Skip to main content

Hallo, Wij kampen al een tijdje met trage wifi en wifi storingen. Daarom ben ik gebruik gaan maken van “Wifi manager” van KPN.  Nadat ik de "Wifi manager” gebruikt had kwam ik niet hoger dan 50 Mbit/s. Volgens mijn contract neem ik het volgende pakket af: Hussel Internet 200 Mbit/s. Wat betekent dat ik 150 Mbit/s per seconden te weinig krijg geleverd. Na telefonisch contact te hebben gehad met de klantservice wordt mij verteld dat ik een extra wifipunt moet aanschaffen omdat ze via mijn modem niet Mbit/s kunnen leveren die in mijn contract staan. Wat ik vreemd vind want als ik zelf geen actie onderneem betaal ik wel voor 200 Mbit/s maar krijg ik maar 50 Mbit/s geleverd. Kan iemand van KPN mij uitleggen hoe dit werk?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoe dit werkt? Niet. 
Je modem zou prima voldoende moeten zijn tenzij je natuurlijk op een grote afstand ervan staat. Verder is WiFi geen gegarandeerd iets aangezien er zo veel externe factoren van invloed kunnen zijn op de snelheid en stabiliteit. 
 

Welk modem heeft u? Hoe is deze aangesloten, en waarmee controleert u de snelheid? 
Is het misschien mogelijk om bekabeld een snelheidstest te maken?

 

beantwoord even bovenstaande antwoorden en dan kunnen wij forumleden met u meedenken. 


Dit heeft alles weg van verbonden met 2.4Ghz.

en tenzij u een v8 of ouder heeft beschikt u tevens over 5Ghz, waardoor uw apparaat niet hiermee verbonden is me onbekend.

Kan zijn dat het apparaat het niet ondersteund, of dat door signaal verlies ( afstand of tussenliggende zaken ) deze terugvalt op het langzamere 2.4Ghz die wel verder bereik biedt.

 

net wat @Ik_Hussel al aangeeft, Wellicht kunt u een apparaat op kabel aansluiten voor test en kijken wat hier uit komt.

Of dichter bij de ExperiaBox gaan staan mocht het signaalverlies van toepassing zijn..


Bedankt voor het meedenken. Ik heb nogmaals contact gehad met kpn en ik ga het nu eerst met een wifi versterker proberen.