Skip to main content

We halen altijd 57 mbit snelheid met VDSL. Toevallig had ik deze printscreen nog:

Sinds halverwege september was de snelheid opeens lager met veel FEC errors en een hogere Line Attenuation.

Nu heb ik vorige week het kabeltje tussen het modem en het ISRA punt vervangen. Het modem geeft nu weer de bekende waarden, maar de snelheid blijft laag.

 

 

Modem opnieuw opstarten en resetten al geprobeerd. Kan KPN nog iets resetten?

 

Hi @Jan47, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Gegevens ingevuld. Ik heb overigens maandag ook de servicetool traag internet gebruikt en daarna werd de snelheid verhoogd naar 40 mbit, maar volgens de attainable moet hij makkelijk weer 57 mbit kunnen halen.


Dankjewel.

Ik meet nu inderdaad ook 40 Mbit. Heb je die 57 Mbit ook daadwerkelijk gehaald tijdens het downloaden? Of baseer je dit op de gegevens die je in de interface van je modem ziet/hebt gezien? 

 

 


Ja met de speedtest werd bedraad altijd rond de 55 mbit gehaald. Kan de maximaal haalbare snelheid niet door het defecte kabeltje naar beneden zijn gezet?

Hier nog een printscreen van de actuele snelheid in het modem

 


Wat geeft deze site tegenwoordig aan. In mijn omgeving werd de snelheid ineens ook aangepast.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/


Die staat nu ook op 40 mbit. Bij de directe buren staat deze op 54 mbit. Het lijkt er dan wel op dat de maximale snelheid door de eerdere verstoring naar beneden is gezet. Ik kwam er ongeveer een week later achter dat de snelheid en de Line Attenuation in het modem niet klopte. Wordt dit na verloop van tijd weer automatisch hersteld of kan dat versneld worden?


Ik heb in de volgende situatie gezeten.

Ik heb altijd een stabiele verbinding van 53 mbit gehad en deze snelheid werd ook aangegeven op KPN.com

Door heel heel veel gezeur met een tv kastje en het zoeken naar oplossingen in alle hoeken en gaten werd mijn verbinding gereset en hiermee laag gegooid. Na een tijdje zou deze als hij stabiel bleef weer stijgen. Op dat moment zat ik op maximaal 43 mbit.

Die stijging vond  niet plaats en KPN vertelde mij dat de snelheid in de wijk door veroudering van bedrading en dergelijke omlaag was afgesteld. Dus ik had al jaren meer snelheid en die werd pas minder na een handmatig reset vanuit KPN hun kant.

 

Ik moest het vergelijken met een parallelweg waar ik op reed en ik was de laatste auto. Mijn verbinding was omgezet en de snelweg werd voor altijd afgesloten. Daarom kon mijn verbinding niet meer hoger en dit was ook zichtbaar op kpn.com

 

Toch na een paar maanden werd deze weer 53 mbit en ik zie het ook weer terug op KPN.com

Raar maar wel fijn.

 


Ik zie al waar dit aan ligt. Er heeft upgrade plaatsgevonden waardoor er een paar dingen zijn veranderd. Ik ga nu met een paar technische termen strooien, hopelijk zegt jou dit iets. Je zit nu op een VDSL lijn die sinds die verandering minder aan kan. Het goede nieuws is dat we jou over kunnen zetten naar bonding, BVDSL. Dan kun je een snelheid halen tot max 60 Mbit. 

Hiervoor moet ik echter een monteur aansturen die het voor je in orde maakt. Heb je voor mij een aantal opties wat dagen en tijdtippen betreft? Deze en volgende week? Weekenden uitgezonderd. 

Dan ga ik het voor je inplannen.Â