Skip to main content

Ik heb een soorgelijke aansluiting en krijg momenteel alleen L1 binnen, merk ook aan de snelheid van de verbinding dat die nagenoeg de helft is van wat KPN kan leveren hier. Mijn vraag was dan ook, momenteel heb ik 2 kabels verbonden en 2 andere kabels van de dsl lijn zijn niet verbonden, waar moeten deze mee verbonden worden of het is met dit oude PTT punt niet mogelijk om een dual line verbinding te hebben?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb een soorgelijke aansluiting en krijg momenteel alleen L1 binnen, merk ook aan de snelheid van de verbinding dat die nagenoeg de helft is van wat KPN kan leveren hier. Mijn vraag was dan ook, momenteel heb ik 2 kabels verbonden en 2 andere kabels van de dsl lijn zijn niet verbonden, waar moeten deze mee verbonden worden of het is met dit oude PTT punt niet mogelijk om een dual line verbinding te hebben?

Kan wel, maar dan moet je een speciale kabel maken (ykabel) Maar als jij een dubbele lijn (pairbonding) hoort te krijgen, moet een monteur die aansluiting vernieuwen naar een isra2 incl ykabel. Wel zo netjes en hoe het hoort,

 


Van harte welkom op ons forum @Hydrangea!

Als je snelheid laag uitvalt snap ik goed dat je dat wilt verbeteren. We denken hier graag met je mee, zoals Dennis al gedaan heeft. Een gecombineerde lijn is inderdaad mogelijk mits beschikbaar op je adres, in dat geval wordt het automatisch bij aanvraag of wijzigen van je abonnement in orde gemaakt door een monteur, waarvoor je een afspraak maakt.

Wat voor abonnement heb je, en welke snelheid haal je als je een snelheidsmeting doet? Gebruik je internet draadloos via wifi of ook via een internetkabel?


@Hydrangea We hebben nog geen nieuwe reactie gezien, ik hoop dat dat een goed teken is. Als je vragen hebt of als we je kunnen helpen, laat het dan gerust weten.


Nee, het is nog niet opgelost. KPN (klantenservice) gaf destijds aan dat ik het zelf moest regelen en er geen monteur kwam om dit oude PTT punt om te zetten naar een isra punt. Heb nu zelf de kabel gestript en de koperen draadjes aan elkaar gemaakt (niet ideaal).


Nee, het is nog niet opgelost. KPN (klantenservice) gaf destijds aan dat ik het zelf moest regelen en er geen monteur kwam om dit oude PTT punt om te zetten naar een isra punt. Heb nu zelf de kabel gestript en de koperen draadjes aan elkaar gemaakt (niet ideaal).

Dat klinkt niet ideaal inderdaad. Ik kan een monteur voor je inplannen om de aansluiting in orde te maken. Ik kan alleen niet toezeggen dat er geen kosten aan verbonden zijn, dat zal de monteur beoordelen. In principe valt het aansluitpunt in het ‘KPN domein’, behalve als er zelf schade veroorzaakt is. De monteur zal vooraf met je bespreken of er kosten aan verbonden zijn, en zo ja, om welke kosten het gaat. Dus je weet wel van tevoren waar je aan toe bent. De kans is groot dat hij geen kosten berekend, maar kan het niet toezeggen omdat ik de situatie bij je in huis niet kan zien, en moet je dit daarom vooraf vertellen. Als je dit wilt, laat het me gerust weten, dan plan ik een afspraak voor je in.