Skip to main content

Wij hebben een 2 weken geleden ons 200/200 glasvezel abonnement van KPN laten verhogen naar 500/500.

Ondanks dat dit sneller zou moeten zijn haal ik nog geen 250 download snelheid. Upload lijkt wel sneller te gaan tussen de 350 en 415.

Ik voer de tests bedraad uit, ik gebruik hiervoor verschillende test programma’s, o.a. kpn-itns.speedtestcustom.com, dslreports en speedtest by Ookla. Ons interne netwerk is helemaal cat 6 bekabeld, en een nog geen jaar jonge Ubiquity switch.

Nu heb ik zelf het vermoeden dat de hogere snelheid niet behaald kan worden door onze oude Experiabox v9 en/of de ntu en/of de ftu.

Is er iemand van KPN die meeleest, en kan zien of onze lage snelheid idd komt door de apparatuur?

Hallo @EOS , heb je van KPN ook mail/post gekregen per wanneer die snelheidsverhoging effectief is?

Indien effectief, heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en de V9 al eens een fabrieks reset gegeven?

Als je je pc eens rechtstreeks bekabeld aansluit op de V9 zonder switch of andere tussenliggende apparaten?

Doe de snelheidstest 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Succes.

 

 


Hoi @EOS. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van jouw snelheidsverhoging. Ik zie dat JanD heeft aangeraden om jouw ExperiaBox te resetten, heb je dit al gedaan? Daarnaast ben ik benieuwd welke snelheid er gemeten werd tijdens de bekabelde speedtest. Als het probleem nog niet verholpen is, laat dan jouw gegevens achter in je profiel en laat even een berichtje achter in dit topic.


Kan je harde schijf die snelheid wel aan? #justasking


@EOS Ik zie nu pas dat je je gegevens hebt achtergelaten. Heb je de ExperiaBox al gereset en is het probleem daarmee verholpen? 


@EOS Ik zie nu pas dat je je gegevens hebt achtergelaten. Heb je de ExperiaBox al gereset en is het probleem daarmee verholpen? 

 

Beste Vikash,

 

ik heb inmiddels een nieuwe experiabox 10a gekregen en hiermee lijkt het probleem opgelost.

dit topic kan worden gesloten.

bedankt


Wat fijn dat het probleem inmiddels verholpen is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden! :relaxed:


Reageer