Skip to main content

Ik heb een update van mijn internet snelheid up/down gekregen naar 200 Mbps.

Het werkte 3 dagen maar het is nu weer de oude snelheid 100 Mbps.

Is de snelheid nog niet definitief?

Pieter

Ik heb een update van mijn internet snelheid up/down gekregen naar 200 Mbps.

Het werkte 3 dagen maar het is nu weer de oude snelheid 100 Mbps.

Is de snelheid nog niet definitief?

Pieter

wat voor snelheid staat er in mijn kpn ?


Ik heb een update van mijn internet snelheid up/down gekregen naar 200 Mbps.

Het werkte 3 dagen maar het is nu weer de oude snelheid 100 Mbps.

Is de snelheid nog niet definitief?

Pieter

wat voor snelheid staat er in mijn kpn ?

Woow... 

100 Mbit/s download

10 Mbit/s upload

Daar gaat kennelijk iets mis.

 

 


Ik heb een update van mijn internet snelheid up/down gekregen naar 200 Mbps.

Het werkte 3 dagen maar het is nu weer de oude snelheid 100 Mbps.

Is de snelheid nog niet definitief?

Pieter

wat voor snelheid staat er in mijn kpn ?

Woow... 

100 Mbit/s download

10 Mbit/s upload

Daar gaat kennelijk iets mis.

 

 

Dan moet een kpn moderator het oppakken

Je kunt vast je gegevens in vullen in je profiel zodat een moderator het vast kan oppakken 


Ik weet niet of een moderator heeft gekeken naar mijn vraag, lijkt niet meer nodig want de snelheid is weer 200 up/down.

Bij Mijn Kpn kan momenteel de snelheid niet getoond worden, ik weet niet of het is aangepast.

Pieter


Ik weet niet of een moderator heeft gekeken naar mijn vraag, lijkt niet meer nodig want de snelheid is weer 200 up/down.

Bij Mijn Kpn kan momenteel de snelheid niet getoond worden, ik weet niet of het is aangepast.

Pieter

morgen even in mijn kpn kijken of het goed staat

anders hier even melden


Staat nog steeds:

100 Mbit/s download

10 Mbit/s upload


Hallo @PietKei! Ik zie 200/200. Het kan kloppen dat in MijnKPN 100/10 staat. Dit is namelijk de standaard pakketsnelheid. Jij hebt Sneller Internet 200/200 als extra optie aan staan, waardoor je nu 200/200 zou moeten hebben. Als je kijkt onder extra opties in MijnKPN, zie je daar Sneller Internet 200/200 staan? 


Hallo @PietKei! Ik zie 200/200. Het kan kloppen dat in MijnKPN 100/10 staat. Dit is namelijk de standaard pakketsnelheid. Jij hebt Sneller Internet 200/200 als extra optie aan staan, waardoor je nu 200/200 zou moeten hebben. Als je kijkt onder extra opties in MijnKPN, zie je daar Sneller Internet 200/200 staan? 

Idd er staat nu 200 up/down bij extra opties.

Pieter


Het is weer mis, na een speedtest van de KPN website blijkt dat mijn snelheid weer terug is naar de oude situatie: 77.3 up en 94.0 down.

 

 


Ik heb inmiddels ook met de helpdesk gesproken.

Laatste advies is een harde reset van het modem te doen.

Ik begrijp dat poort forwarders enz. weg zijn.

Maar geldt dat ook voor alle smart functies, zoals smart lampen, smart stekkers, broadlink en overige home instellingen ook weg zijn?

Of werken alle smart devices weer als ik het zelfde wachtwoord voor de router weer ingeef?

Thanks!


Bekabeld moet je rond de 200 te meten, dus dit is te laag @PietKei. De snelheid wordt niet geknepen zie ik. Ik ga er van uit dat de smart devices automatisch weer verbinden. Ik neem aan dat je die apparaten handmatig hebt verbonden met het netwerk via het apparaat zelf of d.m.v. een applicatie? Niet via de instellingen van het modem?

Hooguit even opnieuw verbinden, maar het apparaat zal het modem herkennen. 


Dank je.

Moet ik dan alleen het oude wachtwoord voor het modem gebruiken? Is dat het enige on de de smart devices weer te laten werken? 

Alle de devices zijn via een app ingesteld.

Je kunt dus niet garanderen dat alle smart devices weer werken na de harde reset?

 

Pieter


Als ze nu verbonden zijn, dan kan dat na de reset ook. Geef ze wel even de tijd. Als ze na een tijdje nog niet werken, dan via de app(s) opnieuw verbinding maken.


Als ze nu verbonden zijn, dan kan dat na de reset ook. Geef ze wel even de tijd. Als ze na een tijdje nog niet werken, dan via de app(s) opnieuw verbinding maken.

Dank je, maar moet ik alleen na de harde reset het zelfde (oude) wachtwoord voor de router gebruiken?


@PietKei Door de reset worden de inloggegevens teruggezet naar de fabrieksinstelling. De inloggegevens staan op de sticker van het modem. Gebruik de servicetool om de wifigegevens aan te passen naar de inlognaam en wachtwoord dat je wenst :blush:


@peter-keetfm 

@Lisa 

Probleem is opgelost!

Het probleem bleek uiteindelijk een defecte switch te zijn, ik heb de switch vervangen en nu krijg ik de 200 up en down snelheid!

 

Ik dank iedereen voor de hulp en het meedenken!

Â