Skip to main content

Ik ben vorige week overgestapt van Ziggo naar KPN en toen de monteur bij ons was was zowel de download als upload snelheid bedraad boven de 900 Mbps. Na een paar dagen heb ik nogmaals gekeken en wat blijkt de snelheid upload is nog redelijk goed maar download haal ik nog maar 300 Mbps. Dit terwijl WiFi beide zowel down als upload boven de 500 Mbps zit. Iemand een dergelijke ervaring en/of oplossing?

Hallo @Ed544 1 pc bekabeld aangesloten op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je plusminus 930/930Mbit/s kunnen halen met een Gigabitverbinding.

Meet dit wel met de Ookla-app uit de MS-Store op een Windows10/11-pc, dat geeft de meest betrouwbare meting.

Via wifi zou het al mooi zijn als je ongeveer de helft kunt halen bij je juiste instellingen van wifi.

 


@JanD dank voor je reactie en ik meer ook met Ookla. Eind van de middag contact gehad met KPN customer service en zij vinden het ook niet goed (genoeg). Inderdaad zoals je zegt met Wifi haal ik 500/500 dus morgenmiddag komt er een monteur om dit verder te onderzoeken. Ik laat hierna weten of ze het hebben kunnen oplossen.


Monteur is zojuist vertrokken en heeft alles nagemeten. Snelheid ligt binnen de normen daar waar het binnen komt in de meterkast. Het ligt dus niet aan KPN maar aan de PC volgens de monteur. Ga nu kijken of het iets met drivers of evt. netwerkkaart te maken heeft. Hoop dat ik daar iets ga vinden….

 


Drivers geupdate en snelheid met de Ookla app gemeten. Resultaat super! 850 down en 941 up.