Skip to main content

Waarde deskundigen,

 

Sinds dinsdag aangesloten op glasvezel en direct de standaard 100 Mbit opgewaardeerd naar 200. Kreeg netjes een mail met aanpassing contract en snel daarna bevestigd dat de wijziging was doorgevoerd. 

 

Nu zie ik dat de snelheidscheck nog steeds de standaard waarde aangeeft van rond de 98 Mbit. Is dat normaal of is de wijzing technisch niet doorgevoerd en moet ik klantenservice bellen?

Bvd

 

Rick

Hoi @Rick W te E . Welkom op het forum.

Laten we even het lijstje afvinken.

  • Glasvezelkastje en modem even herstarten
  • bekabeld meten met meerdere pc’s laptops.  Maak gebruik van de Ookla app die in windows zit
  • VPN uit?

Wat meet je nu? 


Hi @Erwin_ 

Dank je voor je response.

Heb Glasvezelkastje en Modem herstart nog een keer uitgevoerd met 1 minuut gewacht voor weer aanschakelen.

Heb de Ookla app geïnstalleerd en die geeft +/- hetzelfde aan als de KPN online speed test.
87,84 Download  / 94,06 Upload.

Heb geen VPN of andere "knijpende” software aanstaan. Wel zit er een Switch tussen de kabel naar PC en modem. Dat zal iets effect hebben maar zeker geen 100 Mbits verlies opleveren.

Heb contact gezocht met klantenservice die geeft aan dat er volgens KPN 214 Mbits wordt geleverd.

Er gaat een monteur contact opnemen en dan hoop ik dat we een oplossing vinden. 

Afgezien van de Switch heb ik niets geks gedaan.


Welke switch heb je in gebruik? Mogelijk is dat een 100 Mb switch.

 


Oei…. Dat is een akelig goede vraag. 😳

Dat ga ik direct testen.


Switch er tussen uitgehaald en kabel rechtstreeks in ExperiaBox gedaan. 

Geen verschil

 


Beste @Hsd,

Jij krijgt vanavond een extra toetje !!! 🏅

Je vraag triggerde bij mij de vraag of mijn ethernetkaart wel goed stond.

De eigenschappen van mijn Ethernetkaart stond op 100Mbit. Met 1 Gbit Full duplex heb ik 187.5 download en 243.5 upload.

Super bedankt voor de hulp.


Ha. Mooi om te lezen. Fijn dat het is opgelost.