Skip to main content

Ik zie op de kpn site dat de internetsnelheid is verdubbelt.Was eerst altijd 28 Mbit/s DL 7 Mbit/s UL.

 

Ik haal max 28 Mbit/s. Nu heb ik mijn modem gereset(FritsBox 7490) en ik haal nog steeds Max 28Mbit/s. Heb ook de Experia V10 geprobeerd haal ik ook maar Max 28Mbit/s.(Ook gerest)

Mijm modem(FritsBox 7490) train max DL 31.9 Mbits in en UL 7.4 Mbit/s.

Laptop recht streeks aangesloten op modem. Diverse andere (Utp)kabels geprobeerd geen verbetering. Vaste pc geprobeerd ook geen verbetering.

Wat kan nog doen om mijn snelheid om hoog te krijgen,zodat ik die 50/53 Mbit/s haal op mijn dsl lijntje.

Nee hier ligt NOG steeds geen glasvezel, zal voorlopig ook nog niet komen vermoed ik. Forum gegevens zijn ook al ingevuld.

 

Zou het kunnen wezen dat er pairbonding beschikbaar is (gekomen) op uw adres? Of heeft u dat al?


Of er pairbonding beschikbaar is gekomen weet ik niet. Hoe kan ik daar achter komen. ? Waarom zouden ze dat doen. Glasveze ligt al een jaar voor de deur.(oranje spriet)


Dat is misschien wel een automatisch proces ofzo wat er voor gezorgd heeft dat u nu pairbonding kunt krijgen. 


Reactie ingetrokken, verkeerd advies mijnerzijds met dank aan @Nick83 

 

 


@JanD dat heeft Dutch dus al gedaan, zie zijn eerste afbeelding.


Vul hier even je postcode en huisnummer in en kijk of die snelheid bij bonded koper staat.

Welk israpunt heb je, de rechter? Enkele dsl kabel ertussen of een Ykabel?

 


fourstack.nl Hij doet het weer, heeft weken niet gewerkt. Ik heb dus Bonded Koper/DSL 55 Mbit/s Dit heb ik nooit zien staan bij mijn adres. Waarom dan nu wel ineens ?

En ik heb Type U2 als aansluiting in mijn woonkamer. En welke kabel ik heb, ik gebruik volgens mij een enkele kabel. Zie afbeelding.

Dus nu mogen we kpn gaan bellen voor een monteurs afspraak, zodat ik pair bonding kan gaan gebruiken. ?

 

 


Zo... die foto... wat een houtje-touwtje-geknutsel is dat zeg... Waarom niet gewoon 1 nette geschikte DSL kabel naar het modem? 

Maar goed, als de monteur komt, dan kan die dat meteen oplossen.


1 nadeel, de fritzbox is niet geschikt voor pair-bonding zover ik weet.


1 nadeel, de fritzbox is niet geschikt voor pair-bonding zover ik weet.

KPN levert wel fritzboxen die geschikt zijn voor pb. Dus als meneer ex-xs4all is of de service+ met fritzbox VAS af neemt krijgt hij een nieuwe fritzbox van KPN.


fourstack.nl Hij doet het weer, heeft weken niet gewerkt. Ik heb dus Bonded Koper/DSL 55 Mbit/s Dit heb ik nooit zien staan bij mijn adres. Waarom dan nu wel ineens ?

En ik heb Type U2 als aansluiting in mijn woonkamer. En welke kabel ik heb, ik gebruik volgens mij een enkele kabel. Zie afbeelding.

Dus nu mogen we kpn gaan bellen voor een monteurs afspraak, zodat ik pair bonding kan gaan gebruiken. ?

 

 

Ja, dit is inderdaad de juiste werkwijze. Waarom pb nu beschikbaar is gekomen en eerder niet is frappant, mogelijk zat de kast "vol" voor nieuwe aansluitingen en is deze uitgebreid.


@DutchFlash waarom schrijft u in uw eerste bericht dat er geen glasvezel ligt en dat het er waarschijnlijk voorlopig niet gaat komen ook.

Nee hier ligt NOG steeds geen glasvezel, zal voorlopig ook nog niet komen vermoed ik.

En in uw 2de bericht schrijft u dat glasvezel voor de deur ligt?

Glasveze ligt al een jaar voor de deur.(oranje spriet)

Vanwaar deze verwarrende berichten?


... mogelijk zat de kast "vol" voor nieuwe aansluitingen en is deze uitgebreid.

Dat zou raar zijn met glasvezel voor de deur. Maar misschien zijn er al adressen aangesloten op glasvezel en is er daardoor ruimte vrij gekomen in de DSL kast.


... mogelijk zat de kast "vol" voor nieuwe aansluitingen en is deze uitgebreid.

Dat zou raar zijn met glasvezel voor de deur. Maar misschien zijn er al adressen aangesloten op glasvezel en is er daardoor ruimte vrij gekomen in de DSL kast.

Als er glasvezel voor de deur ligt gaat KPN geen aanpassingen meer maken voor koper, of de glasvezel is van een andere leverancier, Delta bijvoorbeeld.

 


... mogelijk zat de kast "vol" voor nieuwe aansluitingen en is deze uitgebreid.

Dat zou raar zijn met glasvezel voor de deur. Maar misschien zijn er al adressen aangesloten op glasvezel en is er daardoor ruimte vrij gekomen in de DSL kast.

Als er glasvezel voor de deur ligt gaat KPN geen aanpassingen meer maken voor koper, of de glasvezel is van een andere leverancier, Delta bijvoorbeeld.

 

Maar als klanten dus van het koper af zijn en naar glas zijn gemigreerd is er weer plek voor nieuwe klanten in de kast. Of voor pb lijntjes.


Zo... die foto... wat een houtje-touwtje-geknutsel is dat zeg... Waarom niet gewoon 1 nette geschikte DSL kabel naar het modem? 

Maar goed, als de monteur komt, dan kan die dat meteen oplossen.

Wat jij houtje-touwtje noemt 😁 Het werkt wel, en heb deze spullen zatten in de doos vande Fritzbox. En het werkt prima. Zie er niks van alles lgt achter een kast verstopt 😎


@DutchFlash waarom schrijft u in uw eerste bericht dat er geen glasvezel ligt en dat het er waarschijnlijk voorlopig niet gaat komen ook.

Nee hier ligt NOG steeds geen glasvezel, zal voorlopig ook nog niet komen vermoed ik.

En in uw 2de bericht schrijft u dat glasvezel voor de deur ligt?

Glasveze ligt al een jaar voor de deur.(oranje spriet)

Vanwaar deze verwarrende berichten?

Der ligt nog GEEN glasvezel in mijn huis(meterkast). Er ligt wel glasvezel buiten al een jaar(Sinds oktober 2021) Sorry voor de verwarrende berichten.

En heb al diverse keren aan Kpnnetwerk gevraagd wanneer kan ik dat verwchten. Heb diverse keren een andere datum gekregen. Vandsaar dat ik schreef, ik verwacht het voorlopig ook niet.

 


... mogelijk zat de kast "vol" voor nieuwe aansluitingen en is deze uitgebreid.

Dat zou raar zijn met glasvezel voor de deur. Maar misschien zijn er al adressen aangesloten op glasvezel en is er daardoor ruimte vrij gekomen in de DSL kast.

Waar ik woon staan 4 flats en nog niemand heeft glasvezel. Dus ik snap er niks van. Om mijn heen waar ik woon is al wel glasvezel aangesloten. Aan de overkant van onze flats. En achter waar ik woon. En ja ik weet er is corona geweest en de oorlog in Oekraïne. En nu personeel tekort. Wat is het volgende waar ze het op gooien 😉


1 nadeel, de fritzbox is niet geschikt voor pair-bonding zover ik weet.

Dat is minder dan, dan maar hopen dat sinterklaas of de kerst man een nieuw modem wil geven 😉

 


1 nadeel, de fritzbox is niet geschikt voor pair-bonding zover ik weet.

KPN levert wel fritzboxen die geschikt zijn voor pb. Dus als meneer ex-xs4all is of de service+ met fritzbox VAS af neemt krijgt hij een nieuwe fritzbox van KPN.

Ik ben helaas geen ex-xs4all gebruiker. Ben een ex-telfort gebruiker. We gaan de Sint of Kerst man maar een lief aankijken. En kijken of die dan een nieuwe Fritzbox willen schenken 😉


Ik ben helaas geen ex-xs4all gebruiker. Ben een ex-telfort gebruiker. We gaan de Sint of Kerst man maar een lief aankijken. En kijken of die dan een nieuwe Fritzbox willen schenken 

Hallo @DutchFlash als je met Sint of Kerstman KPN bedoelt, ga je bedrogen uitkomen, op de 1e plaats wisselt KPN geen goede modems om, alleen als deze defect zijn of niet meer aan de standaarden van KPN voldoen en een FritzBox kun je bij KPN alleen maar huren voor €7,50 per maand, minimale huurtijd 6 maanden.

 


Ik ben helaas geen ex-xs4all gebruiker. Ben een ex-telfort gebruiker. We gaan de Sint of Kerst man maar een lief aankijken. En kijken of die dan een nieuwe Fritzbox willen schenken 

Hallo @DutchFlash als je met Sint of Kerstman KPN bedoelt, ga je bedrogen uitkomen, op de 1e plaats wisselt KPN geen goede modems om, alleen als deze defect zijn of niet meer aan de standaarden van KPN voldoen en een FritzBox kun je bij KPN alleen maar huren voor €7,50 per maand, minimale huurtijd 6 maanden.

 

Hoi @JanD Nee ik bedoel daar biet KPN mee. En ik weet dat je bij Kpn die Fritzbox kan huren maar daar begin ik niet aan.

 


Hoi @DutchFlash, Pair bonding it is inderdaad. Heb je dit al geregeld? 

Ik zie het zo nog niet terug namelijk? Of wacht je eerst op de nieuwe FRITZ!BOX?

 

Wat glasvezel betreft. Deze ligt inde buurt inderdaad. Je geeft aan al contact gehad te hebben met KPN Netwerk, ook voor een haalbaarheidsonderzoek? Dat is nog het maximale wat ze kunnen doen eerst. 

 


Hoi @DutchFlash, Pair bonding it is inderdaad. Heb je dit al geregeld? 

Ik zie het zo nog niet terug namelijk? Of wacht je eerst op de nieuwe FRITZ!BOX?

 

Wat glasvezel betreft. Deze ligt inde buurt inderdaad. Je geeft aan al contact gehad te hebben met KPN Netwerk, ook voor een haalbaarheidsonderzoek? Dat is nog het maximale wat ze kunnen doen eerst. 

 

Hoi @Bart_Z , Ik heb nog niks geregeld, want ik moet nog een andere Fritzbox zien te regelen.

Een haalbaarheidsonderzoek , die had ik ook al gedaan. Sta op de planning.Dus we mogen nog langer wachten.


Duidelijk, mocht ik kunnen helpen of wat dan ook, dan hoor ik wel weer van je.