Skip to main content

Hallo , ik heb van de week mijn internet snelheid abonnement aangepast , had   hussel 50 mb en krijg straks Hussel 100 MB , nu kreeg ik melding dat een monteur langs moet komen om het aansluitpunt op mijn adres te  wijzigen en ik krijg ipv kpn modem nu een experia box ?

Wat is de  reden dat ik dus een box krijg als vervanging en wat moet een monteur dan precies doen om te zorgen dat mijn 100 MB internet ook werkt op mijn adres ? Duurt blijkbaar wel een uur .

 

En waarom komt er dan nu wel ineens een monteur terwijl ik met de  1st aansluiting na  verhuizing op dit adres ik gewoon modem kreeg opgestuurd en zelf die in werking moest zetten . 

 

Niet dat erg vind dat er nu iemand komt vroeg me gewoon af waarom er dan ineens zoveel aangepast word :)

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

U heeft geen glasvezel? Dan krijgt u waarschijnlijk pairbonding. En een Experiabox v10, omdat dit het enige model is wat met pairbonding overweg kan.


schijnbaar heb ik op mijn adres alleen nu nog kopernetwerk . en ik gebruik alleen internet van KPN geen tv of  telefoon .


@Poochie Heeft U toevallig Pair Bonding aangevraagd ?? Mocht dit het geval zijn dan klopt het inderdaad wat Nick83 zegt en moet een Monteur deze aanpassing voor u verrichten. Omdat het om een fysieke aanpassing gaat.


Niet per definitie een fysieke aanpassing @Dragons, in veel gevallen is er al een pairbonding-ISRA aanwezig en aangesloten. Het belangrijkste onderdeel van een pairbonding-installatie en waarom daar een monteur bij benodigd is heeft te maken met het wat wij noemen ‘testen en labelen’. Dat labelen is bij consumentenaansluitingen niet nodig maar dat testen zeker wel.

 

Als de lengte van de twee aderparen te veel afwijkt kan er bijvoorbeeld geen pairbonding geleverd worden, dit zie je vooral als de kabel in de grond tussen kabelverdeler en ISRA in een ring gelegd wordt. Dit gebeurde vroeger nog wel eens in de PTT-tijd. Dan loopt het ene aderpaar met de klok mee in de grondkabel en het andere aderpaar tegen de klok in. Deze worden dan aangelast op een enkele kabel die het pand binnengaat. Hierdoor kan het bijvoorbeeld voorkomen dat één aderpaar 200 meter is en de andere 500. Dan staat er in onze administratie dat er twee aderparen beschikbaar zijn en pairbonding dus mogelijk is maar de realiteit is toch anders.

 

Daarnaast is zo'n monteursbezoek natuurlijk een perfect moment om gelijk alles even door te nemen, of alles nog goed werkt, of de wifi goed is op de plekken waar het nodig is en ga zo maar door. 


Ik heb geen pairbonding aangevraagd , er is op mijn adres gewoon geen glasvezel aansluiting , dus neem ik dan aan dat het automatisch om pairbonding gaat . Ik zie het allemaal wel gebeuren en hoop dat het gewoon goed komt . 

 


Hallo @Poochie , pairbonding kan alleen op een koperlijn met een geschikt modem en geschikte bekabeling en daarvoor is een monteur nodig in de centrale en bij jou thuis om de snelheid te kunnen verhogen.

 


Ik heb geen pairbonding aangevraagd , er is op mijn adres gewoon geen glasvezel aansluiting , dus neem ik dan aan dat het automatisch om pairbonding gaat . Ik zie het allemaal wel gebeuren en hoop dat het gewoon goed komt . 

 

Hi @Poochie, ik heb nog geen gegevens van je dus ik kan niks nakijken, maar denk dat dit helemaal klopt en je inderdaad overgezet gaat worden naar bonding, omdat je via de huidige infrastructuur niet de juiste snelheid kunt halen. Alleen maar goed natuurlijk en met de nieuwe apparatuur zal je er weer een poosje tegenaan kunnen :blush:   


Ik heb zojuist de experiabox v10 ontvangen , neem nu ergens aan dat geen nut heeft mijn modem al af te sluiten en experia aan te sluiten ? En dus gewoon wachten tot monteur 7  sept is geweest om de  rest in orde te maken .

 


Hallo @Poochie , je kan en mag de modem rustig vast installeren, de monteur gaat alleen nog de DSL-kabel vervangen door een pairbonding DSL-kabel met aan de IS/RA-kant 2 aansluitingen en aan de modemkant 1 aansluiting.

Succes.

 


Hallo @Poochie , je kan en mag de modem rustig vast installeren, de monteur gaat alleen nog de DSL-kabel vervangen door een pairbonding DSL-kabel met aan de IS/RA-kant 2 aansluitingen en aan de modemkant 1 aansluiting.

Succes.

 

Niet alleen dat, hij zal ook de infrastructuur in orde maken. Nu de V10 al installeren kan maar die gaat wel een tijdje zoeken naar de tweede lijn voor ie gaat werken. V10's die vanuit KPN geleverd worden voor pairbonding hebben die instellingen namelijk primair erin zitten. Ik heb wel eens 15 minuten moeten wachten voor ie een data-sessie kon opbouwen toen er toch maar één aderpaar beschikbaar bleek te zijn.

 

Ik zou de V10 gewoon lekker in de doos laten zitten en het door de monteur laten aansluiten :)


Hmm nou heb box al aangesloten en mijn internet werkte in minder  dan 5  min :)

 

 


Ik heb zojuist de experiabox v10 ontvangen , neem nu ergens aan dat geen nut heeft mijn modem al af te sluiten en experia aan te sluiten ? En dus gewoon wachten tot monteur 7  sept is geweest om de  rest in orde te maken .

Is het allemaal gelukt met de monteur? :slight_smile:


@Poochie , De ExperiaBox V10 is de enige modem/router van KPN die pairbondig ondersteunt. En je hebt er een IS/RA-2 aansluitpunt voor nodig. Het aanleggen daarvan moet door een KPN-monteur gebeuren. Ik heb al jaren pairbonding en dat bevalt me prima.


Ik heb zojuist de experiabox v10 ontvangen , neem nu ergens aan dat geen nut heeft mijn modem al af te sluiten en experia aan te sluiten ? En dus gewoon wachten tot monteur 7  sept is geweest om de  rest in orde te maken .

Is het allemaal gelukt met de monteur? :slight_smile:

Ja hoor het is allemaal prima gegaan was  vrij snel alweer klaar en alles werkt zoals moet dus ik ben DIK te vreden :)


Ja hoor het is allemaal prima gegaan was  vrij snel alweer klaar en alles werkt zoals moet dus ik ben DIK te vreden :)

Heel fijn :smiley: Veel plezier met je nieuwe snelheid!