Skip to main content

Voor een eventuele overstap ben ik KPN aan het overwegen wegens de goede ervaringen bij mijn vorige huis. Nu had ik altijd pair-bonding en via netco-fourstack zie ik dat er op mijn adres ook 57 mbit mogelijk is met pair-bonding.. Als ik op de KPN site ga bestellen staat daar dat er maximaal 32 mbit mogelijk is, de snelheid op 1 paar. Daarbij lees ik dat de nieuwe modem/router (v12) geen pairbonding ondersteunt. 


Vanmiddag voor de zekerheid naar de klantenservice gebeld, die gaf aan dat de technisch haalbare snelheid met pairbonding op mijn adres 56.7 mbit is, wat er daadwerkelijk geleverd gaat worden wist men niet. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over hebben.

Er moet een monteur langskomen voor pairbonding. Op dit moment gebeurt dat niet vanwege corona-regels. Er kan dus geen pairbonding geleverd worden vandaar dat de website (bestelpagina) momenteel alleen single line snelheid vermeld.

En inderdaad, alleen de Experiabox V10 ondersteunt pairbonding. Als je (in de toekomst) daar weer op gezet kunt worden zal je KPN BOX 12 dan ook voor een Exp. V10 omgewisseld worden.

Zo ziet een pairbonding aansluiting eruit:

Deze dient door een monteur geplaatst te worden indien ie er nog niet is.


Dan krijgt u dus een v10. Die ondersteund wel pairbounding. Dus dat is geen probleem. 


Het is nu een jaar later, 29-11-2021, is het nog steeds zo dat een Experiabox V12 niet werkt met pairbonding?


Het is nu een jaar later, 29-11-2021, is het nog steeds zo dat een Experiabox V12 niet werkt met pairbonding?

Hallo @saja , dat is nog steeds zo en gaat ook niet veranderen, zo is de hardware van het modem nu eenmaal gebouwd en kan niet softwarematig ‘omgebouwd’ worden naar pairbonding.

Â