Skip to main content

LS,
In Maarssen krijgen we glas van kpn en ik heb een e-mail gekreken dat mijn snelheid 50Mb Down / 5 Mb Up wordt. Echter, nu heb ik ADSL en heb 60 Mb Down en 25 Mb Up.
Ik ga er dus op achteruit!
Graag hoor ik hoe dit zit

Hoi @V100 
Met glasvezel kun je verschillende snelheden afnemen de grootste is tot nu toe 500 down en 500 up, binnenkort 1000/1000
Ikzelf heb 200/200

Glasvezelsnelheden zijn gegarandeerd, ADSL is een maximum haalbare snelheid welke zelden wordt gehaald.


Dag huistijger,

Ik begrijp dat deze hoge snelheden mogelijk zijn maar volgens de mail van kpn kríjg ik maar 50Mb/5Mb.

Op dit moment héb ik (gemeten) 60Mb/25Mb.


Voor glasvezel heb je altijd dezelfde upload als download., althans met het Husselpakket

50/5 is er niet eens bij glasvezel tenzij het een antiek abonnement is.

50/50 is er wel


Kijk hier maar even voor de gebruikte snelheden.


Dag huistijger,

Ik begrijp dat deze hoge snelheden mogelijk zijn maar volgens de mail van kpn kríjg ik maar 50Mb/5Mb.

Op dit moment héb ik (gemeten) 60Mb/25Mb.

Welk abonnement heeft u nu? Check de factuur van afgelopen maand. Daar staat de naam op.

En heeft u voor de overstap op glasvezel een nieuw abonnement afgesloten? Misschien heeft u Hussel 50 mbits/s afgesloten? Of veranderd er niets en loopt uw bestaande abonnement gewoon door?


Ik verwacht dan toch dat het 50/50 gaat worden en dat er een typfoutje in de mail van kpn staat.

Dank voor reacties.


Hi V100, welkom op het forum. 

Zal ik dit voor je nakijken? Dan weten we dit zeker. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


Als ik kiest geen snelheid verhoging heb ik

50 down en 5 up ik haalde toen 60 om 40 dacht ik

maar in de praktijk is de snelheid veel hoger

ik heb nu 100/100 en haal 130/280

Ik weet haast zeker dat je op glas stabieler internet hebt en denk ook sneller

 


Als ik kiest geen snelheid verhoging heb ik

50 down en 5 up ik haalde toen 60 om 40 dacht ik

maar in de praktijk is de snelheid veel hoger

ik heb nu 100/100 en haal 130/280

Ik weet haast zeker dat je op glas stabieler internet hebt en denk ook sneller

 

Klopt, ervaring leert dat dat de cap op de upload niet altijd even goed werkt. Maar dit is een foutje dat in het voordeel van de gebruiker valt. :) 


Goedenavond,

Binnenkort ook de overgang van VDSL naar Glas. Heb nu Hussel 50/5 maar haal in de praktijk altijd 70 down en 29 up! Aangeboden voor hetzelfde geld: Glas 50/50.

Betekent dit dat ik qua download er op achteruit ga?


Hallo @fdpg1963 , bij glas is er ook wat overlap, hoeveel moet de praktijk uitwijzen.

50/50 is theoretisch, net zoals 50/5 bij koper theoretisch is.

 


Hallo @fdpg1963 , bij glas is er ook wat overlap, hoeveel moet de praktijk uitwijzen.

50/50 is theoretisch, net zoals 50/5 bij koper theoretisch is.

 

Glasvezel is vandaag opgeleverd. Haal 70 down en 110 up bij 50/50 dus ruime overlap...


Hallo @fdpg1963 , bij glas is er ook wat overlap, hoeveel moet de praktijk uitwijzen.

50/50 is theoretisch, net zoals 50/5 bij koper theoretisch is.

 

Glasvezel is vandaag opgeleverd. Haal 70 down en 110 up bij 50/50 dus ruime overlap...

Dat zijn mooie getallen. 🙂