Skip to main content

Een jaar geleden werd ik het trage internet (wisselend tussen de 9 en 13Mb) van KPN zat en ben toen overgestapt naar glasvezel van Caiway. Heerlijk die snelheid alleen de interactieve tv bevalt minder. Nu kon ik internet krijgen met buiten gebied waarmee de snelheid een stuk omhoog zou gaan. Gebeld met de klantenservice en zij konden bevestigen dat mijn snelheid er fors op vooruit zou gaan. Zelfs tot 50 Mb. Nu ben ik al tevreden met 20 tot 30 Mb dus ik vond het een mooie oplossing. Ik vond KPN altijd een betrouwbare provider dus heb ik Hussel met buitengebied besteld. Op 1 mei dus aangesloten en vol verwachting de snelheid bekeken. Die kwam op… 9 tot 13 Mb. Geen verandering dus. Na telefonische contact met een monteur kon hij vertellen dat de lijn in orde was en het G4 modem naar behoren werkte. Op mijn vraag hoe het dan zit met die snelheid kon hij melden dat de mast waar het G4 modem contact maakt maximaal 20 Mb kon leveren. Hij zij er bij als je geluk hebt. Hij adviseerde met de mobiel te kijken hoe snel hij was. Nou, Op verschillende punten gekeken zelfs tot op 30 meter van de mast. Het snelste wat ik kon krijgen was 8Mb. Volgens de monteur tellen de waarden van de vaste lijn en het G4 modem niet op. Ofwel Het G4 modem doet niets! Ik voel me belazerd door KPN. Ik bel speciaal om specifiek te vragen of bij mij ook een hogere snelheid mogelijk is. Is het zo moeilijk om niet uit de folder voor te lezen maar om te kijken of het echt mogelijk is?

Volgend jaar maar weer naar Caiway dank ik.

  

Beste @JanHeij 

Allereerst wil ik je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je bericht.


Ik heb volgens mij mijn profiel ingevuld. Ik kan alleen geen mobiel nummer invullen om een prive reden maar mijn huistelefoon en e-mail is bij jullie bekend. 


Beste @JanHeij, welkom! Wat jammer om dit te lezen, zeg! Normaliter moet dit gewoon naar behoren werken inderdaad! Ik kijk graag met je mee, maar zie dat je forumprofiel niet (meer?) ingevuld is. Zou je dit alsnog willen doen? Vooral je postcode + huisnummer en klantnummer(s) zijn hierin van belang. 


Bij deze nog een keer ingevuld


Je bent teruggegaan naar KPN vanwege interactieve tv. Maar interactieve tv werkt helemaal niet bij Sneller Internet Buitengebied. Althans: tv komt alleen binnen over het koperdraadje, niet over het 4G modem. 1 ontvanger werkt misschien net. 2 ontvangers kun u sowieso wel vergeten. Ook als dat 4G modem wel goed zou functioneren. 


Bedankt! Ik zie inderdaad de melding dat het 4G modem geen sterk signaal lijkt te geven en dat de monteur je geadviseerd heeft om het 4G modem ergens anders te plaatsen. Bij voorkeur dicht bij een raam o.i.d. Heb je dit nog eens kunnen testen? Hoeveel lampjes branden er op het modem? 

 

Daarnaast geldt inderdaad dat itv alleen via de Experia Box loopt, dus wat dat betreft heb je niets aan de extra snelheid van het modem. Dat heb je natuurlijk wel met andere apparaten, zoals laptops, tablets en telefoons. 


Je bent teruggegaan naar KPN vanwege interactieve tv. Maar interactieve tv werkt helemaal niet bij Sneller Internet Buitengebied. Althans: tv komt alleen binnen over het koperdraadje, niet over het 4G modem. 1 ontvanger werkt misschien net. 2 ontvangers kun u sowieso wel vergeten. Ook als dat 4G modem wel goed zou functioneren. 

Dag slimmerik,

Ik vind de KPN interactive tv beter dan die van caiway. Daar wil ik geen buitengebied voor hebben en dat is ook niet nodig. Ik wil buitengebied voor een sneller internet. Dat is beloofd door KPN en komen zij niet na.


Bedankt! Ik zie inderdaad de melding dat het 4G modem geen sterk signaal lijkt te geven en dat de monteur je geadviseerd heeft om het 4G modem ergens anders te plaatsen. Bij voorkeur dicht bij een raam o.i.d. Heb je dit nog eens kunnen testen? Hoeveel lampjes branden er op het modem? 

 

Daarnaast geldt inderdaad dat itv alleen via de Experia Box loopt, dus wat dat betreft heb je niets aan de extra snelheid van het modem. Dat heb je natuurlijk wel met andere apparaten, zoals laptops, tablets en telefoons. 

Dag Marcia,

De monteur had dat inderdaad toen al gevraagd maar dat had ik al geprobeerd.  Zoals ik in mijn initiële verhaal uitleg heeft het aantal streepjes op het modem in dit geval niets te maken met de snelheid die ik meet. De maximale snelheid is bij (buiten) mijn huis lager (onder de 8Mb) dan de snelheid over koper. Dit is gemeten met 2 telefoons. De monteur was het eens met mijn bevindingen en hij kon niets anders zeggen dat ik maar moet vragen wanneer de mast waar ik verbinding mee krijg een update krijg zodat deze op de G4+ snelheid gaat werken zodat hij wel voldoende snelheid gaat geven. Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Op je vraag hoeveel lampjes er brandde op de modem. Dat was 2 stuks. Ik heb hem zelfs met een lange utp kabel buiten neer gezet maar meer dan 2 komen er niet.

Dus mijn vraag aan jou….. Wat nu? KPN belooft tot 50 Mb en ik krijg tot maximaal 13 Mb maar meestal lager.


Ah, op die manier. Ik begrijp nu wat je bedoelt, inderdaad. Als de 4G snelheid niet voldoende is, dan wordt het lastig. Je zou nog eens kunnen proberen om een buitenantenne aan te schaffen. Ik zeg er direct bij dat ik niet weet of dit gaat werken als het 4G bereik al zo te wensen overlaat, maar je kunt dit artikel binnen 14 dagen gratis retourneren. 

 

Het gaat bij Sneller internet Buitengebied inderdaad om een snelheid tot 50 Mbit/s, wat ook kan betekenen dat dit lager is. In jouw geval is het significant lager, daar ben ik mij van bewust. Ik kan er echter op dit moment weinig aan veranderen. 


Het is gelukt sneller internet te krijgen. 66 Mb down en 15 Mb up dus ruim voldoende.

Ik gebruik nu het signaal van een andere mast die wel G4++ bied. Iets zwakker signaal maar veel sneller.


Heel fijn, @JanHeij! Leuk dat je het nog even liet weten 🙂.