Skip to main content

Hallo,

Hier precies hetzelfde. Heb mijn internetsnelheid verhoogt naar 1 gb, maar de snelheidĀ is onveranderd.

Modem opgestart, wifi manager erop gezet, maar daar word hij alleen maar langzamer van. Dus die slogan van, nu veranderen en over 15 minuten geniet gaat niet op. Maar de rekening loopt wel doorā€¦.

Peter

Ā 

Admin: afgesplitst

Hi @BaaltjeĀ en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat de snelheid achterblijft dus ik kijk met je mee.Ā 

Meet je de snelheid via de wifi? Zo ja, zou je dan ook eens een bekabelde speedtest willen doen? Doe dit via een PC of laptop die rechtstreeks met een internetkabel op het modem aan is gesloten en zorg dat er niks in huis aan het downloaden is.Ā 

Mocht de snelheid ook dan niet in de buurt komen van 1 Gbit/s, herstart dan je glasvezelpunt door deze voorzichtig van het stroom af te halen, twee minuten te wachten en weer aan te sluiten. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat!Ā 


Hallo Sanne,

De bekabelde snelheidĀ is prima.

Alleen de wifi blijft achter. Ik kom niet hoger dan 140 MB/s. En dat met 2 superwifi punten.

Ik heb regelmatig de wifimanager gebruikt, maar daar kom ik niet verder mee dan alleen alles resetten en hopen op het beste resultaat.

De wifi punten werken goed (groen licht) dus ik weet nu niet meer wat te doen.

De snelheid word gemeten met een telefoon en pc.

Gr. Peter.Ā 


@BaaltjeĀ zijn de SuperWiFi's met een kabel verbonden aan het modem?? Als je ze draadloos heb dan is die snelheid zo slecht nog niet.Ā 


Ok, De primaire wifipunt is idd verbonden met de modem. De tweede staat op de eerste verdieping.

Maar voor een abbo met 1 gb lijkt me dat toch weinig.

Gr. Peter.


Welk type modem heb je?


Eh, ik heb het probleem al gevondenā€¦..

Mijn netwerkkaart kan niet hoger dan 300MB.

Dus dat moet ik even vervangen voor een giga netwerkkaart.

Welke kaart kan ik het beste aanschaffen?

Gr. Peter.


Heb ik geen verstand van. @Nick83Ā heb jij hier antwoord op?