Skip to main content

Beste forum leden,

 

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende.

Een aantal weken geleden heeft KPN de glasvezel aangelegd. De monteur gaf aan dat hij de internet verbinding niet kon doormeten door een storing bij de hoofdkast. Er zou iets kapot gegaan zijn. De monteur gaf aan dat er op korte termijn contact met mij werd opgenomen. Echter, Is dit nooit gebeurd.

3 dagen geleden kreeg ik een e-mail met dat mijn glasvezel is aangesloten op het glasvezel netwerk.

ik was uiteraard erg enthousiast. Vooral naar de jaren lange problemen met het internet met een tal van redenen. Ik ben meteen het internet op gegaan en naar een handleiding gaan zoeken hoe ik het glasvezel aan mijn router moest verbinden. Het was vrij simpel. Het koperen netwerk ontkoppelen en de rode ethernet stekker insteken in de WAN poort. Uiteraard meteen mijn internet snelheid getest en ja hoor. hij deed het. daarna direct naar de bovenste verdieping (zolder) gerend om daar het internet te testen. helaas was de snelheid op zolder zeer laag. Het maximale haalbare op zolder is 35 Mbps upload en 20 Mbps download. onder is het 200 Mbps upload en 250+ Mbps download. uitermate teleurstellend.

daarna meteen contact opgenomen met KPN op Facebook. De medewerkers op Facebook gaven aan dat ze niets voor mij kunnen doen en suggeerde om telefonisch contact op te nemen. dat heb ik uiteraard gedaan. na een 10 tal minuten te wachten kreeg ik een vriendelijke medewerker van de KPN aan de lijn.

de bovenstaande situatie uitgelegd en alle stappen doorgenomen en uitgevoerd. helaas zonder resultaat.

daarna heeft de medewerker van de KPN geprobeerd om de verbinding door te meten. ook dit ging niet.

ik gaf daarbij aan dat ik ongeveer ½ maand geleden mijn abonnement heb aagenpast van het koperen netwerk met een maximale snelheid van 30Mbps naar een glasvezel abonnement van 200 Mbps. De KPN medewerker gaf aan dat de wijziging van het abonnement pas ingepland staat in December. Wat ons beide verbaasde. maar, dit was ook de reden dat hij mijn verbinding niet kon doormeten aangezien in het systeem nog altijd mijn oude verbinding staat. We hebben nog 20 minuten verder gesproken over een aantal zaken maar tot een oplossing kwam het niet. De enige oplossing waar de KPN medewerker aan dacht is dat het te maken heeft met de WIFI versterker of iets met de stroom. hij suggeerde de bonvenstaande stappen nogmaals door te nemen. dat heb ik later in de middag ook gedaan. alleen, zonder resultaat.

 

Ik ben ten einde raad. We ervaren al jaren problemen met het internet en we dachten dat een glasvezel verbinding het grootste gedeelte zou oplossen. maar tot het heden is dit niet het geval.

 

Kan iemand hier iets voor mij betekenen? of heeft iemand suggesties wat ik nog zou kunnen doen?

 

Voor extra vragen of informatie hoor ik het graag. ik probeer de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

 

 

Hallo @Maik1995 , concreet gezegd klaag je eigenlijk over een te lage snelheid op zolder, eenvoudig te verhelpen door er een netwerkkabel naar toe te trekken of een wifipunt te plaatsen. 

Als de router nog in de meterkast staat, kan die daar weg en ergens anders geplaatst worden voor een betere wifi.

Er van uitgaande dat de zolder bij jou de 3e etage is, is een snelheid van 35Mbit/s een hele mooie waarden.

Er is totaal geen reden om ten einde raad te zijn , je hebt een goede internetverbinding. Paniek is een slechte raadgever.

 


3 dagen geleden kreeg ik een e-mail met dat mijn glasvezel is aangesloten op het glasvezel netwerk.
…..
Het koperen netwerk ontkoppelen en de rode ethernet stekker insteken in de WAN poort….

….helaas was de snelheid op zolder zeer laag. Het maximale haalbare op zolder is 35 Mbps upload en 20 Mbps download. onder is het 200 Mbps upload en 250+ Mbps download. uitermate teleurstellend.
….

De KPN medewerker gaf aan dat de wijziging van het abonnement pas ingepland staat in December.
….

Kan iemand hier iets voor mij betekenen? of heeft iemand suggesties wat ik nog zou kunnen doen?


Fantastisch dat je maanden eerder al glasvezel hebt dan in de planning voorzien !!
En zonder moeilijke toestanden de aansluiting meteen ruim op de voorziene snelheid uitkomt.
Dus de glasvezelaansluiting op zichzelf is prima op orde.

Dat je boven op zolder met WiFi aan een schamele 35 Mbps komt, heeft op zichzelf niets met de glasvezelverbinding te maken. Kennelijk heb je een zodanig gebrekkige thuis set-up, dat je op die snelheid komt.
Dat een router vanuit beneden op zolder ook aan 200 Mbps zou kunnen komen, vergeet dat maar.

Wat heb je thuis allemaal als netwerk aangelegd?
Extra ethernetkabels naar boven met op elke verdieping nog een extra WiFi Access Point? Alleen dan kun je op elke verdieping mogelijk nog in de buurt komen van de snelheid die je beneden ook hebt.

Ik weet niet wat de ondergrens is qua snelheid om zonder bijbetaling nog aan extra WiFi Access Points te kunnen komen??  Maar vermoed dat 35 Mbps niet de waarde is waarbij dat het geval is.
(Kunnen ze bijna heel Nederland wel met extra WiFi Access Points voorzien).


@Maik1995 Ik sluit me aan bij JanD en ik begrijp de reactie van de KPN helpdesk ook niet helemaal. Als je apparatuur wordt aangesloten zal in principe de overgang van koper naar glas vanzelf gaan. Dat is een DHZ order binnen KPN en dat hoeft niet te wachten tot december, ook al staat dat in “het systeem”.

Wat de snelheid betreft: Deze is dus beneden bij de Experia Box keurig volgens je abonnement dus aan de kant van KPN zit het eigenlijk prima. Qua wifi zit het niet goed, dat is duidelijk maar uit je post maak ik op dat dit al jaren het geval is (op zolder). En Wifi is ook vaak een lastig iets. Het kan verschillen per woning, per situatie en soms zelfs per moment van de dag. Maar het is in ieder geval altijd iets dat in je eigen domein zit, en niet per se in dat van KPN.

Hiervoor is inderdaad maar 1 echt goede oplossing: een extra wifipunt die je met een UTP kabel aansluit. Dat kan een extra punt zijn op de eerste verdieping (die dan de zolder ook moet bedienen) of eentje direct op zolder. Mits je daar een UTP kabel naar toe kan trekken of al hebt liggen uiteraard..


Hallo @Maik1995 , concreet gezegd klaag je eigenlijk over een te lage snelheid op zolder, eenvoudig te verhelpen door er een netwerkkabel naar toe te trekken of een wifipunt te plaatsen. 

Als de router nog in de meterkast staat, kan die daar weg en ergens anders geplaatst worden voor een betere wifi.

Er van uitgaande dat de zolder bij jou de 3e etage is, is een snelheid van 35Mbit/s een hele mooie waarden.

Er is totaal geen reden om ten einde raad te zijn , je hebt een goede internetverbinding. Paniek is een slechte raadgever.

 

Beste Jan, 

Ten eerste bedankt voor het antwoord.

zo eenvoudig is het helaas niet. Aangezien ik een WiFi versterker op zolder heb staan. 
Het is duidelijk dat er iets niet klopt. Aangezien in het KPN systeem staat dat mijn wijzing van het abonnement nog niet is doorgezet. In het systeem staat dat ik nog steeds dat de maximale snelheid 50mbit/s is. Terwijl een KPN speedtest onder aangeeft dat  ik 200 Mbit’s heb. (Mijn nieuwe abonnement is 200 Mbit’s). Ik heb ik ook een TV ontvanger opgezegd. Die doet het nu ook niet meer. Dus, ik mag ervan uitgaan dat de wijziging wel is doorgezet en dit niet in het systeem te zien is. Ook had ik voorheen boven 30 Mbit’s download  en 5 Mbit’s upload. En ook beneden was dat zo op de koperen verbinding . Momenteel heb ik onder 200 Mbit’s upload en 240 Mbit’s download. En boven 30 Mbit’s download en 20 Mbit’s upload. Ook daaraan is te zien dat de wijziging is doorgezet neem ik aan. Er klopt helemaal niets van wat er nu gaande is. 

 

 


Is de WiFi versterker op zolder bekabeld aangesloten? Als dat het geval is, dan zou u boven ook de 200 mbit moeten halen.

Als de WiFi versterker draadloos is verbonden, dan is 35 mbit helemaal niet vreemd. Bedenk u dat de WiFi versterker zelf ook gewoon via WiFi communiceert met de box beneden. 


Is de WiFi versterker op zolder bekabeld aangesloten? Als dat het geval is, dan zou u boven ook de 200 mbit moeten halen.

Als de WiFi versterker draadloos is verbonden, dan is 35 mbit helemaal niet vreemd. Bedenk u dat de WiFi versterker zelf ook gewoon via WiFi communiceert met de box beneden. 

Hallo Nick, 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 35 Mbit’s is wel vreemd naar mijn mening aangezien ik met een koperen verbinding van maximaal 32 Mbit’s ook deze snelheden behaalde op zolder. Dan zou je verwachten met een glasvezel abonnement van 200 Mbit’s dat de snelheid ook wat hoger uit zou vallen. Ik snap dat 200 Mbit’s niet haalbaar is op zolder maar, ik had wel verwacht dat meer Mbit’s haalbaar zou zijn aangezien momenteel de koperen verbinding en de glasvezel verbinding bijna dezelfde snelheid geven op zolder.


Er klopt helemaal niets van wat er nu gaande is.

Het enige wat kennelijk niet klopt, is dat je glasvezel eerder is opgeleverd dan verwacht.
Ben maar blij.  Het had ook andersom kunnen zijn, maanden later dan gehoopt.
(Lees de onderwerpen hier maar eens op het forum).

Met de overgang nu naar glasvezel is ook meteen het Tv-abonnement beëindigd.
Maar je schreef dat je dat zelf al had opgezegd.  Dus dat voldoet ook aan de verwachtingen.

Dat je WiFi snelheid niet omhoog is gegaan, ligt gewoon aan de situatie in je thuisnetwerk zoals die al was.  Je apparatuur is niet aangepast of uitgebreid. Het is gewoon dezelfde apparatuur.

Overgang naar glasvezel betekent NIET dat daarmee automatisch “WiFi omstandigheden” ineens beter zouden worden, want dat zijn twee verschillende dingen.
Hoe te verhelpen dat het beter aansluit met nu een veel hogere internetsnelheid is ook uitgelegd.

 

 ik had wel verwacht dat meer Mbit’s haalbaar zou zijn aangezien momenteel de koperen verbinding en de glasvezel verbinding bijna dezelfde snelheid geven op zolder.

Gewoon een verkeerde verwachting. Maar dat is niet KPN aan te rekenen.

Vergelijk het met een modderig zandpaadje op eigen terrein langs een huis op het platteland, die naar de schuur achter op het erf loopt. Een nieuwe snelweg met oprit tot je voordeur verandert niets aan het modderpaadje tot bij de schuur achter. Dat modderpad is de eigen verantwoording.

Bij een internet thuissituatie idem.

Ik kan er alleen maar uit opmaken dat “alles klopt”.


Zojuist een speedtest gedaan op elke verdieping: 

Eerste verdieping: 

Tweede verdieping:

zolder (met WiFi versterker)

 


Mooie waarden voor 1e en 2e verdieping.

Het rammelt dus op die WiFi-versterker op zolder.
Is die bedraad aangesloten?  Ik vermoed van niet.  Dan heb je dus gewoon te maken met verliezen wat nu eenmaal afhankelijk van de in het huis aangebrachte materialen en bouwconstructies.

Het houdt gewoon een keer op.
Een WiFi “versterker” is overigens een verkeerd woord (of eigenlijk een verkeerde verwachting).
Meer snelheid dan het al was “zonder” WiFi-versterker wordt het namelijk nooit.  Je kunt dat signaal op zolder alleen beter “vasthouden” met een WiFi versterker die ermee contact leggen.


Er klopt helemaal niets van wat er nu gaande is.

Het enige wat kennelijk niet klopt, is dat je glasvezel eerder is opgeleverd dan verwacht.
Ben maar blij.  Het had ook andersom kunnen zijn, maanden later dan gehoopt.
(Lees de onderwerpen hier maar eens op het forum).

Met de overgang nu naar glasvezel is ook meteen het Tv-abonnement beëindigd.
Maar je schreef dat je dat zelf al had opgezegd.  Dus dat voldoet ook aan de verwachtingen.

Dat je WiFi snelheid niet omhoog is gegaan, ligt gewoon aan de situatie in je thuisnetwerk zoals die al was.  Je apparatuur is niet aangepast of uitgebreid. Het is gewoon dezelfde apparatuur.

Overgang naar glasvezel betekent NIET dat daarmee automatisch “WiFi omstandigheden” ineens beter zouden worden, want dat zijn twee verschillende dingen.
Hoe te verhelpen dat het beter aansluit met nu een veel hogere internetsnelheid is ook uitgelegd.

 

 ik had wel verwacht dat meer Mbit’s haalbaar zou zijn aangezien momenteel de koperen verbinding en de glasvezel verbinding bijna dezelfde snelheid geven op zolder.

Gewoon een verkeerde verwachting. Maar dat is niet KPN aan te rekenen.

Vergelijk het met een modderig zandpaadje op eigen terrein langs een huis op het platteland, die naar de schuur achter op het erf loopt. Een nieuwe snelweg met oprit tot je voordeur verandert niets aan het modderpaadje tot bij de schuur achter. Dat modderpad is de eigen verantwoording.

Bij een internet thuissituatie idem.

Ik kan er alleen maar uit opmaken dat “alles klopt”.

 

Dit klopt niet helemaal aangezien de verwachting op September was ingeschat. Ook zou er nog iemand langs komen om het netwerk door te meten aangezien er iets gelast zou moeten worden in de hoofdkast volgends de monteur die toen aanwezig was. Ook bij is de datum meerdere keren verandert. Nee. ik heb tv abonnement niet opgezegd. ik heb een TV ontvanger opgezegd maar, ik begrijp het punt dat u maakt. Een overstap zou degelijk verschil moeten uitmaken volgends de monteur die hier is geweest aangezien de koperen verbinding van een hoofkast moest komen dat uit een andere wijk kwam. volgends de monteur was dat de reden dat het internet zo slecht was. Glasvezel zou dit moeten oplossen aangezien dit om een directe lijn gaat. dit zijn niet mijn woorden maar dat is wat mij vertelt is geworden. Ik hierboven trouwens een aantal speedtest resultaten geplaats.

 

ik waardeer het trouwens enorm dat u de moeite doet om te reageren en uw kennis met mij te delen.

 

dank.


Mooie waarden voor 1e en 2e verdieping.

Het rammelt dus op die WiFi-versterker op zolder.
Is die bedraad aangesloten?  Ik vermoed van niet.  Dan heb je dus gewoon te maken met verliezen wat nu eenmaal afhankelijk van de in het huis aangebrachte materialen en bouwconstructies.

Het houdt gewoon een keer op.
Een WiFi “versterker” is overigens een verkeerd woord.  Meer snelheid dan het al was “zonder” WiFi-versterker wordt het namelijk nooit.  Je kunt dat signaal op zolder alleen beter “vasthouden” met een WiFi versterker die ermee contact leggen.

 

De snelheid op de eerste en tweede verdieping zijn prima. echter, is mijn kantoor op zolder.

ik neem aan dat de WIFI versterker niet bedraad is aangesloten aangezien er geen ethernet kabel van boven naar beneden is getrokken. Juist. dat snap ik haha. Ik weet niet goed wat ik hier van moet vinden. en de KPN medewerker aan de telefoon zei hetzelfde. Dus, u conclusie is: De snelheden zijn prima op de eerste en tweede verdieping en voor de snelheden op zolder is dit het maximale haalbare tenzij er een directe kabel getrokken word of met SuperWifi punten word gewerkt?


Mooie waarden voor 1e en 2e verdieping.

Het rammelt dus op die WiFi-versterker op zolder.
Is die bedraad aangesloten? 

Nee, met een draadloze verbindingset. 

Is de WiFi versterker op zolder bekabeld aangesloten? Als dat het geval is, dan zou u boven ook de 200 mbit moeten halen.

Als de WiFi versterker draadloos is verbonden, dan is 35 mbit helemaal niet vreemd. Bedenk u dat de WiFi versterker zelf ook gewoon via WiFi communiceert met de box beneden. 

Hallo Nick, 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 

Dus dan is het niet zo verwonderlijk. Een versterker aansluiten op een draadloze verbindingset word afgeraden door KPN. 


 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 

Is dat via de DVS ? 

Haal die er dan maar eens tussenuit !


Mooie waarden voor 1e en 2e verdieping.

Het rammelt dus op die WiFi-versterker op zolder.
Is die bedraad aangesloten? 

Nee, met een draadloze verbindingset. 

Is de WiFi versterker op zolder bekabeld aangesloten? Als dat het geval is, dan zou u boven ook de 200 mbit moeten halen.

Als de WiFi versterker draadloos is verbonden, dan is 35 mbit helemaal niet vreemd. Bedenk u dat de WiFi versterker zelf ook gewoon via WiFi communiceert met de box beneden. 

Hallo Nick, 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 

Dus dan is het niet zo verwonderlijk. Een versterker aansluiten op een draadloze verbindingset word afgeraden door KPN. 

Vreemd. aangezien de monteur dit zelf heeft gedaan op zolder. Misschien was dit de enige oplossing zonder een ethernet naar kabel door te trekken.


 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 

Is dat via de DVS ? 

Haal die er dan maar eens tussenuit !

Juist. via een DVS. even een vraag. ik heb momenteel mijn eigen SSID op zolder. raad u mij aan om de SSID van onder te versterken?


Dit klopt niet helemaal aangezien de verwachting op September was ingeschat.

Maar je schreef december. Dan ben je dus zelf niet duidelijk.

 

Ook zou er nog iemand langs komen om het netwerk door te meten aangezien er iets gelast zou moeten worden in de hoofdkast volgends de monteur die toen aanwezig was.

Die monteur kan makkelijk daar bij de “hoofdklast” zijn geweest zonder bij je thuis te hoeven komen.
Anders had je nu geen internet via glasvezel.

 

Een overstap zou degelijk verschil moeten uitmaken volgends de monteur die hier is geweest aangezien de koperen verbinding van een hoofkast moest komen dat uit een andere wijk kwam. volgends de monteur was dat de reden dat het internet zo slecht was.

Dat klopt toch ook!! Je internetverbinding nu is 200 Mbps (Je kunt nu ook een Gigabit afnemen).
Terwijl dat koper lijntje waar je het eerder over had niet meer gaf dan ~30 Mbps.

Dat staat allemaal los van de ver ondermaatste netwerkspullen in je eigen huis.

Je kunt wel mooie dikke racebanden onder een Volkswagen Polo zetten.
Zonder aanpassingen van ook een sterkere motor in dat wagentje gaat die niet harder rijden.


Vreemd. aangezien de monteur dit zelf heeft gedaan op zolder.
Misschien was dit de enige oplossing zonder een ethernet naar kabel door te trekken.

Surrogaat oplossingen blijven surrogaat oplossingen.

Rotzooi in is rotzooi uit.


 

de WiFi versterker is aangesloten op een verbinding set. Draadloos neem ik aan aangezien er geen kabel van onder naar boven is getrokken. 

Is dat via de DVS ? 

Haal die er dan maar eens tussenuit !

Zojuist geprobeerd zonder DVS kan de wifi versterker geen connectie maken. het blauwe lampje blijf knipperen zonder DVS.


Dit klopt niet helemaal aangezien de verwachting op September was ingeschat.

Maar je schreef december. Dan ben je dus zelf niet duidelijk.

 

Ook zou er nog iemand langs komen om het netwerk door te meten aangezien er iets gelast zou moeten worden in de hoofdkast volgends de monteur die toen aanwezig was.

Die monteur kan makkelijk daar bij de “hoofdklast” zijn geweest zonder bij je thuis te hoeven komen.
Anders had je nu geen internet via glasvezel.

 

Een overstap zou degelijk verschil moeten uitmaken volgends de monteur die hier is geweest aangezien de koperen verbinding van een hoofkast moest komen dat uit een andere wijk kwam. volgends de monteur was dat de reden dat het internet zo slecht was.

Dat klopt toch ook!! Je internetverbinding nu is 200 Mbps (Je kunt nu ook een Gigabit afnemen).
Terwijl dat koper lijntje waar je het eerder over had niet meer gaf dan ~30 Mbps.

Dat staat allemaal los van de ver ondermaatste netwerkspullen in je eigen huis.

Je kunt wel mooie dikke racebanden onder een Volkswagen Polo zetten.
Zonder aanpassingen van ook een sterkere motor in dat wagentje gaat die niet harder rijden.

Dan heb ik mezelf waarschijnlijk verkeerd verwoord. De verwachting was September. In het systeem staat de wijzing van mijn abonnement ingesteld op december.

 

Dat zou kunnen. echter, gaf de monteur aan om langs de komen om de snelheid door te meten wat op dat moment niet kon aangezien er iets gelast zou moeten worden in de hoofdkast.


 

Zojuist geprobeerd zonder DVS kan de wifi versterker geen connectie maken. het blauwe lampje blijf knipperen zonder DVS.

Dat kopt want de afstand tussen modem en de wifi versterker is nu te groot. Als je echt geen kabels kunt trekken is uitbreiding van je superwifi's met 2 a 3 stuks  extra aan te bevelen. Ze maken dan een mesh verbinding met je modem en onderling. 

KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten | KPN Community


 

Zojuist geprobeerd zonder DVS kan de wifi versterker geen connectie maken. het blauwe lampje blijf knipperen zonder DVS.

Dat kopt want de afstand tussen modem en de wifi versterker is nu te groot. Als je echt geen kabels kunt trekken is uitbreiding van je superwifi's met 2 a 3 stuks  extra aan te bevelen. Ze maken dan een mesh verbinding met je modem en onderling. 

KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten | KPN Community

Ik heb momenteel alleen deze nog liggen: https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/experia-wifi/2

daar heb ik niks aan denk ik. Trouwens. Een vraag tussendoor. Is het mogelijk om de super WiFi van iemand anders over te nemen? Ik heb een kennis die recent is overgestapt naar een andere provider en verkoopt de super WiFi. Of is dit abonnement’s gebonden?


Je zou het kunnen proberen met de Experiawifi's, maar die zijn beduidend minder dan de superwifi's. ( ik denk dat ze daarom ook superwifi's heten 😉)

Het is geen probleem om superwifi's van iemand over te nemen. Als je op marktplaats kijkt staan ze er met bosjes te koop…...


Je zou het kunnen proberen met de Experiawifi's, maar die zijn beduidend minder dan de superwifi's. ( ik denk dat ze daarom ook superwifi's heten 😉)

Het is geen probleem om superwifi's van iemand over te nemen. Als je op marktplaats kijkt staan ze er met bosjes te koop…...

Niet mee eens hoor. Er zit nauwelijks verschil in. In dit geval zullen ze beide bekabeld mieten worden wil je een hoge snelheid kunnen halen.  De naam super wifi is puur commercieel.  Er is niets super aan!!


Je zou het kunnen proberen met de Experiawifi's, maar die zijn beduidend minder dan de superwifi's. ( ik denk dat ze daarom ook superwifi's heten 😉)

Het is geen probleem om superwifi's van iemand over te nemen. Als je op marktplaats kijkt staan ze er met bosjes te koop…...

Niet mee eens hoor. Er zit nauwelijks verschil in. In dit geval zullen ze beide bekabeld mieten worden wil je een hoge snelheid kunnen halen.  De naam super wifi is puur commercieel.  Er is niets super aan!!

Daarom staat er ook een 😉 achter. En TS heeft wat problemen met kabels aanleggen begreep ik.


Bij een goede internetverbinding van buitenaf (glasvezel) hoort ook een goede installatie thuis en dat is uitsluiten bekabeld werken, dit i.v.m. de stabiliteit, veiligheid en snelheid van het systeem. Alle andere oplossingen zijn en blijven behelpen. Zeker als je de verbinding ook zakelijk (voor je werk) gebruikt.

@Maik1995