Skip to main content

Beste KPN,

De snelheid van Netflix op mijn PS4 blijft hangen op 5-6MB. Bij de snelheidstest haal ik veel hogere snelheden (200MB), de verbinding is via een kabel. Aan de snelheid van het netwerk ligt het niet dat is goed, en de test van Netflix zelf geeft ook een goed resultaat, ook hoge snelheid. Kan het zijn dat jullie de bandbreedte van Netflix een stuk afknijpen? Ik weet niet waar het anders aan zou kunnen liggen. Is er ook een manier dat ik de bitrate  bij Netflix in beeld kan zien via de settopbox (witte afstandsbediening)? Dan zou ik de snelheid van Netflix daarop kunnen vergelijken met Netflix via de PS4. Hoor graag of dit probleem aan jullie kant kan liggen of dat er een andere oorzaak is.  


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Dutchrhino, welkom op het forum!
Er word geen onderscheid gemaakt door ons in het type verkeer. Als normaal internet wél snel test op je PS4 vermoed ik dat er op/in de PS4 iets niet helemaal goed gaat.
Ik begrijp dat je PS4 met een kabel aangesloten is, zit hij direct op je experiabox of zit er nog iets tussen? Zou je het ook eens via wifi kunnen testen? 
Voor zover ik weet kun je via onze TV ontvangers de bitrate niet terugzien.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hoi Thomas, 

De PS4 is direct op de tv aangesloten, internetsignaal via de modem. Mijn internet/tv liep via Telfort, maar dit is allemaal door KPN overgenomen, of zit hier nog een onderscheid in? Kan zijn dat ik het dan nog ergens anders kan navragen. Ik snap even niet waar het hem nou in zit, ik kan het natuurlijk ook nog bij Netflix navragen , als het niet aan het netwerk kan liggen, dan zou het aan de kant van Netflix kunnen liggen. Als je nog ideeën of ingevingen hebt hoor ik het nog graag!


De Telfort thuis abonnementen zijn nog niet over naar KPN en zitten momenteel nog bij Telfort!
Hiervan kan ik geen gegevens inzien, je kunt dan ook het beste bij Telfort terecht hierover!

Je kunt hen telefonisch bereiken op 0900-9596

Of via het Telfort Forum


Doe ik dat!

Â