Skip to main content

Ik heb enige tijd geleden mijn glasvezelverbinding opnieuw afgesloten en daarmee heb ik een hogere snelheid besteld. Ik zou 100Mb download en upload moeten hebben. Ik betaal daar wel voor.

Ik heb de afgelopen maanden, op verschillende momenten de snelheidstest gedaan en steeds kom ik op 92Mb download en ongeveer 92Mb upload. 

 

Ik betaal voor 100Mb. Ik zie dus graag dat het 100Mb gaat worden. 

Hoi @LindeJohan . Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat je volledig rendement van je verbinding wilt hebben. Meet je dit bekabeld of draadloos? Bij het goed meten van een verbinding is het gewenst om met een kabel te meten. Mocht de snelheid dan achterblijven kan ik actie ondernemen.


Dag Erwin,

 

Ik heb in huis alles bekabeld. Daar tussen zitten gigabit switches. Ik weet dat op WiFi dit nooit gehaald kan worden.

Ben benieuwd welke actie je kunt ondernemen om het te verbeteren.

Groet,

Johan


Fijn dat alles bekabeld is. Daar staan we hier op het forum volledig achter ;-)

Wat we nodig hebben is een ‘schone’ meting. Dat betekent één laptop of pc rechtstreeks op de experiabox aangesloten en dan een speedtest via: 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm  

Het is belangrijk dat er op dat moment geen wifi weggesnoept wordt via draadloze apparaten en de itv-tuners moeten uit.

Bij glasvezel zou je dan een snelheid moeten meten die overeenkomt met je abonnement. 

Mocht dat niet zo zijn, is de volgende stap een herstart van het glasvezelkastje en een herstart/reset van de experiabox.

Blijft het onder de maat, moeten we ook nog de pc/laptop uitsluiten en is het gewenst om een andere apparaat te proberen. 

Een hele waslijst, dus.  Als dit alles geen verbetering oplevert kan ik meer voor je betekenen. 


Doesn't the signal last longer also. As in it can travel farther without needing a boost and resend. I thing its because of a lack of interference.

Â