Skip to main content

Een paar weken geleden berichten ontvangen dat de snelheid van onze verbinding verhoogt zou worden van 100Mbit naar 200Mbit. Dit 200Mbit wordt maar zeer zelden gehaald. Met speedtest gekeken en meestal halen we overdag ong. 80 Mbit download en 7 Mbit upload. Dat is zelfs voor het 100Mbit abonnement te weinig !

Als we alles resetten: glasvezel modem en experiabox V10, dan is het tijdelijk 200+ Mbit download en 250+ Mbit upload. De verbindingen en bekabeling is dus in orde. Ook met de KPN tool de verbinding gecontroleerd, die zegt doodleuk: "Er zijn geen problemen”.

Na verloop van een tijdje (een uurtje) wordt alles weer beperkt. Ik heb het idee dat de modem  zelf de snelheid terug regelt. Dit is dan het resultaat: 

Hoe kunnen wij permanent de beschikking krijgen over de beloofde 200Mbit ? 

Groeten,

Mark

.


Goedemorgen @Marquee en welkom hier op ons forum :)

Dat is inderdaad vreemd dus ik kijk graag even met je mee. Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit heb gedaan? Dan kan ik je verbinding ook vanaf hier eens doormeten en vanuit daar verder kijken wat er nodig is. 

 


Ik dacht dat de laptop direct aan de KPN modem hing, maar er bleek nog een switch tussen te zitten. Nadat de stroom in het hele huis eraf was geweest was de snelheid weer ok. De oorzaak blijkt in de configuratie van die switch (geen KPN) te zitten. 


Hallo @Marquee de switch moet een Gigabit switch zijn en geen 100Mbit switch.

 


Hallo, bedankt voor je reactie. 

Het gaat om een gigabyte switch maar in de configuratie staat aangegeven dat hij zelf de snelheid van de poorten kan inregelen via de "negotiate” optie. Dat heb ik aangepast en nu is het in orde.


Hallo @Marquee bedankt voor de update, goed om te lezen dat je de snelheid haalt.

 


Hallo, bedankt voor je reactie. 

Het gaat om een gigabyte switch maar in de configuratie staat aangegeven dat hij zelf de snelheid van de poorten kan inregelen via de "negotiate” optie. Dat heb ik aangepast en nu is het in orde.

Fijn om te lezen dat je inmiddels de snelheid haalt @Marquee en ook bedankt dat je dit even hebt laten weten! Jouw oplossing kan altijd handig zijn voor mensen met een soortgelijk probleem :)


Wacht maar tot straks alles en iedereen op die glasvezel loopt. Dan stort ook dat hele imperium in en komen er snel forse tariefverhogingen om “kostendekkend” te kunnen opereren.

Ik geloof er zeker niet in! Want ‘gratis’ bestaat alleen in het woordenboek!!!


Wacht maar tot straks alles en iedereen op die glasvezel loopt. Dan stort ook dat hele imperium in en komen er snel forse tariefverhogingen om “kostendekkend” te kunnen opereren.

Ik geloof er zeker niet in! Want ‘gratis’ bestaat alleen in het woordenboek!!!

Hoi @Shjyne1970 en welkom hier op ons forum :)
Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden alleen begrijp ik je bericht en de intentie hiervan niet zo goed. Je bent natuurlijk altijd vrij om een eigen topic aan te maken maar je bericht sluit totaal niet aan op het topic waar je in reageert. Daarom misschien handig om onze huisregels even door te nemen!