Skip to main content

In mei 2019 is glasvezel aangelegd door KPN Netwerk en ben ik gelijk overgegaan naar deĀ glasvezelverbinding. Ik had een Internet en TV abonnement en deze is na de overgang naar glasvezel ongewijzigd gebleven. Voor de overgang naar glasvezel heb ik een mail ontvangen dat mijn aansluiting is aangepast en de te verwachten snelhedenĀ Downloadsnelheid:Ā 100 Mbit/s enĀ Uploadsnelheid:Ā 10 Mbit/s zijn. Deze waarden worden ook prima geleverd. Nu ben ik aan het kijken of mijn snelheid is te upgraden naar 200 Mbit/s maar dat is bij mijn huidige abonnementĀ niet mogelijk, ik moet dan overstappen naar een hussel abonnement waardoor ik bijna ā‚¬ 10 per maand meer moet betalen terwijl de upgrade bij een hussel abonnementĀ van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s slechts ā‚¬ 2,50 bedraagt. Is dit de enige mogelijkheid die KPN biedt om een Internet en TV abonnement te upgraden naar 200Mbit/s?

Hoi @Keizer, wanneer deze optie niet binnen jouw huidige abonnement niet kan kiezen is dat de enige optie inderdaad om de snelheid te verhogen. Dan zit je nog op een ouder abonnement die deze mogelijkheid niet heeft.


Toch jammer dat je als trouwe klant je bestaande abonnement niet kunt opwaarderen maar alleen over kunt naar de nieuwe abonnementsvormen zonder daarbij de voordelen te krijgen die nieuwe abonnees krijgen. Je dwingt je klanten bijna om naar een andere provider over te stappen.


Je hebt inmiddels een ouder type abonnement, deze heeft bepaalde voorwaarden, die waren toen zo en nu nog steeds. Als deze optie er niet is. Dan moet je inderdaad het hoofd abonnement wijzigen om ook de extra's te kunnen kiezen.Ā 


Krijg ik dan ook een LG Smart tv of LG soundbar omdat ik dan een nieuw abonnement afsluit?


Nee dat is een welkomstbonus voor nieuwe klanten.Ā  Om nieuwe klant te worden moet je zes maanden geen klant zijn geweest. Bedenk goed of je die snelheid echt nodig hebt. Je moet toch echt wel een veelgebruiker zijn om meer dan 100 nodig te hebben.


Wat Joep aangeeft inderdaad. Helaas niet. Je kan eens jouw verbruik meten om te kijken of je het nodig hebt. Je mag het ook gewoon zo laten natuurlijk.

Ā