Skip to main content

Hallo, wij zijn verhuisd maar nu is de internetsnelheid met 70 % afgenomen?

 

Dag @BenZon welke snelheid had je en heb je nu? Meet je met een bekabelde pc of laptop? Wat zou de snelheid op je nieuwe adres moeten zijn volgens de site van kpn?


Tja, het kan dat de snelheid op een ander adres veel lager is. Op koper zou daar niets vreemd aan zijn. Of heeft u glasvezel op het nieuwe adres? 


Nee gewoon koper, dus snelheid kan dus minder zijn?

Wel vreemd dat ik voor snel internet betaal 


Nee gewoon koper, dus snelheid kan dus minder zijn?

Wel vreemd dat ik voor snel internet betaal 

Tja ... op koper is het echt nooit sneller dan dat het technisch mogelijk is. De maximale snelheid word bepaald door de afstand tot de wijkcentrale.

U heeft voor het verhuizen niet nagedacht over welke snelheid op het adres haalbaar is? Als u nog eens gaat verhuizen wel doen. Er zijn nog steeds heel wat adressen in Nederland waar helemaal geen internet beschikbaar is. Of waar de snelheid zo laag is dat u niet eens tv kunt kijken over internet. Knap vervelend (zachtjes uitgedrukt) als u daar na het verhuizen pas achterkomt. 

"Ow ... dus daarom waren er zo weinig kopers voor dit huis..."

U kunt de snelheid van uw abonnement naar omlaag bijstellen. Dan betaalt u niet te veel.


Laten we eerst even kijken welke snelheid er mogelijk is op jouw adres. Het verschil kan zitten in het feit dat je eerst een paar meter van de centrale woonde en nu misschien wel 2 km. Dat scheelt 70% in snelheid.  Laat het even weten.


Even te verduidelijking van de eerdere antwoorders. 

Bij glasvezel maakt de afstand tot de wijkcentrale niets uit.

Bij analoog, maar dat wordt volgens mij niet meer gebruikt, ook niet. 

Bij ADSL over koper is de afstand (en de vorm van de koperdraadverbinding) heel bepalend. 

Helemaal niets aan te doen dan hopen dat er snel glasvezel komt of (na goed onderzoek) o.a. of er ooit een centraal antennetsyseem bij jou is aangesloten, overstappen op Ziggo. Ziggo gebruikt coax (TV antenne) kabel. Als er veel gebruikers zijn is het relatief langzaam, ben je alleen, heel snel. 


Ok, thx voor alle reacties en uitleg. Super . Het is nu duidelijk en inderdaad niet slim van mij om vooraf bij KPN te informeren naar de aansluiting . Ik had, nu achteraf gezien, andere verwachtingen en trok verkeerde conclusies .Iik was nl in de veronderstelling dat de dekking in Nederland en met name de grote steden de laatste jaren eigenlijk al wat verder zou zijn . Maar ik ben, zoals ik uit de reacties begrijp, nu toch wel weer blij met deze aansluiting want het had dus ook nog heel anders kunnen zijn en is dit dus de snelheid die ik max. kan ontvangen. Ik zal  het huidige abonnement wel aanhouden  ( snel internet ) want anders zakt de huidige snelheid vermoedelijk omlaag tot geen. Het zal wel even wennen zijn maar het is niet anders en misschien in de toekomst glasvezel. Nogmaals dank.