Goedemorgen
Sinds wij glasvezel hebben is ipv 50mbps ,wat wij altijd hadden via de koperdraad, nu hooguit
14mbps.
Kunnen jullie de oorzaak hiervan uitleggen.
Groet,Sonja
Goedemorgen
Sinds wij glasvezel hebben is ipv 50mbps ,wat wij altijd hadden via de koperdraad, nu hooguit
14mbps.
Kunnen jullie de oorzaak hiervan uitleggen.
Groet,Sonja
Meet u via een bekabeld aangesloten pc of laptop? Of via WiFi?
Hebt u bij de overgang naar glasvezel een andere Experiabox gekregen?
De snelheid van WiFi naar de Experiabox is maximaal de snelheid van de Experiabox naar het internet. Met glasvezel is de snelheid naar internet vrijwel altijd hoger dan met koper.
Ervaart u nu een lagere snelheid via WiFi dan ligt dat of aan een verkeerde opstelling van het access point (de Experiabox), aan storingen, aan defecte apparatuur etc.
Waar staat de Experiabox? Hoe groot is de afstand tot het apparaat waarop u de snelheid meet? Hoeveel muren zitten daar tussen?
1 muur, en het modem is door een kpn monteur in de meterkast geplaatst.
In deze ruimte staat een wifiversterker.
Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan weet u of dat wel goed werkt. Indien dat goed werkt is het een WiFi probleem.
Dan is het een wifi probleem, bekabeld 65.1 mbps downl.84.4 upl.
Nu geeft Wifi test 22.9 mbps down.13.3 upl. aan
Zet ik mijn tablet bij de wifiversterker dan
43.8 down.
46.8 up.
bij modem
20.6 down
23.upl
Zelf zit ik +/- 2,50 mt v d versterker.
Nutest.
14.5 down
13.4 upl
Ok. Is de WiFi versterker bekabeld aangesloten? Want ... draadloos is redelijk nutteloos in uw situatie denk ik.
De versterker staat alleen in stopcontact met een vast aansluiting naar de PC
Als u het WiFi in huis wilt verbeteren, dan zult u de versterker bekabeld aan moeten sluiten op de Experiabox of KPN Box denk ik.
De versterker staat alleen in stopcontact met een vast aansluiting naar de PC
Is het echt een versterker of heb je het niet gewoon over een draadloze verbinding-set ?
Een Wi-Fi Versterker sluit je namelijk niet aan op een PC maar op een modem of router.
Een Wi-Fi Versterker sluit je namelijk niet aan op een PC maar op een modem of router.
Kan wel hoor. Zo kun je er ook een tv ontvanger op aan sluiten.
Deze staat er voor verbinding( met pc kabel) met pc. Anders had er een kabel vanuit het modem, minimaal 7 mt ,doorgetrokken moeten worden van links gangkast naar plek pc rechts achterin in h kamer.daardoor moet er ook een stuk kabel OVER de vloer tussen keuken en h kamer.
En dat zag ik niet zitten. KPNmonteur kon niet zo vriendelijk zijn om het modem, via kabel in kruipruimte ,in de huiskamer te plaatsen
Oke🤬Bedankt voor jullie antwoorden.
Fijne avond verder! Gr.Sonja
*tochmaareensevenbijZiggorondkijken*
Oke🤬Bedankt voor jullie antwoorden.
Fijne avond verder! Gr.Sonja
*tochmaareensevenbijZiggorondkijken*
Daar is het niet anders. Wifi blijft wifi.
En die monteurs gaan bijna zeker niet de kruipruimte in.
Als u het wifi toegangspunt dichtervbij de modem/router plaatst mogelijk gaat het dan beter, voor een betere dekking van het wifi.signaal is vermoedelijk een tweede wifipunt aan te raden.
Wel vreemd dat nabij de modem lagere wifi snelheden worden gemeten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.