Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben sinds deze week aangesloten op de glasvezel. Sinds ik deze heb aangesloten op mijn experia box is mijn wifi snelheid gehalveerd. 

Ik had een 200mb abonnement, en heb nu een 1gb snelheid.

Op de oude kabel, dsl, had ik bijna 200mb op de wifi, nu.met glasvezel haal ik net 80mb. 

Terwijl mijn internet snelheid veel hoger zou moeten zijn. Op mijn pc die met een kabel op het modem zit haal ik 500mb. Al een stuk sneller, maar nog steeds maar de helft van wat mijn aansluiting aan kan.

 

Modem is via de wifi manager al meerdere malen gereset, en ook terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Heeft niet geholpen.

Het modem staat op 2 meter van mij af, in dezelfde kamer zonder iets er tussen.

 

Wat zie ik over het hoofd?

 

Alvast heel erg bedankt,

 

Paul

 

Hallo @Splinter1981 , bekabeld moet je met 1 pc rechtreeks op het modem aangesloten ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen met verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven? We richten ons eerst op de bekabelde snelheid en daarna gaan we on ri heen op de wifi.

 


Beste Jan, 

Bedankt voor uw reactie.

 

Het glasvezelkastje is zelfs de hele dag van de stroom geweest vandaag. 

Sinds de wifi manager mijn modem naar de fabrieksinstellingen heeft gezet is het groene lampje inmiddels al een paar keer blauw gaan knipperen en daarna weer groen.

Tijdens het blauwe knipperen is bekabeld internet wel beschikbaar, maar de wifi valt dan weg.

 

Paul


Hallo @Splinter1981 welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Is de netwerkkabel tussen glaskast en modem minimaal van kwaliteit CAT5e?

Nogmaals de vraag:

bekabeld moet je met 1 pc rechstreeks op het modem aangesloten ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen met verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Wat komt er uit de bekabelde snelheidstest?


Hoi @Splinter1981, welkom op ons forum!
We denken graag even met je mee naar een oplossing. Kun je de vraag van JanD beantwoorden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

 Hallo @Splinter1981 welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Is de netwerkkabel tussen glaskast en modem minimaal van kwaliteit CAT5e?

Nogmaals de vraag:

bekabeld moet je met 1 pc rechstreeks op het modem aangesloten ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen met verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Wat komt er uit de bekabelde snelheidstest?

 


Hallo @Splinter1981 welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Is de netwerkkabel tussen glaskast en modem minimaal van kwaliteit CAT5e?

 

Wat komt er uit de bekabelde snelheidstest?

Hoi Jan,

 

Uit de bekabelde test komt steeds rond de 500mb uit. Er ligt een CAT6 kabel tussen het glasvezel punt en het modem. Ook tussen het modem en de pc ligt een CAT6 kabel.

Het modem is van Arcadyan experia box v10A.

 

Sorry voor de late reactie, het is erg druk op mijn werk.

 

Groetjes,

 

Paul

 

 


Hallo @Splinter1981 , dan is er werk aan de winkel voor KPN.

Succes,

 


@Splinter1981  Ik heb de lijn even uitgelezen en vanaf hier ziet alles er eigenlijk wel goed uit. Ben je in de gelegenheid een andere internetkabel te proberen?

De volgende stap zou een ticket zijn voor de technische dienst maar om zover te komen met ons stappenplan zullen we nog een reset van de experiabox moeten uitvoeren.
In de meeste gevallen is het dan makkelijker om gewoon even met ons te bellen op 0800-0402 en het met een collega aan de lijn te regelen.
Als het geen probleem is dat ik op afstand het modem laat resetten kan ik het ook voor je doen maar die keus is aan jou!


Beste Thomas, 

Dit is niet het antwoord.

Wel heel makkelijk om je eigen reactie als antwoord te markeren.

Ik wil mijzelf ook liever niet herhalen. Zoals ik in mijn eerste post al zei dat het modem al meerdere malen is gereset. 

En nu begint ook de tv ontvanger kuren te vertonen met vaak een zwart beeld en soms een hard schel geluid door de boxen heen.

 

En ik heb alle kabels al vervangen, daar ligt het niet aan. En ook heb ik echt geen zin, en tijd, om weer in de wacht te gaan staan bij de telefonische service. 

Kan het hele spul niet omgeruild worden?

Voor mij het makkelijkste ook. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Kok

@Splinter1981  Ik heb de lijn even uitgelezen en vanaf hier ziet alles er eigenlijk wel goed uit. Ben je in de gelegenheid een andere internetkabel te proberen?

De volgende stap zou een ticket zijn voor de technische dienst maar om zover te komen met ons stappenplan zullen we nog een reset van de experiabox moeten uitvoeren.
In de meeste gevallen is het dan makkelijker om gewoon even met ons te bellen op 0800-0402 en het met een collega aan de lijn te regelen.
Als het geen probleem is dat ik op afstand het modem laat resetten kan ik het ook voor je doen maar die keus is aan jou!

 


Hoi @Splinter1981, ik heb dit antwoord gemarkeerd omdat ik niets meer van je gehoord had en het bellen van mijn collega's wel tot een oplossing zou moeten leiden.
Het gaat er in dit geval niet zozeer om dat het modem gereset wordt maar dat het modem gereset wordt bij het doorlopen van ons stappenplan om aan een ticket te komen. 
De technische dienst zou er eventueel voor kunnen kiezen apparatuur om te ruilen.

Het ticket aanmaken en reset uitvoeren kan ik op afstand ook wel voor je doen maar omdat de reactietijd hier langer is en het kan gebeuren dat ik het precies op t verkeerde moment doe is bellen echt het handigst. 


Beste Thomas,

 

Als ik aangeef dat er een aantal dingen niet werken zouden ze gewoon omgeruild dienen te worden. Niet eerst een aantal stappen, waaronder bellen, door gaan. 

Ik betaal ruim 80 euro per maand, dan is een beetje service niet teveel gevraagd lijkt mij.

Ik ga mijzelf dit weekend oriënteren of ik ga overstappen naar een andere provider. Mijn contract is toch al ruim een jaar afgelopen, dus dat kan snel geregeld worden. Dan heb ik nieuwe apparatuur en ook gelijk een mooie aanbieding zodat ik de eerste paar maanden goedkoper uit ben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul Kok


Die optie heb ik helaas niet @Splinter1981, een modem kunnen we alleen omruilen als deze aantoonbaar defect is en die conclusie kan ik hier niet zo op trekken.
Je kunt hierover echt het beste even bellen.


Die optie heb ik helaas niet @Splinter1981, een modem kunnen we alleen omruilen als deze aantoonbaar defect is en die conclusie kan ik hier niet zo op trekken.
Je kunt hierover echt het beste even bellen.

Beste Thomas,

 

Geen probleem, ik moet toch alles al terug sturen omdat ik overstap naar Ziggo. 

 

Bedankt voor de hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Paul