Skip to main content

Sinds kort glasvezel 1000Mbit van KPN. Internet snelheid valt tegen (50%), maar werkt zonder problemen. Bij Wifi manager de melding “De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd”

 

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen…. ?

 

KPN moet toch echt wat doen aan die onterechte meldingen betalingsachterstand. Deze vraag komt bijna dagelijks langs. U hebt dus geen betalingsachterstand.

Meet u de snelheid via WiFi of bedraad?


Heb de metingen met wifi en bedraad gedaan maar download wifi op ongeveer 500 en bedraad 600


Maar als ik alle berichten op het internet een beetje lees dan is de helft van de theoretische snelheid een beetje de norm. 


Ik lees hier vaak dat als de snelheid de helft is, dat dan het glasvezelkastje even een paar minuten spanningsloos gemaakt moet worden. Dat is het zwarte kastje, vermoedelijk bij u in de meterkast, met drie LEDjes. Wellicht dat eens proberen?


Bedankt voor de tip. Ik heb dat inderdaad vanochtend gedaan. Gelijktijdig ook het modem een tijdje van de stroom. Geen verandering gemeten. Ach ik kijk het denk ik maar een tijdje aan. Als je naar 500Mbit gaat scheelt maar 2 euro geloof ik.


Goedemorgen @FPeterK, welkom op ons forum!
Zoals @Ernst-Jan al noemt is dit een bekend probleem! Helaas heb ik er op de korte termijn nog niet echt een oplossing voor maar mijn collega's achter de schermen zijn er druk mee bezig.

Wat betreft de snelheid, we zien vaak dat verschillende speedtests moeite hebben met deze snelheden, kun je het ook eens (bekabeld) testen via de speedtest app van ookla?


Hallo Thomas,

 

Die gebruikte ik inderdaad al. Ik heb vanochtend nieuwe tests gedaan. Hier de resultaten:

Bedraad

 

WIFI

 


Ah duidelijk, dat sluit wel het een en ander uit. Op het moment van testen had je geen andere apparaten verbonden?

Als je wilt kijk ik graag even mee vanaf deze kant.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


De tv ontvanger zat er natuurlijk in.

Ik heb mijn profiel aangevuld.


Duidelijk! Ik heb een ticket aangemaakt voor mijn technische collega's, zij nemen hierover nog contact met je op. Houd er rekening mee dat ze vanaf een afgeschermd of 088 nummer zullen bellen!
Laat ons hier ook vooral ook weten wat er uit komt!


Bedankt Thomas


Na een hoop getest met verschillende apparaten is de conclusie dat in principe de 1gbit ongeveer gehaald kan worden. Met de OOKLA speedtest komt deze standaard bij mij met de KPN test server en deze is blijkbaar niet zo snel!!. Met een test server in Meppel kom ik tot 841Mbps download (Wifi) en bv server in Oude Meer op 782Mbps download (Wifi).

Heb de melding bij KPN laten sluiten.

 

Dus probeer verschillende servers voor een beter beeld van de snelheid. Al blijft het natuurlijk een beetje vaag met alle verschillen tussen de diversie speedtest apps en zelfs verschillende servers in een app

 


ohhh da's ook wel een goeie! Je zou denken dat ie automatisch de snelste zou pakken. Ik zal deze meenemen. Bedankt voor je terugkoppeling @FPeterK