!Â