Skip to main content

Mijn Internetsnelheid wisselt nogal. Ik heb de keuze gemaakt voor snel Internet 200 en betaal hier ook voor, echter regelmatig komt het voor dat de snelheid beduidend lager is. Voorbeeld 22/1 12.00 34,3, 22/1 17.15 200 en 23/1 08.45 31,2. Zojuist het modem via de KPN help desk gereset. De afgelopen 2 jaren was mijn internetsnelheid steed 200. Hoe kan het dat het nu steed wisselt?

U meet dit met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem? Gebruikt u wifi versterkers of draadloze verbindingsets?


Mij pc is niet bekabeld. Ik heb 2 WiFi versterkers (groen licht) en bekabeld. het heeft altijd gewerkt naar tevredenheid echter nu wisselende en lagere snelheden. KPN problemen site doorlopen, modem gereset. Snelheid is beter maar nog geen 200.


Dat is jammer.  De binnenkomende snelheid is alleen te meten met een bekabelde pc of laptop.  Wat niet in het modem komt kan er ook niet uit. Welk modem heb je en kijk je tv via kpn?


Hallo @MJvdM alléén bekabeld meten is zinvol, draadloos haal je nooit 200Mbit/s of alléén bij de 5.0-band op AC onder de juiste omstandigheden.

 


Heb zojuist mijn pc op de kabel aangesloten en dit werkt perfect, maar draadloos was goed en nu is het zeer slecht. Kan zelfs met mijn mobiel het modem niet meer vinden. Erg vreemd.

 


Dan gaan we verder zoeken. Welk type modem heeft u?


Trouwens ik heb glasvezel. Mijn modem is een Experia Box v10A.


Heb je de wifi versterker ook al een keer gereset? Ik raad je aan om een keer helemaal opnieuw te beginnen. Wifi versterkers loskoppelen, modem restten, 1ste versterker aansluiten en resetknopje indrukken tot die opnieuw start en dan minimaal 10 minuten laten staan. Datzelfde doe je daarna met de tweede. of heb je dat al gedaan?


Heb ik nog niet gedaan. Dank je voor de goede raad. Ik ga het direct proberen. Ik meld me weer.


Zojuist de versterkers losgekoppeld Gereset. En nu weer PC draadloos 163. Mobiel zelfs 186. Hopelijk blijft het zo. Begrijp er niets van dat ineens de snelheid afneemt. Hartelijk dank voor de tips en info hier kan ik in de toekomst wellicht iets mee.